چگونه با بچه‌های خود در مورد ویروس کرونا COVID-19 صحبت کنیم

چگونه با بچه‌های خود در مورد ویروس کرونا COVID-19 صحبت کنیم

در مطلب (چگونه با بچه‌های خود در مورد ویروس کرونا COVID-19 صحبت کنیم) از مجله لیلی لند در مورد موضوع مهمی‌ سخن به میان خواهیم آورد؛ با ما همراه باشید. با انتشار اخبار گسترده در مورد ماهیت بالقوه کشنده بیماری همه گیرکرونا، کودکان ممکن است ترس در مورد خطر برای سلامتی و ایمنی خود احساس کنند.

کارشناسان می‌گویند والدین باید به ترس‌های فرزندان خود گوش دهند و آنها را درنظر بگیرند.

قبل از صحبت با بچه‌ها در مورد آنچه ممکن است در اخبار مشاهده شود یا از همسالان خود بشنوند‌، والدین باید اطمینان حاصل کنند که بچه‌ها در ابتدا از ویروس درک خوبی دارند. همه گیر COVID-19 در حال حاضر یک نگرانی جدی برای سلامتی است. اما برای بچه‌هایی که اخبار را می‌شنوند‌، ترس از آن ممکن است خصوصاً دلهره آور باشد. بنابراین‌، والدین چگونه می‌توانند به فرزندان خود کمک کنند تا ترس‌های خود را مدیریت کنند‌، ضمن اینکه همچنان آگاه باشند و خود را هشیار نشان دهند؟ در اینجا چگونه متخصصان به والدین توصیه می‌کنند به موضوع شیوع COVID-19 نزدیک شوند و در مورد خطرات احتمالی با فرزندان خود صحبت کنند اشاره خواهیم کرد.

 بدانید که آیا موضوع را مورد مهمی می‌دانند یا نه

برای کودکانی که پیش‌تر ابراز نگرانی می‌کنند‌، والدین باید خود را در دسترس قرار دهند تا به آنها کمک کنند تا از طریق این موضوع با والدین خود به این ترس‌ها غلبه کنند. اما اگر کودک هنوز چیزی نگفته است‌، آیا خانواده‌ها می‌توانند موضوع را مطرح کنند؟ هلی نیدیچ‌، یک متخصص روانپزشکی دارای مجوز روان درمانی‌، گفت که والدین باید آگاه باشند که بچه‌هایشان حتی اگر درمورد آنها صحبت نمی‌کنند ممکن است دچار نگرانی شوند. وی گفت: “فقط به این دلیل که فرزند شما این مسئله را به شما منتقل نمی‌کند‌، به معنای این نیست که ذهن آنها به آن موضوع فکر نمی‌کند.”

اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک کرده اید

قبل از صحبت با بچه‌ها در مورد آنچه ممکن است در اخبار مشاهده شود یا از همسالان خود بشنوند‌، والدین باید اطمینان حاصل کنند که در ابتدا از ویروس درک خوبی دارند. می‌خواهید به صورت صادقانه به سؤالات بچه‌های خود پاسخ دهید‌، به همین دلیل است منبع قابل اعتماد CDC می‌تواند یک منبع عالی باشد دکتر Teena Chopra‌، مدیر پزشکی پیشگیری از عفونت و اپیدمیولوژی در بیمارستان دانشگاه DMC Harper‌، گفت: “والدین باید به بچه‌های خود اطلاع دهند که آنچه در مورد ویروس در این مرحله شناخته شده است مبنی بر اینکه ویروس تنفسی است” و این بیماری می‌تواند بدون علامت (بدون علائم)‌، یا علائمی‌از خفیف تا شدید باشد دارد. وی گفت: “والدین می‌توانند از نمونه مقایسه آن با سایر ویروس‌ها مانند آنفولانزا استفاده کنند و در مورد اینکه بهداشت دست مهمترین چیز برای جلوگیری از ابتلا به ویروس است‌، صحبت کنند.” دکتر چوپرا افزود: والدین باید به فرزندان خود آموزش دهند که بعد از استفاده از دستشویی‌، قبل از غذا و بعد از رفتن به اماکن عمومی‌به مدت 20 ثانیه دست خود را بشویند. همچنین باید از لمس کردن دهان‌، چشم و بینی خودداری کنند. دکتر چوپرا توضیح داد كه هنوز تحقیقات در مورد میزان انتقال ویروس و تاثیر شدت آن در حال انجام است. وی گفت که گرچه شناختن سطح خطر برای همه افراد در این مرحله دشوار است‌، اما به طور بالقوه این ویروس کشنده است.

چگونه با بچه‌های خود در مورد ویروس کرونا  COVID-19 صحبت کنیم
چگونه با بچه‌های خود در مورد ویروس کرونا COVID-19 صحبت کنیم

صحبت کردن در مورد این بیماری

دکتر نیدیچ گفت که والدین باید به ترس‌های فرزندان خود گوش دهند. وی توضیح داد كه این عمل با تمرین گوش دادن فعال انجام می‌شود. به عبارت دیگر‌، توجه کامل خود را به فرزندان خود انجام دهید و احساسات آنها را با صدای بلند تصدیق کنید. دکتر نیدیچ گفت: “به آنها كمك كنید كه واقعیت‌ها را بجای شایعات در مورد ویروس در صورت مناسب بودن درك كنند.”البته این امر مستلزم مدیریت ترس‌های خودمان در مورد بیماری است. به همین دلیل دکتر مک باین می‌گوید “مهم است که به خودتان آموزش دهید که چه اتفاقی می‌افتد و چگونه می‌توانید از خود محافظت کنید.” والدین همچنین باید خود را بررسی كنند و در نظر بگیرند كه چگونه ترس آنها می‌تواند بر فرزندان آنها تأثیر بگذارد. دکتر نیدیچ گفت: “وقتی والدین مضطرب هستند‌، فرزند آنها می‌تواند آن اضطراب را احساس کند و بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر خوب فکر می‌کنند اضطراب خود را پوشانده یا پنهان می‌کنند‌، آن را تحمل کنند.” به همین دلیل‌، اگر چرخه خبری فعلی به اضطراب شما کمک می‌کند‌، او پیشنهاد می‌کند با یک مشاور صحبت کنید و به سیستم پشتیبانی شما از همسالان خود متکی باشید که ممکن است احساسات مشابهی را تجربه کنند. اگر کودک شما حملات وحشت یا فوبیای اطراف کورونا ویروس یا هر چیز دیگری را تجربه کرده است این امر از اهمییت بیشتری برخوردار است مک باین گفت: “ممکن است یک درمانگر قدم بعدی برای کمک به شما و یا فرزندتان باشد که از طریق این ترس‌ها به روشی سالم به شما کمک کند.”

نکته مهم این است که به عنوان یک خانواده ارتباطات باز را برقرار کنید.

اگر فرزند شما دچار نگرانی‌های شما شده است‌، و شما نمی‌خواهید آنها را درگیر نگه دارید؛ در مورد آن ترس‌ها صحبت کنید‌، به داده‌هایی که در حال حاضر برای اطمینان از این ترس‌ها تکیه می‌کنند‌، اعتماد کنید و در صورت امکان از دنبال کردن اخبار خودداری کنید. لازم است گاهی اوقات برای سلامت روانی شما و فرزندتان است‌، دور از چرخه اخبار فعلی قرار بگیرید.

منابع:
https://www.healthline.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *