اهمیت لایه برداری و آسیب لایه بردارهای ساینده

اهمیت لایه برداری و آسیب لایه بردارهای ساینده

برخی از کرم‌های لایه بردار حاوی گرانول‌هایی هستند که خوب و زبر هستند و ممکن است مورد توجه افرادی که به طور خاص پوست چرب و روغنی دارند، قرار بگیرد؛ اما ممکن است از اثرات لایه برداریی که حاوی دانه‌هایی که در کوتاه مدت و دراز مدت برای پوستشان ساینده هستند غافل شوید و اگر شما هم یکی از این خانم‌ها هستید و برخی از این علائم را حس می‌کنید و در برابر آنها ایستادگی می‌کنید، ممکن است با خواندن این مطلب در مجله لیلی لند جلوی آن را بگیرید. این روش خشن را بعد از یادگیری و شناخت اهمیت لایه برداری و آسیب لایه بردارهای ساینده به پوست از طریق این مقاله، کنار بگذارید و از آسیب‌های طولانی مدت به پوستتان جلوگیری کنید!

اهمیت لایه برداری و آسیب لایه بردارهای ساینده به پوست چیست؟

لایه برداری پوست با دانه‌های ساینده برای خانم‌هایی که پوست حساس یا خشک دارند، یک اشتباه کشنده و حتی برای خانم‌هایی است که پوست نرمال یا مختلط دارند.

لایه برداری با گلوله‌های ساینده باعث قرمزی و حساسیت پوست می‌شود، همچنین ممکن است باعث التهاب پوستی شود و حتی شاید لازم باشد شما به یک متخصص مراجعه کنید یا پوست خود را از عفونت‌ها معالجه کنید.

دانه‌های ساینده، پوست را لایه برداری می‌کنند و آن را از چربی‌های طبیعی آن پاک می‌کنند و این به مرطوب شدن دائمی‌پوست کمک نمی‌کند.

لایه برداری مداوم و سخت از پوست باعث افزایش بروز آکنه می‌شود؛ در حالی که فکر می‌کنید لایه برداری به رفع مشکل کمک می‌کند، در این هنگام پوست به عنوان یک واکنش طبیعی برای برطرف کردن کاهش سطح چربی در اثر لایه برداری دانه‌های سخت، ترشح چربی را افزایش می‌دهد.
لایه برداری توسط ریز دانه‌ها، به تغییر رنگ پوست به رنگ تیره یا قهوه ای کمک می‌کند، به خصوص وقتی بعد از لایه برداری بدون استفاده از ضد آفتاب در معرض آفتاب باشید.

زنانی که پوستشان را با دانه‌های ساینده لایه برداری می‌کنند، از پوست حساس رنج می‌برند و به مرور پوستشان ضعیف و شکننده می‌شود و در نتیجه بیشتر تحت تأثیر عوامل خارجی روی پوست قرار می‌گیرد.

استفاده از آرایش 24 ساعت بعد از لایه برداری با دانه‌های ساینده برای پوست بسیار خطرناک است، به خصوص اگر حاوی عطر یا الکل باشد و ممکن است باعث قرمزی و التهاب پوست شما شود.

لایه برداری با ذرات ساینده به تسریع در بروز چین و چروک و خطوط ریز پوست کمک می‌کند، زیرا باعث خشکی، ضعف و شکسته شدن پوست می‌شود.

پوست هنگام جوانه زدن با دانه‌های ساینده، جوانی و نشاط خود را از دست می‌دهد.

هزینه محصولات مراقبت از پوست هنگام استفاده از این روش، هزینه بیشتری برای شما به همراه دارد، زیرا به مرطوب کننده ها، سرم‌ها و احتمالاً درمان‌های مناسب برای پوست خود نیاز دارید.

اهمیت لایه برداری و آسیب لایه بردارهای ساینده
اهمیت لایه برداری و آسیب لایه بردارهای ساینده

عوارض پوستی پس از لایه برداری

برای جوان سازی و درمان پوست، راهی بهتر از لایه برداری استفاده کنید، اما ممکن است بعد از عمل لایه برداری با برخی از مشکلات پوستی روبرو شویم، بنابراین این مشکلات چیست و پزشکان چه توصیه‌ای می‌کنند؟ آیا راه حلهای طبیعی برای رفع این مشکلات وجود دارد؟
ما در اینجا مهمترین مشکلاتی را که پس از لایه برداری از پوست با آن روبرو خواهید شد، از نظر نوع آن، چه لایه برداری شیمیایی، فراکشنال و حتی انواع دیگر آن، در اینجا ارائه خواهیم داد.

قرمزی، سوزش و تورم پوست پس از لایه برداری

بعد از عمل لایه برداری، پوست به سمت قرمز شدن گرایش پیدا می‌کند، و لایه برداری متوسط ​​و عمیق می‌تواند باعث بروز تورم پوستی شود؛ که ممکن است بعد از 7 روز حداکثر از بین برود. پزشک شما ممکن است برای تسکین این قرمزی برخی کرم‌های پزشکی را تجویز کند و راهکارهای طبیعی بی خطر، برای تسکین این مشکل ارائه دهد. مثلا برای مشکل قرمزی مهمترین چیز این است، مکعب‌های یخ را روی پوست قرار دهید و سپس آن را به آرامی‌خشک کنید یا یک تکه پنبه را درون یک کاسه گلاب فرو کنید و سپس به آرامی‌روی قسمت‌هایی که دارای قرمزی هستند، بکشید.

پوست خشک بعد از لایه برداری

بعد از لایه برداری پوست، ممکن است متوجه شوید که پوست شما کمی‌خشک است، بنابراین، ممکن است نیاز به کرم پزشکی تجویز شده توسط متخصص پوست داشته باشید، یا می‌توانید آن را با برخی از مواد طبیعی موجود در خانه مانند مرطوب کردن صورت خود با عسل انجام دهید (حتماً صورت خود را با عسل پاک کنی، دقت کنید حتما طبیعی و ارگانیک باشد و یا ژل آلوئه ورا که روی پوست بسیار تاثیر گذار است.) همزمان پوست خود را مرطوب کرده و آرام کنید. همچنین باید آب و مایعات زیادی برای آبرسانی به پوست و رفع سموم مصرف نمایید.

پوست حساس به خورشید پس از لایه برداری

بعد از لایه برداری ممکن است برخی از آنچه که آلرژی به خورشید نامیده می‌شود رنج ببرند، بنابراین نباید حداقل به مدت دو روز در معرض آفتاب نباشید، به خصوص هنگام ظهر، و ضد آفتاب تجویز شده توسط پزشک را فراموش نکنید.

رنگدانه‌های پوستی پس از لایه برداری

بعد از لایه برداری، خانم‌ها در معرض احتمال تغییر موقت یا دائمی‌در رنگ پوست خود قرار دارند و در صورت مصرف قرص‌های ضد بارداری یا بارداری بعد از لایه برداری، یا سابقه خانوادگی؛ لکه‌های پوستی قهوه ای روی صورتشان ممکن است افزایش یابد.

ظاهر زخم‌ها بعد از لایه برداری

در موارد بسیار نادر، جای زخم ممکن است روی پوست صورت باقی بماند شود و این به ماهیت پوست و سابقه خانوادگی آن نیز بستگی دارد؛ خبر خوب این است که در صورت درمان با روش‌های مناسب، توسط پزشک متخصص این زخم‌ها کاملاً قابل درمان هستند.

جوش‌های آبدار بعد از لایه برداری

فرآیند لایه برداری پوست ممکن است گاهی اوقات با ظاهر تاول‌های آبکی همراه باشد، که می‌توانند بترکند، اما پس از مدتی قهوه ای می‌شوند و حداکثر پس از 14 روز کاملاً از بین می‌روند. شما می‌توانید در مورد نحوه مراقبت از آن و جلوگیری اثرات آن، با پزشک مشورت کنید.

در خاتمه، شما ممکن است متوجه شده باشید که اکثر مشکلات پوستی پس از لایه برداری قابل درمان هستند و ممکن است به تنهایی از بین بروند، بنابراین نگران نشوید و پوست خود را از لذت جوان سازی محروم نکنید، تنها به این نکته توجه کنید که، برای انجام لایه برداری باید یک پزشک قابل اعتماد انتخاب کنید.

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *