7 جایگزین بوتاکس برای درمان چین و چروک صورت

جایگزین بوتاکس برای درمان چین و چروک

اگر به دنبال روش جایگزین بوتاکس برای درمان چین و چروک هستید، می توانید از کرم ها، سرم ها، درمان های موضعی و درمان های طبیعی که در بازار وجود دارند استفاده کنید. روش های دیگری که معمولا می توانید به جای بوتاکس از آن ها استفاده کنید به اختصار عبارتند از:

  • سایر درمان های تزریقی
  • تقویت عضلات صورت
  • طب سوزنی
  • ویتامین ها
  • کرم های خاص
  • لایه بردارهای شیمیایی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های جایگزین بوتاکس برای درمان چین و چروک ما را تا انتهای این مطلب مجله لیلی لند همراهی کنید.

معرفی چند روش جایگزین بوتاکس برای درمان چین و چروک

بوتاکس چیست؟

سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس) یکی از روش های شناخته شده و پر کاربرد برای از بین بردن چین و چروک و نشانه های دیگر پیری است. این داروی تجویزی، به عضلات صورت تزریق می شود. بوتاکس با فلج کردن عضله ای که با حرکتش چروک ایجاد می کند، چروک ها را از بین می برد. بوتاکس در کاهش چین و چروک پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک های جدید بسیار موثر است. با این حال، این درمان ممکن است کمی گران باشد.

اثرات بوتاکس موقت هستند، بنابراین برای حفظ نتیجه باید درمان را تکرار کنید. یک مطالعه نشان داد افرادی که زیاد از بوتاکس استفاده می کنند، دچار کاهش احساسات می شوند. زیرا احساسات از طریق عملکردهای صورت به مغز متصل می شوند.

جایگزین های بوتاکس

سایر درمان های تزریقی

Dysport، مانند بوتاکس عمل می کند. این دارو حاوی همان نوع سم بوتولینوم A است که بوتاکس از آن ساخته می شود،، اما کمی با بوتاکس تفاوت دارد. نتیجه استفاده از Dysport و بوتاکس مشابه است، اما Dysport، کمی سریعتر عمل می کند. از طرفی Dysport کمی ارزان تر است. از آن جایی که دوز مورد نیاز Dysport برای رسیدن به نتایج مشابه با بوتاکس، زیاد است، در نتیجه هزینه استفاده از این دو روش معمولا یکسان می باشد.

Myobloc روش تزریقی دیگری است که از سم بوتولینوم نوع B ساخته می شود. از آنجا که این دارو نیز یک نوروکسین است، کارکردش مانند دیگر نوروکسین های تزریقی است. با این حال مانند آن ها موثر نیست و اثرش کوتاه تر است. با توجه به گزارش محققان FDA، اثرات Myobloc حدود 3 تا 4 ماه دوام دارد. در حالی که با تزریق بوتاکس 5 الی 6 ماه از شر چروک ها خلاص می شوید.

مزایا: اثرات این درمان های تزریقی مشابه با بوتاکس است.

معایت: این درمان ها ممکن است گران قیمت باشند. آنها همچنین به روش مشابه ای با بوتاکس عمل می کنند، بنابراین اگر به دنبال جایگزین بسیار متفاوتی هستید، این روش ها برایتان مناسب نیست.

تقویت عضلات صورت

اگر ورزش می تواند به جلوگیری از پیری بدن کمک کند، چرا روی صورت تاثیر نگذارد؟ روشی که توسط افراد مشهور مانند جنیفر آنیستون و سیندی کراوفورد استفاده می شود، ورزش دادن صورت با استفاده از اسپری و ماساژ صورت برای بهبود جریان خون و گردش خون می باشد. این روش باعث می شود که سیستم لنفاوی، برای پاک کردن سموم موجود در بافت ها به کار بیافتد.

مزایا: این روش کاملا طبیعی است و هیچ تزریقی و سوزنی نمی خواهد.

معایب: ماساژ صورت توسط افراد متخصص ممکن است کمی گران باشد.

طب سوزنی

جایگزین بوتاکس برای درمان چین و چروک
جایگزین بوتاکس برای درمان چین و چروک

استفاده از طب سوزنی به عنوان یک درمان ضد پیری، روش نسبتا جدیدی است، اما تا به حال نتایج امیدوار کننده ای داشته است. یک مطالعه نشان داد که این کار می تواند به بهبود الاستیک صورت و هیدراتاسیون پوست کمک کند. (1) هر دو این عوامل می توانند به کاهش چین و چروک های پوست کمک کنند.

مزایا: این روش هم طبیعی است و هم به نظر می رسد موثر است.

معایب: ممكن است پیدا کردن متخصص طب سنتی که برای این کار آموزش دیده باشد کمی دشوار باشد. همچنین طی سنتی گران و نتایج آن معمولا موقت است.

ویتامین ها

آیا می توان پوست را فقط با مصرف ویتامین ها بهبود بخشید؟ مکمل های غذایی ممکن است به تولید کلاژن در بدن کمک کنند. آنها همچنین ممکن است اثر آنتی اکسیدانی در بدن داشته باشند و از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کنند. بهترین مکمل هایی که جایگزین بوتاکس برای درمان چین و چروک هستند عبارتند از:

  • ویتامین C
  • ویتامین E
  • کاروتنوئیدها

مزایا: ویتامین ها به راحتی قابل دسترسند و مقرون به صرفه می باشند. مصرف آن ها نه تنها برای پوست بلکه برای کل بدن مفید است.

معایب: هنگام خرید مکمل باید مراقب باشید. به دنبال مکمل های با کیفیت و تولید شده توسط شرکت معتبر باشید. البته یادتان نرود که مصرف بیش از حد برخی از مکمل ها ممکن است برای بدن مضر باشد. بنابراین برای دریفات دوز مناسب از آن ها، با پزشک مشورت کنید.

کرم ها

بسیاری از کرم های صورتی که به بازار عرضه می شوند ادعا می کنند که برای درمان چین و چروک ها مفیدند. توصیه کلی در مورد مصرف این کرم ها این است که از کرم های آنتی اکسیدانی یا تنظیم کننده های سلولی که اثر مستقیمی روی تولید کلاژن و متابولیسم در سلول های پوست صورت دارند، استفاده کنید.

مزایا: این کرم ها بسیار قابل دسترس هستند و تنوع زیادی دارند.

معایب: با وجود انواع مختلف کرم های ضد پیری در بازار، پیدا کردن کرمی که واقعا روی پوستتان تاثیر می گذارد کمی دشوار است. بنابراین بهتر است با یک متخصص پوست در مورد این کرم ها صحبت کنید. برخی از کرم ها ممکن است به نسخه نیاز داشته باشند یا گران باشند.

لایه بردارهای شیمیایی

جایگزین بوتاکس برای درمان چین و چروک
جایگزین بوتاکس برای درمان چین و چروک

لایه بردارهای شیمیایی برای درمان آکنه، کاهش لکه های قهوه ای و کاهش علائم پیری استفاده می شوند. پس از استفاده از این روش درمان پوست به 24 ساعت الی 2 تا 3 هفته ریکاوری نیاز دارد.

مزایا: کرم های لایه بردار هم در دسترس هستند و هم تاثیر گذارند.

معایب: حتما باید تحت نظر متخصص پوست از این روش استفاده کنید. نتایج حاصل نیز فوری نیست و ممکن است 1 تا 14 روز طول بکشد تا تاثیر آن را روی پوست ببینید. ریکاوری پس از درمان، بسته به نوع پوستی که آن را استفاده می کند، متفاوت است. پوست ممکن است کمی قرمز و متورم شود.

چند نکته مهم برای داشتن پوستی سالم

مراقبت از پوست می تواند به کاهش روند پیری کمک کند. برای حفظ سلامت پوست، حتما از این نکات استفاده کنید:

  • همیشه از کرم ضد آفتاب با عیار حفاظتی (SPF) روی صورت استفاده کنید. لوسیون ها و محصولات آرایشی زیادی وجود دارند که دارای این عیار حفاظتی می باشند.
  • در روزهای آفتابی از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • اگر پوست در معرض نور مستقیم خورشید است از کلاه لبه دار استفاده کنید.
  • به اندازه کافی آب بنوشید.
  • قبل از خواب آرایش صورتتان را پاک کنید.
  • بعد از 30 سالگی از کرم ضد پیری با کیفیت استفاده کنید.
  • رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید.

با تحقیقاتی که هر روز برای کشف روش های جدید مراقبت از پوست انجام می شود، طبیعی است که روز به روز روش های جدید برای جایگزین با بوتاکس کشف شود. قبل از انتخاب روش مناسب، تمام مزایا و معایب انواع درمان های ضد پیری پوست مانند روش های تزریقی و کرم ها را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *