پیامدهای عرق کردن با آرایش چیست؟ کارشناسان پاسخ می دهند

پیامدهای عرق کردن با آرایش چیست

همیشه توصیه‌های جهانی درباره آرایش و سلامت پوست وجود دارد، که شاید ما میلیون‌ها بار آنها را شنیده باشیم؛ مانند اینکه قبل از خواب آرایش را از صورت خود بشویید؛ آب بیشتری بنوشید تا پوست شما شفاف شود و در عین حال براق و جوان به نظر برسد و …. شاید شما نیز شنیده‌اید که آرایش داشتن هنگام عرق کردن، چه در زمان کار کردن و چه در یک روز مخصوصاً گرم ایده بدی است.

حال اینکه شما در زمانی که مطمئن هستید عرق خواهید کرد، آرایش را انتخاب کنید یا خیر؛ یک تصمیم شخصی است. بعضی از افراد زمانی که عرق می کنند، بدون آرایش احساس راحتی بیشتری دارند، در حالی که برخی دیگر می خواهند، همیشه ظاهر صیقلی خود را حفظ کنند.با این حال، ما امروز در مجله لیلی لند می خواهیم مطمئن باشیم که؛ در دراز مدت، آرایش داشتن هنگام عرق کردن به پوست ما آسیب نمی رساند و یا باعث ایجاد پیری و شکستگی می شود؟ به همین دلیل، نظر چند نفر از متخصصان پوست را که می توانند نتیجه نهایی را به شما بدهد برایتان خواهیم گفت؛ این نظرات شامل نکته‌هایی می‌باشد، که شما باید درباره آرایش داشتن در هنگام عرق کردن بدانید.

عرق کردن با آرایش تأثیری روی پوست من می‌گذارد؟

رایج ترین عواقب ناشی از آرایش داشتن هنگام عرق کردن عموماً ناراحتی خود فرد است؛ هنگامی که کرم پودر بر روی سطح پوست ماسیده می شود و یا آرایش چشم پخش می‌‌شود، خود فرد احساس ناخوشایندی خواهد داشت. بعد از آن داشتن آرایش در هنگام تعریق ممکن است، بسته به مواد تشکیل دهنده، باعث تحریک پوست یا آکنه شود. بسیاری از محصولات آرایش حاوی روغن هستند؛ که می توانند منافذ پوست را پوشش داده و از دفع مناسب عرق، روغن و سموم جلوگیری کنند.
متأسفانه، در این مورد شما نمی‌توانید به یک محصول زیبایی اعتماد کنید؛ تا پوست خود را نجات دهید. کارولین کایتانو، هنرمند آرایشگر از منطقه خلیج سان فرانسیسکو، هشدار می دهد: “هیچ محصول جادویی وجود ندارد که سدی بین آرایش و منافذ ما ایجاد کند.” او توضیح می دهد که منافذ ما هنگام عرق کردن کاملا باز می شود و متأسفانه هیچ کاری برای مبارزه با عملکرد آرایش در سطح پوست، عرق و چربی وجود ندارد.

کایتانو همچنین خاطرنشان می‌کند؛ بسیاری از پیامدهای منفی آرایش داشتن در هنگام تعریق، ناشی از تمیز نکردن درست صورت ما پس از تمرین است. بیایید خودمان را گول نزنیم؛ اکثر ما عادت نداریم بعد از یک تمرین صبحگاهی برای کار واجبی که لازم است بیرون برویم، نهایتا کاری که انجام خواهیم داد، تمیز کردن سطحی پوست صورت است، بدون شستن صورت و گردنهای عرق آلود. کایتانو می‌گوید: “همچنین، وقتی عرق می‌کنیم، آرایش ما می‌تواند در ناحیه چشم ما به هم بریزد و یا داخل چشم شود و باعث می‌شود که ناخواسته ما سطح چشم و صورت را با دست لمس کنیم. ” در صورتیکه ما هرگز نباید صورت خود را لمس کنیم، به خصوص در اطراف ناحیه چشم، مگر اینکه دستان ما تمیز باشد! (شما نمی‌دانید که قبل از دست شما، دست‌های چه کسی بر روی دسته‌های دوچرخه اجاره ای‌تان بوده است!)

آیا برخی از افراد بیشتر از دیگران عرق می کنند؟

متاسفانه بله. دکتر ماکیاس می گوید: “هر فرد نسبت به مواد خاص و عوامل استرس زا روی پوست خود واکنش متفاوتی نشان می دهد.” کایتانو موافق این نظر است و اظهار می کند که او این تفاوت را در همه مشتری‌های خود می‌بیند. وی می‌افزاید: “پوست سالم همیشه با تعدادی از عواملی مانند ژنتیک، رژیم غذایی و محیط زیست مشخص می‌شود.” به عنوان مثال، برخی از خانم‌ها می‌توانند هر روز بدون آرایش و بدون هیچگونه رسیدگی خاصی راحت آماده شده و بیرون بروند، در حالی که برخی دیگر نیاز به چسبیدن به یک رژیم سخت پوستی دارند؛ دانستن نوع پوست خود؛ نکته کلیدی است.

ربکا باكس، پزشك متخصص پوست در نیوجرسی می‌گوید، اگر مستعد آكنه هستید، انجام آرایش در هنگام عرق كردن می تواند یك مشكل اساسی برای شما باشد. دکتر ماکیاس خاطرنشان می‌کند: در صورت داشتن پوستی چرب یا آکنه‌ای مستعد، آرایش چرب و روغنی باعث ایجاد آکنه و جوش هایی بیشتری در شما می‌‌شود؛ زیرا فرمول موجود در این اقلام آرایشی، احتمالاً منافذ پوست را مسدود می کنند. دکتر باكت می افزاید: “یا اگر شما پوستی نازک و بسیار حساس یا غیر تحمل دارید، آرایش می تواند تحریک کننده باشد.” با این وجود، اگر از نوع پوست خشک یا نرمال برخوردار هستید، بعید است که چهره شما بعد از تعریق در هنگام استفاده از مواد آرایشی تحریک شود، صرفاً به این دلیل که پوست شما در درجه اول دچار پیری نمی شود.

پیامدهای عرق کردن با آرایش چیست
پیامدهای عرق کردن با آرایش چیست

آیا استفاده از محصولات ضد عرق می تواند ما را نجات دهد؟

اگر فردی هستید که حتی در یوگا هم عرق می‌کنید، ممکن است این چیزی نباشد که دوست دارید بشنوید؛ دکتر ماکیاس هشدار می دهد: “برای تمرین‌های ورزشی ، ایده آل نیست که آرایش کنید.” بهتر است با چهره ای تمیز تمرین کنید. (اگر مجبور هستید با آرایش به محل تمرین بروید؛ ممکن است پیشنهاد کنیم مقداری از دستمال های تمیز کننده آرایشی را درون کیف بدنسازی خود قرار دهید). با این حال، اگر کاملاً مجبورید آرایش کنید و از نظر روحی در عذاب هستید، محصولات خاصی وجود دارد که باید نسبت به دیگران استفاده کنید.
دکتر مکیاس می گوید: “آرایش مبتنی بر مواد معدنی، بهترین حالت ممکن است، زیرا در حین کارو ورزش منافذ پوست بسته نمی شود.” مثل کرم های مات بدون روغن که پایه ای گیاهی دارند.

اگر می خواهید خارج از خانه ورزش کنید، دکتر ماکیاس توصیه می‌کند از یک کرم ضد آفتاب فیزیکی حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید، چه از طریق فرمول های موجود در کرم آرایشی و چه با مواد آرایشی پودری و یا بادی اسپلش ها. وی می گوید: “این کار به شما این امکان را می‌دهد، تا از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنید و همچنین در حین انجام ورزش در فضای باز، مقداری آرایش سبک داشته باشید.” برای اینکه محصول آرایش استفاده شود حتما به مواد تشکیل دهنده آن و برچسب های روی آن توجه کنید.
هرگز از محصولات فیکس کننده و ضد تعریق که بیشتر لایه ها و منافذ پوستی شما را می‌بندد، استفاده نکنید.

در مورد بقیه آرایش شما ، کایتانو آرایشگر معروف امریکایی توصیه می‌کند؛برای حفظ آرایش خود در هنگام ورزش، ابروهای خود را با مداد ابرو ضد آب، ریمل های ضد آب و یک براق کننده لب استفاده کنید. او می‌گوید: “ما می توانیم از سرخ شدن پوست مخصوصا گونه ها، جلوگیری کنیم، برای این منظور از رژ گونه استفاده نکنید.” اکثر ما تمایل داریم که از تمرین‌های ورزشی، انرژی دریافت کنیم تا یک نتیجه مخرب بر روی پوست خود.”
در نقطه مقابل، در تعطیلات و یا تفریحات به دلیل اینکه بیشتر می خواهیم حس خوبی را تجربه کنیم، او پیشنهاد می کند که چهره خود را کامل آرایش کنید.برای جلوگیری از ظاهر بد و حس خوب این بهترین تصمیم است.
اما مهمتر از همه، بعد از اینکه عرق کردید صورت خود را بشویید تا باعث تحریک نشود. هرچه پوست شما زودتر نفس بکشد، بهتر می‌شود.

منابع:

https://thespotlyte.com/1619116/wearing-makeup-to-the-gym

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *