امروزه استفاده از صابون های دست ساز به جای صابون های شیمیایی و صنعتی، برای مراقبت از پوست، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. برخی از محصولات بهداشتی و آرایشی فقط عطر دارند. از طرفی محصولات با کیفیت گران هستند. اگر به دنبال یک صابون دستساز برای نرم کردن پوست هستید می توانید صابون شیر بز که طرز تهیه اش در ادامه این مطلب مجله لیلی لند ذکر شده است را امتحان کنید.

صابون های تجاری حاوی ترکیبات شیمیایی و مشتقات مصنوعی مانند تریکولسان، دیوکسان، فرمالدئید، پارابن و عطر مصنوعی هستند. این مواد شیمیایی نه تنها بر روی پوست تاثیر مثبتی ندارند، بلکه خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. زیرا بسیاری از این مواد شیمیایی سرطان زا هستند. بنابراین، یک روش بهتر برای درمان خشکی و زبری پوست، استفاده از صابون های دستساز و خانگی است.

خواص صابون شیر بز

شیر بز یک ماده قدرتمند با خواص ضد التهابی، ضد باکتری و بهبود دهنده است و شامل بسیاری از مواد مغذی مفید برای پوست می باشد. وجود مقدار زیادی آلفا هیدروکسی اسید و مولکول های چربی در شیر باعث می شود تا استفاده از این ماده خواص زیر را برای پوست داشته باشد:

علاوه بر این، این ماده منبعی از مواد مغذی ضروری و ویتامین هایی مانند ویتامین A، D و E است که پوست را تغذیه می کنند. در این صابون دستساز علاوه بر شیر بز، عسل، قهوه و اسانس های طبیعی وجود دارد که همگی برای پوست مفیدند.

عسل برای مراقبت از پوست بسیار عالی است. این ماده آنتی باکتریال، آنتی اکسیدان و مرطوب کننده بوده و خواص آرامش بخش زیادی دارد. قهوه نیز کهی یکی دیگر از عناصر موجود در این صابون است غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد. شما می توانید برای روشن کردن پوست، کاهش قرمزی، درمان جای جوش ها و از بین بردن سلولیت از قهوه استفاده کنید.

در ادامه به روش تهیه صابون شیر بز اشاره خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه صابون شیر بز

شما برای تهیه این صابون دستساز به مواد اولیه و ابزارهای زیر نیاز دارید:

طرز تهیه صابون شیر بز
طرز تهیه صابون شیر بز

روش تهیه

صابون خانگی شما آماده است. می توانید به صورت روزانه برای شتستشوی پوست از آن استفاده کنید.

نحوه استفاده

برای نرم تر و ساف تر شده پوست از این صابون به صورت منظم حتی در حمام و برای شستشوی پوست بدن، استفاده کنید. بهترین ویژگی این صابون این است که شما حتی می توانید برای شستن صورت نیز از آن استفاده کنید. این صابون یک صابون خانگی است و بدون اسید و مواد شیمایی است. بهتر است این محصول را در جای خنک و به دور از رطوبت نگهداری کنید. عمر مفید آن نیز حدود 1 ماه است.

چند نکته مهم

منبع:

DIY Goat Milk Soap for Softer and Smoother Skin

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *