مراقبت از پوست قبل و بعد از ورزش

مراقبت از پوست قبل و بعد از ورزش

با وجود اهمیت زیاد ورزش در ارتقاء کیفیت پوست، ممکن است برخورد نامناسب و همچنین شیوه‌های نادرست رفتار با پوست؛ مشکلات زیادی بر روی پوست شما ایجاد شود، بنابراین توصیه می‌کنیم چه قبل و یا درهنگام و حتی بعد از انجام ورزش برای محافظت از پوست خود و لذت بردن از پوست سالم و تازه از نکات مربوط به مراقبت از پوست پیروی کنید. در این مطلب از مجله لیلی لند در خدمت شما هستیم با مبحث مراقبت از پوست قبل و بعد از ورزش با ما همراه باشید.

نکاتی درباره مراقبت از پوست قبل و بعد از ورزش

  • در این دوره از عشق خود به آرایش حذر کنید و از استفاده از آن قبل از ورزش خودداری کنید، زیرا مواد آرایشی منجر به مسدود شدن منافذ سطح پوستتان شده و در نتیجه باعث افزایش تجمع چربی‌ها بر روی پوست شما و ظهور آکنه می‌شوند و برعکس باید قبل از شروع تمرینات مراقب باشید که به خوبی پوست خود را تمیز کنید.
  • با کاهش گرمای هوا، ممکن است اشتیاق شما به ورزش در فضای باز افزایش یابد، بنابراین حتماً یک اسپری ضد عرق استفاده کنید.
  • سالنی را انتخاب کنید که از بهداشت بالایی برخوردار باشد، تا از انتقال هرگونه عفونت باکتری یا ویروس جلوگیری کند، به خصوص اگر از استخر استفاده می‌کنید.
  • قبل از ورزش مقدار زیادی آب بنوشید و یک ساعت قبل از شروع ورزش یک میان وعده پر از ویتامین‌ها و مواد معدنی میل کنید.
  • در هنگام ورزش، لباس راحتی و نخی بپوشید و فراموش نکنید که حوله شخصی خود را همراه آورده و از حوله‌های موجود در باشگاه استفاده نکنید، حتی اگر تمیز باشد! تا از انتقال باکتری‌ها و قارچ‌ها روی پوست خود جلوگیری کنید.
مراقبت از پوست قبل و بعد از ورزش
مراقبت از پوست قبل و بعد از ورزش

نکات مربوط به مراقبت از پوست هنگام ورزش

  1. در حین انجام ورزش از لمس صورت خود با دست خود، که به دلیل تماس با تجهیزات ورزشی ممکن است پر از قارچ باشد، خودداری کنید. در صورت داشتن فرصت، تجهیزات ورزشی را که از آن استفاده خواهید کرد، پاک کنید.
  2. هنگام ورزش با اسپری کردن مواد طبیعی مانند گلاب، پوست خود را احیا کنید و یا می‌توانید آب معدنی موجود در داروخانه‌ها را برای مرطوب کردن و احیای پوست خود خریداری کنید.
  3. هنگام انقباض ماهیچه‌ها، دمای بدن افزایش می‌یابد و مایعات زیادی از دست می‌دهید و باید از راه‌های مختلفی این کار را جبران کنید.
  4. هنگام انجام ایروبیک، موهای خود را نپوشانید و یا کلاه نپوشید، حتی اگر تحت تأثیر قرار گرفته باشید و ظاهر اسپرت شما را تکمیل کند، زیرا منجر به تجمع عرق و چربی در قسمت‌های زیر کلاه می‌شود و به این ترتیب احتمال بروز جوش‌ در زیر کلاه را افزایش می‌دهند، بهتر است موهای سر خود را به صورت یک دم اسبی یا بوکله جذاب بالا ببرید.
  5. استراحت 30 ثانیه ای انجام دهید و هنگام ورزش، آب بنوشید تا کمبود تعریق و درجه حرارت بالای بدن را جبران کنید.
  6. اطمینان حاصل کنید که حتی اگر عجله دارید مرحله سرد کردن را از دست ندهید، این مرحله برای بدن مفید است زیرا در کاهش دمای بدن و به تدریج ضربان قلب کاهش می‌یابد و همچنین به شما اجازه می‌دهد تا بعد از قرار گرفتن در معرض تلاش زیادی در هنگام ورزش، آرامش خود را انجام دهید.

نکات مربوط به مراقبت از پوست بعد از ورزش

  • ممکن است بعد از ورزش خسته شوید، اما باید بلافاصله پس از انجام تمرینات با یک شستشوی مناسب صورت، پوست صورت خود را تمیز کنید تا از گرفتگی منافذ پوست جلوگیری شود. چنانچه پوستتان خشک است، شما باید از لوسیون مرطوب کننده پوست مانند روغن‌های طبیعی استفاده کنید، تا پوست شما مرطوب و غنی شود. توصیه می‌شود که از آب برای خنک کردن و سفت شدن پوست استفاده کنید و اگر توانستید از یک مکعب یخ بر روی پوست صورتتان برای ماساژ استفاده کنید.
  • اگر به سونا دسترسی دارید حتما 10 دقیقه داخل حمام بخار شوید و سپس با لایه برداری مناسب پوست خود را لایه برداری کنید.
  • پوست خود را با یک مرطوب کننده طبیعی مانند ژل آلوئه ورا تمیز کنید یا در صورت امکان ماسک مرطوب کننده بمالید بهتر است، محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی درصد زیادی آب، گلاب یا شیرین بیان هستند زیرا این کار برای آرام کردن پوست تحریک شده بعد از ورزش است.
  • بعد از ورزش، لباس تمیز و خشک بپوشید.

بعد از اینکه با نکات مربوط به مراقبت از پوست قبل و بعد از ورزش، آشنا شدید، سعی کنید عادات اشتباهی را که در طول ورزش انجام می‌دادید را کنار بگذارید، و در عوض، عادات سالم را تمرین ‌کنید، تا بتوانید با ادامه سبک زندگی متمایز، مدرن و سالم، پوستی تازه و یک بدن سالم به دست آورید.

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *