مراقبت از پوست دستان با استفاده از مواد طبیعی خانگی

مراقبت از پوست دستان با استفاده از مواد طبیعی خانگی

در مطلب (با مواد طبیعی به دست‌هایتان جوانی را هدیه بدهید) از مجله لیلی لند به موضوع روش‌های طبیعی مراقبت از پوست دستان و با استفاده از مواد طبیعی خانگی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید.

راه‌حل‌های ساده اما مؤثر برای مراقبت از پوست دستان

دستان ما در طول روز بسیار پرکار است. میزان کارهایی که دستان ما به انجام آنها می‌پردازد همچنین آنها را در معرض طیف گسترده‌ای از عناصر قرار می‌دهد و کف دستمان را خشن‌، سوزناک و خشک می‌کند بسیار زیاد است. اگر نمی‌دانید چگونه دست‌های خشن را به طور دائمی‌نرم کنید‌، لازم نیست سریعاً به یک متخصص پوست یا پزشک مراجعه کنید. طبیعت مجموعه‌ای از ترکیبات را در اختیار ما قرار داده است که در صورت استفاده صحیح از آنها می‌تواند به بازگشت پوست نرم به دستان شما کمک کرده و آنها را نرم و صاف کند.

برای اینکه بتوانید دستانتان به راحتی نرم و صاف شوند‌، ما مجموعه‌ای از تکنیک‌های آسان را با هم ترکیب کرده ایم‌، برخی از داروهای خانگی خوب قدیمی‌ و یک دسته راه حل‌های سریع را برای شما آماده کرده‌ایم.

1. استفاده از روغن بادام شیرین

وجود رطوبت امری است که باعث می‌شود دستان شما نرم بماند. به طور طبیعی اسیدهای چرب موجود در آن نقش مهمی‌را ایفا می‌کنند که در روغن بادام شیرین به نسبت خوبی وجود دارد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مقداری روغن بادام را روی دستان خود بمالید و آنها را مانند زمانی که چیزی به دستانتان نزده‌اید به حال خود بگذارید تا دستانتان نرم شود و پوست آن مرطوب شود. این کار باید حداقل یکبار در روز انجام شود. می‌توانید آن را یک شب در میان نیز اعمال کنید.

مراقبت از پوست دستان با استفاده از مواد طبیعی خانگی

2. استفاده از مقداری عصاره آلوئه ورا

عصاره آلوئه ورا از دیرباز بخشی از محصولات زیبایی بوده و در کالاهای تولیدی تجاری و همچنین داروهای خانگی سریع مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نظر نرم نگه داشتن دست‌ها‌، از آنجایی که حاوی مقادیر خوبی از پلی ساکاریدها است‌، مفید است و این باعث می‌شود پوست شما به صورت سالم مرطوب شود. کمی‌ژل آلوئه ورا برداشته و آن را به طور صحیح روی دستان خود مالش دهید‌، بعد از نیم ساعت آن را بشویید. انجام این کار هر روز دو بار در مدت زمان کوتاه باعث می‌شود کف دست شما نرم شود.

مراقبت از پوست دستان با استفاده از مواد طبیعی خانگی

3. کاربرد عسل خام در نگهداری از پوست

عسل فقط یک غذای دلپذیر برای رژیم غذایی شما نیست. از ترکیبات آن می‌تواند برای سلامتی پوست استفاده کرد. آبرسانی به پوست و تسکین منافذ آن یکی از اثرات کاربردی عسل است‌، به دلیل خاصیت نرم کننده بودن آن. استفاده از عسل خام را روی دستان خود دو بار در روز تکرار کنید و شستشوی آن بعد از 30 دقیقه این تمام کاری است که برای برگرداندن نرمی به ‌پوستتان لازم است انجام دهید.

مراقبت از پوست دستان با استفاده از مواد طبیعی خانگی

4. یک اسکراب ساخته شده از شکر

در بیشتر موارد‌، دلیل اصلی عدم رطوبت کافی دستان شما‌، وجود پوست خشک روی سطح آن است. این پوسته‌ها مانع از مرطوب شدن مناسب پوست می‌شوند. استفاده از مخلوط قند برای پاک کردن این پوسته‌ها در لایه برداری کمک می‌کند و به پوست شما اجازه تنفس خوب را می‌دهد. مخلوط کمی‌از روغن نارگیل و شکر‌، تمام چیزهایی است که برای تمیز کردن دستان خود باید از آن استفاده کنید‌، پس از شستشو با مرطوب کننده مناسب پوستتان را بپوشانید.

مراقبت از پوست دستان با استفاده از مواد طبیعی خانگی

5- استفاده از برخی زرده‌های تخم مرغ

در میان نکات مختلفی که در اینجا ذکر شد‌، این یکی شگفت آور‌ترین مواد تخم مرغ است. تخم مرغ‌ها هنگام مصرف مفید هستند و حتی برای بهبود سلامت موها نیز استفاده می‌شوند. خواص زرده به دلیل وجود ترکیب لسیتین‌، باعث شگفتی روی پوست شما نیز می‌شود. هر هفته سه بار استفاده از زرده تخم مرغ روی دستانتان به نرم شدن آنها کمک می‌کند. برای خلاص شدن از بوی آن‌، دستان خود را بعداً با یک دست شوی طبیعی معطر بشویید.

مراقبت از پوست دستان با استفاده از مواد طبیعی خانگی

6. استفاده از جو دوسر به عنوان یک اسکراب مؤثر است

بسیاری از مواد غذایی سالم به نظر می‌رسد که مزایای دیگری دارند و انواع مختلفی از آنها نیز استفاده می‌شوند. با داشتن خشکی پوست یکی از دلایل برجسته بودن خشکی و خشن بودن دست‌های شما می تواند قلمداد شود‌، مخلوط جو دوسر جو را به یک راه حل مناسب برای آن تبدیل می‌کند. آسیاب کردن‌، پودر کردن و مخلوط کردن مقداری از جو دوسر به همراه روغن نارگیل آن را به اسکراب تبدیل می‌کند که نه تنها به لایه برداری کمک می‌کند بلکه خاصیت مرطوب کننده ای نیز به همراه دارد. از طرف دیگر می‌توان از مرطوب کننده‌هایی که با جو دوسر تهیه شده‌اند به عنوان مواد تشکیل دهنده اصلی هم استفاده کرد.

مراقبت از پوست دستان با استفاده از مواد طبیعی خانگی
مراقبت از پوست دستان با استفاده از مواد طبیعی خانگی

7. استفاده از روغن نارگیل برای رسیدن به نتایج مطلوب

همانطور که همه ما می‌دانیم روغن نارگیل کاربردهای زیادی دارد. همچنین نرم کننده‌گی آن شبیه به عسل است که به موثر شدن رطوبت در پوست کمک می‌کند. شبانه مقداری روغن نارگیل را روی دستان خود بمالید و از دستکش استفاده کنید و بگذارید تا صبح بماند.

مراقبت از پوست دستان با استفاده از مواد طبیعی خانگی
مراقبت از پوست دستان با استفاده از مواد طبیعی خانگی

8- استفاده از وازلین برای مرطوب کردن پوست

استفاده از وازلین در رطوبت بخشیدن به پوست بسیار موثر است. همین دلیل محبوبیت آن به عنوان مرطوب کننده لب‌، بسیار رایج است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که وازلین را روی همه دستان خود بمالید و یک شب آن را روی دست خود نگاه دارید. انجام این کار به صورت روزانه می‌تواند به نرم شدن دوباره دستان شما کمک کند.

مراقبت از پوست دستان با استفاده از مواد طبیعی خانگی

9. استفاده از مخلوط ماست طبیعی

در حالی که عدم هیدراتاسیون یکی از مهمترین عامل‌های خشک شدن پوست دستان شما است‌، قرار گرفتندستان شما در برابر آفتاب خشن‌، به ویژه در تابستان‌، می‌تواند برای پوست بسیار مضر باشد. برای اکثر افراد نیز به تیرگی پوست به روشی ناسالم منجر می‌شود. اینجاست که مخلوط ماست می‌تواند بسیار موثر باشد. استفاده از این مخلوط روی دست‌ها نه تنها به عنوان یک اسکراب و یک لایه بردار عمل می‌کند بلکه به روشن شدن پوست کمک می‌کند و درخشش فوق العاده آن را به شما باز می‌گرداند. استفاده از آن به مدت حدود 15 دقیقه و شستشوی روزانه یک روش خوب است.

 

10. استفاده از پوست لیمو‌، گوجه فرنگی و روغن زیتون

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و انجام این کار تابستان امسال بهترین روش برای سالم نگه داشتن دست‌ها است. آفتاب خشن می‌تواند روی پوست شما اثر بگذارد و باعث افزایش سرعت پیری شود. نصف یک لیوان آب لیمو‌، مقداری روغن زیتون و چند برش گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر آبدار شکل بگیرد. این ترکیب را روی دستان خود بمالید و بعد از 10 دقیقه قبل از رفتن‌ به رختخواب، آنها را بشویید. آنتی اکسیدان‌های موجود در گوجه فرنگی به جوانسازی پوست شما کمک می‌کنند‌، در حالی که روغن و لیمو آن را از آسیب‌های پیری محافظت می‌کنند و باعث حفظ خاصیت ارتجاعی پوست دستان شما می‌شوند.

برگرداندن جوانی به دستانتان به اندازه‌ای که به نظر می‌رسد دشوار نیست. با استفاده از این داروهای خانگی خواسته تان آسان و سریع انجام می‌شود‌، می‌توانید این روش‌ها را در کارهای روزمره خود ادغام کنید و طی چند روز شروع به دیدن اثرات آنها کنید.

منابع:

https://parenting.firstcry.com/articles/magazine-simple-but-effective-solutions-to-get-soft-hands-naturally/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *