رابطه بین مشکلات پوستی و معده چیست؟

رابطه بین مشکلات پوستی و معده

آیا قبلاً در مورد رابطه بین مشکلات پوستی و معده شنیده اید و کنجکاو هستید که این رابطه را با جزئیات بشناسید؟ بنابراین، امروز در مجله لیلی لند، ما با معرفی شما به مهمترین مطالعات اخیر در مورد رابطه وضعیت معده و غذاهایی که می‌خوریم و رابطه بین مشکلات پوستی و معده، پاسخگوی ابهامات شما در این زمینه خواهیم بود.

جدیدترین تحقیقات در زمینه، رابطه بین مشکلات پوستی و معده

جدیدترین مطالعات ثابت کرده است که مشکلات پوستی با معده در ارتباط است، با مطالعه روی 13000 نوجوان مبتلا به آکنه مشخص شد آنها اغلبا دچار مشکلات روده، مانند یبوست و سوزش سر دل بوده‌اند. این مطالعه همچنین نشان داد كه افرادی که دارای نفخ هستند 37٪ بیشتر در معرض آكنه هستند. مطالعات دیگر ارتباط مستقیمی بین سلامت روان و اختلالات پوستی پیدا کرده‌اند، و برخی از این مطالعات نشان داده‌اند که استرس می‌تواند به باکتری‌های روده طبیعی و سالم آسیب برساند؛ بنابراین تأثیر منفی بر روی پوست می گذارد.

و تحقیقات همچنین حاکی از آن است که غذاهای سرشار از مکمل‌های زیستی یک ماده اساسی در حفظ پوست شفاف و سالم هستند. در حالی که بسیاری از غذاهای تخمیر شده حاوی آرژینین، هیستامین و تیروزین هستند؛ این مولکولها روی رگهای خونی تأثیر می‌گذارد و فشار خون را افزایش می‌دهد، زیرا در واقع آرژنین فشار خون را کاهش می‌دهد. در حالی که هیستامین برای تقویت جریان خون کار می‌کند. غذاهای رایج که حاوی مقادیر زیادی تیرامین است عبارتند از: گوشت دودی، گوشت قدیمی یا ترشی، پنیر، سس سوی، توفو، کلم ترشی، بادام زمینی و آجیل برزیلی. غذاهای رایج که حاوی مقادیر زیادی آرژنین است عبارتند از: گندم، بادام زمینی، گردو و غذاهای معمول حاوی هیستامین عبارتند از: غذاهای تخمیر شده و نوشیدنی؛ افرادی که غذاهای تخمیر شده می‌خورند ، مورد بررسی قرار گرفته و بین اثر این غذاها بر روی پوست آنها و افزایش آکنه رابطه مستقیمی کشف شده است.

رابطه بین مشکلات پوستی و معده
رابطه بین مشکلات پوستی و معده

در یک مطالعه از 57 بیمار، به نظر می‌رسد که بیماران دارای آکنه، تعامل تقویت شده باکتری روده را نشان می‌دهند، زیرا 66٪ از 57 بیمار مبتلا به آکنه در این مطالعه؛ تعامل مثبت با باکتری‌های جدا شده مدفوع را در مقایسه با هر یک از بیماران فاقد بیماری پوستی نشان دادند.

اسپور روده (باکتری های روده) همچنین بر چربی ها و بافت های چربی تأثیر می‌گذارد و می‌تواند بر تولید چربی و همچنین تشکیل اسیدهای چرب از چربی‌ها تأثیر بگذارد. یک مطالعه روسی نشان داد که 54٪ از بیماران دارای آکنه دارای تغییرات قابل توجهی در فلور روده (باکتری های مفید روده) هستند، و یک مطالعه چینی که شامل بیماران درماتیت سبورئیک بود، نشان دهنده اختلالات طبیعی روده در آن افراد است.

پزشکان ممکن است پروبیوتیک ها را برای بهبود وضعیت پوست تجویز کنند. به نظر می‌رسد پروبیوتیک‌ها به منظور بهبود عملکرد روده و کاهش التهابات پوستی به صورت خوراکی تجویز می‌شوند.

رابطه بین مشکلات پوستی و معده
رابطه بین مشکلات پوستی و معده

7 خوراکی برتر برای حل مشکلات پوستی

روشن و شفاف بودن پوست یکی از مهمترین موارد برای زیبایی است و برای بدست آوردن پوست مناسب، محصولات مراقبت از پوست به تنهایی کافی نیستند، بلکه باید مراقب غذای خود باشید. از آنجا که غذای سالم و آب کافی قادر به جوان سازی پوست و حفظ خلوص آن است، در اینجا توصیه‌های مفیدی برایتان داریم.

در اینجا 7 خوراکی وجود دارد که به حل مشکلات پوستی مختلف کمک می‌کند.

انگور:

انگور سیاه و قرمز حاوی آنتوسیانین‌ها است، اینها موادی هستند که رگ‌های خونی را تقویت می‌کنند، که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست وصل کند و از شر رسوبات خلاص ‌شوند.

گوجه فرنگی:

میوه گوجه فرنگی قرمز حاوی لیکوپن، آنتی اکسیدان قدرتمندی است که از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند.

ویتامین C:

ویتامین C به تولید کلاژن کمک می‌کند، که سفتی پوست را حفظ می‌کند و با آسیب اکسیداتیو مبارزه می‌کند و از سلول ها نیز محافظت می‌کند. ویتامین C در مرکبات یافت می‌شود‌، که حاوی بیوفلاوونوئیدها نیز هستند، که از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند. منابع دیگری از ویتامین C مانند فلفل، کلم بروکلی، طالبی، انبه، آناناس، توت فرنگی و هندوانه وجود دارد.

چای سبز:

نوشیدن مداوم آن برای بدن و پوست بسیار مفید است، زیرا سرشار از پلی فنول است؛ و کارشناسان آرایشی و بهداشتی مصرف آن را به شدت تاکید و تأیید می‌کنند که استفاده از چای سبز در ماسک‌های پوستی به خصوص در ناحیه چشم مانع از تأثیر استرس می‌شود و به تأخیر در بروز چین و چروک کمک می‌کند.

ماهی:

ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای پوست سالم ضروری هستند. این چربی ها سالم و بی ضرر هستند و پوست شما به آنها احتیاج دارد؛ زیرا چربی‌های طبیعی پوست شما را مرطوب می‌کند و ظاهری سالم به آن می بخشد.

انواع توت ها:

هر نوع توت سرشار از آنتی اکسیدان است و شما را از علائم پیری زودرس محافظت می‌کند. نصف فنجان انواع توت ها را به ماست یا غلات صبحانه اضافه کنید، تا بتوانید آنها را به دلخواه تازه یا خشک میل کنید.

محصولات لبنی کم چرب:

ویتامین A برای سلولهای سالم پوست ضروری است و بهترین راه برای دریافت آن از محصولات لبنی کم چرب مانند شیر، پنیر و کره است. به عنوان مثال، ماست کم چرب سرشار از ویتامین A است. این ماده حاوی باکتری اسیدوفیلوس است که برای سلامتی روده مفید است.

منابع:
https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *