همه چیز درباره فواید موز برای پوست صورت و بدن

همه چیز درباره فواید موز برای پوست

در مطلب (همه چیز درباره فواید موز برای پوست صورت و بدن) از مجله لیلی لند به موضوع استفاده از موز برای حفظ و ارتقاع زیبایی پوست صورت و بدن پرداخته‌ایم در این رابطه در مقاله پیش رو به این سر فصل‌ها اشاره شده است: درمان چین و چروک صورت بعد از سن 30 سالگی با ماسک موز، ماسک موز طبیعی راهی مناسب برای ایجاد پوستی فوق العاده است، ماسک پوست موز و قند برای لایه برداری پوست صورت، با ما همراه باشید.

درمان چین و چروک صورت بعد از سن 30 سالگی با ماسک موز

موز نوعی میوه سبک است که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و امروز یاد خواهیم گرفت چگونه چروک‌های صورت را پس از سن سی سالگی با موز که موثره و طبیعی است و همچنین برای پوست امن تر از مواد شیمیایی هستند درمان کنیم.

دلایل بروز چین و چروک صورت چیست؟

در سنین بالا با کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و کم شدن ترشحات چربی طبیعی پوست خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد. قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید یکی از دلایل کم شدن این خاصیت ارتجاعی است. زیرا اشعه ماوراء بنفش باعث می‌شود بافت پیوندی در پوست شکسته شود و باعث ظهور چین و چروک‌ها می‌شود. سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون به پوست شده و روند پیری را تسریع می‌کند. حالت‌های صورت مانند لبخند زدن و اخم باعث ایجاد حفره‌های زیر پوست می‌شوند. قرار گرفتن در معرض استرس ثابت باعث ترشح هورمون آدرنالین و هورمون کورتیزول می‌شود که باعث پیری پوست می‌شوند. غذاهایی که کربوهیدرات زیادی دارند باعث می‌شوند بافت همبند سخت شود و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد.

1 / 3 موز برای چین و چروک صورت مفید است
موز یکی از بهترین انواع میوه های ضد چروک محسوب می‌شود، زیرا سرشار از ویتامین‌هایی مانند ویتامین A ، B و E و همچنین مواد معدنی مانند آهن، روی و پتاسیم است.

ماسک موز برای پنهان کردن چین و چروک صورت

یک موز را خرد کنید، کمی آب پرتقال و یک قاشق چایخوری ماست به آن اضافه کنید، سپس ماسک را روی صورت خود بمالید، 20 دقیقه آن را بگذارید بماند و سپس با آب ولرم بشویید. هفته‌ای 3 بار این دستور را تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

همه چیز درباره فواید موز برای پوست
همه چیز درباره فواید موز برای پوست

فواید موز برای پوست

ماسک موز و روغن زیتون برای چین و چروک صورت

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری عسل را به یک عدد پوره موز اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم، سپس مخلوط را روی صورت خود بمالید و حدود 30 دقیقه بگذارید بماند، سپس آن را با آب سرد بشویید و هفته ای یکبار آنرا تکرار کنید.

ماسک موز و عسل برای ساختن ماسک ضد چین و چروک صورت

پوست موز را برداشته و آن را درون یک کاسه قرار می‌دهیم‌، یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه می‌کنیم، سپس ماسک را روی پوست می‌گذاریم و 15 دقیقه باید بماند، سپس آن را با آب سرد شستشو می‌دهیم و هر روز این دستور العمل را تکرار می‌کنیم.

ماسک موز و آووکادو برای از بین بردن چین و چروک صورت

مقدار مساوی آووکادو و موز را مخلوط کنید، سپس یک سفیده تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید، سپس صورت را با این مخلوط بپوشانید و قبل از شستشوی آن با آب سرد به مدت 20 دقیقه آن را روی صورت خود نگاه دارید و هفته‌ای 3 بار این دستور را تکرار کنید.

ماسک موز و گلاب برای از بین بردن چین و چروک صورت

مقدار مناسبی گلاب را با مقدار مساوی ماست و عسل و موز اضافه می‌کنیم و مواد را خوب هم می‌زنیم و سپس ماسک را روی صورت می‌مالیم و حدود 20 دقیقه می‌گذاریم بماند، سپس آن را با آب سرد بشویید و هفته ای 2 بار آنرا تکرار کنید.

فواید موز برای پوست

ماسک موز طبیعی راهی مناسب برای ایجاد پوستی فوق العاده است

موز، آن دسته از میوه‌هایی است به به عنوان جایگزین بوتاکس شناخته می‌شود، معطل نکنید هم اکنون از این ماسک‌های طبیعی استفاده کنید.

ماسک موز طبیعی راهی مناسب برای ایجاد پوست فوق العاده است

سریعترین وعده غذایی که صبح می‌توانید بخورید، یک عدد موز است و ممکن است متوجه نشود که این میوه برای پوست شما چه کاری انجام می‌دهد، بنابراین در این بخش از مقاله بدانید که فواید موز برای پوست چیست و علاوه بر آن بهترین ماسک‌های طبیعی برای پوست که بسیاری از مشکلات پوستی را برای شما حل می‌کند را نیز آموزش ببینید، از مرطوب کردن پوست شروع کنید و با ماسک ضد چروک موز آشنا شوید.

مزایای ماسک موز برای پوست:

موز حاوی ویتامین C است که باعث کاهش لکه‌های تیره می‌شود و به تقویت تولید کلاژن کمک می‌کند که باعث بهبود کیفیت پوست می‌شود.
مصرف موز باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست می‌شود.
ماسک موز باعث افزایش مقاومت پوست در برابر آفتاب و محافظت از پوست در برابر آن می‌شود.
ماسک موز به دلیل غنی بودن در آنتی اکسیدان‌هایی که با رادیکال‌های آزادی که برای پوست مضر هستند مبارزه می‌کند و پوست را جوان نگه می‌دارد.
ماسک موز پوست را مرطوب کرده و از خشک شدن و ترک خوردن آن محافظت می‌کند.
موز سرشار از ویتامین A است، که به کاهش ظاهر جوش‌ها و آکنه‌ها کمک می‌کند.

بهترین ماسک‌های طبیعی موز:

در این بخش دستور بهترین ماسک‌های موز را برای شما تهیه کرده‌ایم که چندین مشکل پوستی از جمله آکنه و جای زخم را درمان می‌کنند، و همچنین پوست را مرطوب نگه می‌دارند، همچنین به معرفی یک ماسک دیگر که باعث تسکین چین و چروک و خطوط ریز می‌شود پرداخته‌ایم که در اوقات فراغت به پوست شما کمک می‌کند.

ماسک موز برای درمان آکنه و اسکار:

بی‌کربنات سدیم (جوش شیرین) باکتری‌هایی که باعث ایجاد آکنه می‌شوند را از بین می‌برد و درست همانطور که لیمو ضد جوش بسیار خوبی است، هر دو دارای خاصیت ضد التهابی هستند که باعث کاهش چروک می‌شوند و برای تعادل اسیدیته پوست کمک می‌کنند. در حالی که موز پوست را مرطوب کرده و سلول‌های آن را دوباره جایگزین می‌کند.

مواد لازم
نصف موز ،
نصف قاشق غذاخوری بی کربنات سدیم (جوش شیرین)
نصف قاشق غذاخوری آب لیمو

نحوه تهیه
نصف موز را رنده کرده و سایر مواد را به خوبی مخلوط کنید. صورت خود را به مدت 3 دقیقه با مخلوط ماساژ دهید، و پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید، هفته ای 2 بار این دستور العمل را تکرار کنید.

ماسک موز برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز

این ماسک از ماست تهیه شده است که اکسید کننده خوبی برای پوست است، در حالی که عسل پوست را مرطوب می‌کند، بنابراین از این ماسک برای نگه داشتن پوست در بهترین شرایط و بدون چروک ماندن آن دریغ نکنید.

مواد لازم
نصف موز پوره شده
یک قاشق غذاخوری ماست
یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه

نحوه تهیه
حتماً نیمی از موز را پوره کرده و سپس سایر مواد را مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست آید و سپس آن را به صورت یکنواخت روی صورت و گردن خود پخش کنید و قبل از شستشوی آن با آب سرد 25 دقیقه بگذارید بماند.

ماسک موز برای پوست
موز یک بوتاکس طبیعی برای پوست است در حالی که عسل پوست را مرطوب می‌کند، بنابراین از این ماسک دریغ نکنید تا پوست شما تازه و جوان به نظر برسد.

مواد لازم
نصف موز پوره شده
یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی آلی

نحوه تهیه
حتماً نیمی از موز را پوره کرده و سپس عسل طبیعی را مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست آید و سپس آن را بر روی صورت و گردن خود از طریق حرکات دایره ای پخش کنید تا پوست ماساژ داده شود و گردش خون را بهبود بخشد (5 دقیقه ماساژ دهید) و بعد از آن 20 دقیقه بگذارید بماند و بعد از آن صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک پوست موز و قند برای لایه برداری پوست صورت

پوست خود را در تعطیلات آخر هفته با این اسکراب طبیعی به هیجان بیاورید

فواید موز برای پوست
ضایعات موز و قند برای رسیدن به چهره‌ای بی نقص
شما می‌دانید که لایه برداری بدن برای حفظ جوانی و تجدید سلول‌های پوستی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا باعث کاهش ظاهر سلولیت می‌شود، اما شما روش و اجزای ایده آل را برای این کار نمی‌دانید و به نوبه خود ما امروز تصمیم گرفتیم شما را با اسکراب موز و قند برای لایه برداری پوست بدن آشنا کنیم، از استفاده از این ماسک برای جوانی و صاف کردن پوست مانند ابریشم دریغ نکنید.

ترکیبات پوست موز و قند برای لایه برداری از پوست بدن
یک فنجان کره كاكائو
یک فنجان روغن نارگیل
یک فنجان کره حیوانی
یک فنجان پوره موز و زردآلو
دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک فنجان شکر (شکر قهوه‌ای را جدا اضافه کنید)

طرز تهیه ماسک موز و قند برای لایه برداری کردن و صاف کردن پوست بدن

کره کاکائو، روغن نارگیل، کره حیوانی، زردآلو، موزهای پوره شده و عسل را با همزن برقی خانگی مخلوط کنید تا مخلوط منسجم حاصل شود، سپس با یک فنجان شکر (ترجیحاً قهوه‌ای) مخلوط کنید و این مخلوط را به مدت 48 ساعت در یخچال بگذارید و بعد از دو روز به مقدار مناسب آنرا بر روی پوستتان ماساژ دهید. پوست بدن خود را گرم کرده و ماسک را تا دمای اتاق گرم کنید و سپس 10 تا 15 دقیقه بدن خود را با این اسکراب طبیعی مالش دهید و سپس 15 دقیقه دیگر آن را بدون ماساژ روی پوست خود نگه دارید. پس از آن با آب ولرم دوش بگیرید. تعطیلات آخر هفته بدن خود را با این ماسک ماساژ دهید تا همیشه بدون نیاز به توسل به کرم یا لایه بردارهای شیمیایی، پوست صاف و با طراوتی را به دست بیاورید.
منابع:
https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *