یک روش روسی برای از بین بردن موهای زائد بدن

یک روش روسی برای از بین بردن موهای زائد

در مطلب (یک روش روسی برای از بین بردن موهای زائد بدن) از مجله لیلی لند به موضوع جدیدی درباره از بین بردن مو‌های زائد بدن اشاره شده است، که در ادامه با سر تیتر‌های زیر رو به رو خواهیم شد: مواد لازم برای روش روسی برای از بین بردن موهای زائد بدن، مراحل تهیه دستور العمل روش روسی برای از بین بردن موهای زائد از بدن، نکات مهم برای جلوگیری از درماتیت بعد از استفاده از روش روسی برای از بین بردن موهای زائد پوست، در ادامه با ما همراه باشید.

یک روش روسی برای از بین بردن موهای زائد بدن

شما که نمی‌خواهید از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده کنید و به دنبال راه حل های طبیعی هستید این مقاله را دنبال کنید. بنابراین شما فقط باید روش روسی برای از بین بردن موهای زائد بدن را امتحان کنید، که به شما کمک خواهد کرد که به روش طبیعی از شر موهای زائد خود خلاص شوید. این روش بسیار مناسب است زیرا به هزاران زن روسی کمک کرده است که پوست صاف و بدون موی داشته باشند، اما عامل اصلی موفقیت آن تداوم کاربرد آن تا زمان رسیدن به نتیجه دلخواه است.

هیچ روشی ساده تر از این روش برای کاهش موهای زائد وجود ندارد، که از دو ماده طبیعی تهیه شده در بیشتر خانه ها نیز پیدا می‌شود.

اجزای روش روسی برای از بین بردن موهای زائد بدن

  1. 100 گرم پوسته گردوی قسمت سفت و چوبی آن (پوست سبز آن را انتخاب نکنید).
  2. مقدار کافی آب خالص.
یک روش روسی برای از بین بردن موهای زائد
یک روش روسی برای از بین بردن موهای زائد

مراحل تهیه دستور العمل روش روسی برای از بین بردن موهای زائد بدن

  • پوست سفت گردو را آسیاب کرده و به مدت سه روز در آفتاب خشک کنید، سپس آن را روی آتش بسوزانید تا خاکستر شود.
  • ناحیه ای را که می‌خواهید موها را به خوبی پاک کنید و با یک حوله نرم و تمیز، خشک کنید.
  • خاکستر را با مقدار مناسب آب مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود.
  • مخلوط را روی پوست خود پخش کرده و بدون حرکت آن را برای 30 تا 40 دقیقه بگذارید بماند.
  • سپس پوست را با یک مرطوب کننده طبیعی که فاقد مواد شیمیایی است مرطوب کنید.

نکات مهم برای جلوگیری از درماتیت بعد از استفاده از روش روسی برای از بین بردن موهای زائد پوست

  • پوست را با یک صابون ملایم از مواد طبیعی تمیز کرده و آن را با یک حوله پنبه ای نرم و خشک کنید.
  • حتماً بعد از انجام مراحل برداشت مو، لباس پنبه ای بپوشید.
  • از قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد یا تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
  • به مدت 24 ساعت بعد از برداشتن مو، در محلی که مخلوط را اعمال کرده اید، هیچ ماده شیمیایی، مواد آرایشی و یا دئودورانتی را به کار نبرید.
  • برای جلوگیری از التهاب قسمت مو زدایی شده، یک کرم مرطوب کننده ملایم به پوست بمالید. بهتر است از کرم‌های طبیعی سرشار از بابونه یا آلوئه ورا استفاده کنید.
  • شما باید پس از انجام این روش از حمام بخار پرهیز کنید زیرا این ممکن است باعث افزایش التهاب پوست شود.

در پایان، ممکن است روش روسی برای از بین بردن موهای زائد بدن برای بعضی از خانم ها بیش از سایرین مناسب تر باشد و این به ماهیت مو و پوست بستگی دارد، اما امتحان کردن آن هیچ ضرری ندارد، زیرا به هیچ وجه به شما آسیبی نمی‌رساند و ممکن است موهای زائد را ‌کاهش دهد.

جلوگیری از صدمات ناشی از رفع موهای زائد

هر روشی که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کنیم به طریقی به روش دیگری روی پوست ما تأثیر می‌گذارد و ممکن است تا بعد از مدت طولانی اثر آن را متوجه نشویم، بنابراین مضرات هر روش را در این بخش آورده‌ایم و در مورد آن با شما صحبت خواهیم کرد.

چه از موم، و چه از لیزر استفاده کنید به هر حال عوارض جانبی در کار خواهد بود، هر روشی روی پوست عوارض جانبی به وجود می‌آورد. با آنها آشنا شوید:

آسیب به بیش از حد موم

اگرچه خلاص شدن از شر موی زائد به این روش قدمت طولانی دارد، اما بعضا آسیب غیرقابل تصوری دارد، زیرا در این روش نه تنها موها برداشته می‌شوند، بلکه یک لایه از سطح اپیدرم نیز برداشته می‌شود، که باعث می‌شود پوست در طولانی مدت ضعیف شود، همچنین این روش باعث نمی‌شود رشد مو در داخل پوست متوقف شود. همچنین ممکن است در درازمدت باعث ساییدگی بیش از حد پوست شود.

آسیب روش لیزر موهای زائد بدن

این روش ممکن است باعث ایجاد قرمزی و حساسیت پوست و همچنین تورم بعد از جلسات لیزر شود و علائم ممکن است برای چند روز بعد از عمل باقی بماند و بنابراین باید اقدامات لازم در اینجا انجام شود. همچنین، بعضی اوقات قسمت هایی از موهای مرده در فولیکول مو باقی می‌ماند که ممکن است باعث ایجاد تاول در این ناحیه شود. قسمت‌های دور از دسترس لیزرها، زخم ها و پیگمانتاسیون ناشی از افزایش تولید ملانین برای محافظت از پوست در برابر پرتوهای لیزر، به معنی احتراق اپیدرم با فولیکول مو است.با انتخاب پزشک حرفه ای قابل اعتماد می‌توان از این علائم جلوگیری کرد.

آسیب‌های استفاده از کرم‌های موبر

مواد شیمیایی موجود در این کرم‌ها ممکن است باعث بروز واکنش‌های آلرژیک در بعضی از خانم‌ها شود و استفاده مکرر آنها ممکن است روی ماهیت پوست تأثیر بگذارد و باعث تضعیف آن شود و همچنین باعث ایجاد موهای زبر و خشن و افزایش رشد مو می‌شود و به همین دلیل توصیه می‌شود این روش را فقط در صورت لزوم بکار گیرید.

استفاده از تیغ برای تراشیدن موهای زائد

اگرچه این روش ساده ترین و سریعترین روش برای از بین بردن مو‌های زائد است، اما ممکن است در مواقعی باعث ایجاد زخم شود و دقیقاً همانطور که موهایی که بعد از استفاده از این روش دوباره رشد می‌کنند موهای درشت تر و خشن تری هستند و معمولا میزان رشد موها زیاد می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم این روش را فقط در صورت لزوم بکار ببرید.

توصیه‌های مهم هنگام از بین بردن موهای زائد

دو یا سه روز قبل از بین بردن موهای زائد خود با هر روش مد نظر پوست خود را لایه برداری کنید تا مطمئن شوید سلول‌های مرده پوست از سطح پوستتان پاک شده‌اند.
قبل از انجام هر نوع روش رفع موی زائد با لیزر یا موم، پوست خود را مرطوب کنید (می‌توانید با استفاده از پودر کودک آن را نرم کنید).

منابع:
https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *