روش‌هایی برای درمان جوشهای سر سیاه بینی

روش‌هایی برای درمان جوشهای سر سیاه بینی

ممکن است فکر کنید که درمان جوشهای سر سیاه بینی برای همیشه یک عنوان تیتروار است و ممکن است درست نباشد، اما ما امروز در مجله لیلی لند شما را دعوت می‌کنیم تا روشهایی را که پیشنهاد دادیم امتحان کنید و از توصیه‌های طلایی که ارائه خواهیم داد پیروی کنید؛ از این رو به شما تضمین می‌کنیم که رعایت این نکات برای رهایی از جوشهای سرسیاه و جلوگیری از آنها قطعی است.

4 راه ساده و مؤثر برای درمان جوشها‌ی سر سیاه بینی

ماسک زغال برای خداحافظی از جوشهای سر سیاه

ماسک زغال روش بسیار خوبی برای خلاص شدن از شر جوشهای سرسیاه است، بنابراین یکی از با کیفیت‌ترین روش‌ها را انتخاب کرده و یک لایه ضخیم از ماسک زغال را روی منطقه جوش دار پخش کنید و به مدت 20 دقیقه آن را بگذارید بماند، سپس آن را برداشته و بشویید و پوست خود را مرطوب کنید.

مخلوط بادام و گلاب برای درمان جوشهای سرسیاه

مقدار مناسب بادام را خرد کنید، گلاب را اضافه کنید تا خمیری بدست آورید، سپس آن را روی جوشهای سرسیاه بمالید و بعد از 15 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

دستور العمل سرکه برای درمان جوشهای سرسیاه

مقادیر مساوی سرکه و آب را با هم مخلوط کنید و مخلوط را با یک توپ پنبه ای روی قسمتهای جوشهای سرسیاه پخش کنید و حدود 5 دقیقه مالش دهید و سپس پوست خود را با آب بشویید.

مخلوط ماست برای درمان جوشهای سرسیاه

1 قاشق غذاخوری جو دوسر آسیاب شده، 1/2 قاشق غذاخوری ماست، 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و 1/2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را اضافه کنید و این مخلوط را روی جوشهای سرسیاه بمالید و بعد از 20 دقیقه، آن را کاملاً بشویید.

نکاتی برای جلوگیری از بوجود آمدن جوشهای سر سیاه در بینی

  • پوست خود را با لوسیونی که حاوی اسید سالیسیلیک است پاک کنید، زیرا یک راه حل عالی برای جلوگیری از جوشهای سرسیاه است و برای از بین بردن چربی اضافی روی پوست که اصلی ترین عامل ایجاد جوشهای سرسیاه است، بسیار مناسب است.
  • بعد از تمیز کردن با لوسیون از اسکراب استفاده کنید؛ که منافذ تمیز شده مسدود نشود، برای اسکراب ها هم می‌توانید از اسکراپ‌های حاوی اسید گلیکولیک که سلولهای مرده پوست را به آرامی از بین میبرد استفاده کنید تا چربی اضافه بدون ایجاد اختلال در تعادل pH ، در پوستان برداشته شود. همچنین به شما توصیه می‌کنیم از اسکراب حاوی پلی اتیلن جلوگیری کنید زیرا باعث خراشیدگی پوستتان می‌شود.
  • از محصولات پوستی و زیبایی استفاده کنید که مناسب نوع پوست شما باشد.
  • برای متعادل کردن رطوبت پوست، پوست خود را با مرطوب کننده مناسب مرطوب کنید. می‌توانید از یک کرم سبک که حاوی “نیاسین آمید” است؛ استفاده کنید. زیرا این قابلیت را دارد که تولید چربی را تنظیم کند و این باعث کاهش جوشهای سرسیاه می‌شود.
  • نوشیدن نوشیدنیهای کافئین دار را ترک کنید.
  • از کرمهای تجویز شده توسط پزشک برای درمان جوشهای سرسیاه و همچنین دستور العملهای طبیعی استفاده کنید و این کرمها حاوی رتینول هستند، که برای لایه برداری پوست و ترغیب روند ساخت سلولهای جدید برای پوست کار می‌کنند و این باعث می‌شود منافذ کمتر در معرض انسداد قرار گیرند، این بدان معنی است که لایه‌های عمیق پوست شما شفاف تر می‌شود. استفاده از رتینول دو بار در هفته کافی است.
  • شما می‌توانید جوشهای سرسیاه موجود را با لیزر درمان کرده و سپس نکات و نسخه‌های ما را استفاده کنید تا در آینده از پدیدار شدن آنها جلوگیری شود.

روش‌هایی برای درمان جوشها‌ی سر سیاه بینی

مشکل جوشهای سرسیاه بینی یک مشکل غیرقابل تحمل است، که خانم‌هایی که پوست چرب دارند از آن رنج می‌برند، اگرچه روش‌های بسیاری برای از بین بردن آنها به راحتی وجود دارد، اما از طریق این مقاله با روشهای مختلف از بین بردن جوشهای سر سیاه از بینی مطلع شوید.

روشهای مختلف و سریع برداشتن جوشهای سر سیاه از بینی

پاک کردن جوشهای سرسیاه را از بینی با خمیردندان

خمیردندان یکی از ارزانترین راه حلها برای از بین بردن جوشهای سرسیاه و موثرترین راه حل می‌باشد. به این منظور مقدار مناسبی از خمیردندان را روی بینی خود بگذارید، 25 دقیقه آن را بگذارید بماند، سپس آن را خوب بشویید.

اگر آب لیمو تازه را با کمی نمک در محل جوشها قرار دهید و به مدت 20 دقیقه آن را بگذارید بماند، نتیجه مثبت آن را خواهید دید. گرما همچنین به شما کمک می‌کند تا از شر جوشهای سیاه خلاص شوید. بنابراین پوست خود را با یک حوله نخی تمیز خشک کنید، اما قبل از آن حوله را تمیز و مرطوب کرده و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، می‌تواند به مدت 30 و 60 ثانیه در مایکروویو قرار گیرد، سپس آن را روی صورت خود قرار دهید تا در مدت 1 تا 5 دقیقه از جوشهای سرسیاه خلاص شوید.

روش‌هایی برای درمان جوشهای سر سیاه بینی
روش‌هایی برای درمان جوشها‌ی سر سیاه بینی

تاثیر لایه بردارها در پاک کردن جوشهای سرسیاه

لایه بردارهای طبیعی برای از بین بردن جوشهای سرسیاه بسیار عالی هستند و به از بین بردن لایه بیرونی مرده و تمیز کردن پوست از داخل کمک می‌کنند. حوله گرم را روی بینی خود بمالید تا سلولها و منافذ بینی شما باز شود، سپس مخلوطی از نمک و لیمو تهیه کنید و بینی خود را برای چند دقیقه با آن مالش دهید، سپس آن را بشویید.

جوشهای سرسیاه را از بینی با وازلین جدا کنید

شما باید یک قوطی وازلین در خانه خود داشته باشید، بنابراین برای خلاص شدن از شر جوشهای سر سیاه از آن استفاده کنید. بعد از اینکه صورت خود را به خوبی تمیز کردید، آن را خشک کنید، سپس آن را بخور داده تا منافذ باز شود، سپس به اندازه کافی وازلین را روی بینی خود پخش کنید، آن را با یک تکه کاغذ نایلونی بپوشانید، 10 دقیقه بگذارید، سپس کیسه را برداشته و بینی خود را کیسه بکشید.

برداشتن جوشهای سر سیاه با بخور

یک حوله را درون آب گرم قرار دهید، سپس آن را روی بینی خود بمالید و بگذارید تا خنک شود، سپس حوله گرم دیگری را بمالید و به مدت 10 دقیقه آن کار را دوباره تکرار کنید، در آخر جوشهای سرهای سیاه را از روی صورت خود جدا کنید.

در استفاده از یکی از روشهای از بین بردن جوشهای سر سیاه از بینی که امروز برای شما انتخاب کرده ایم، دریغ نکنید و مهمترین چیز این است که صورت چرب خود را تمیز نگه دارید و آن را لایه برداری کنید تا از ظهور جوشهای سرسیاه در آن جلوگیری کنید!

بهترین ماسک خانگی برای درمان جوشها‌ی سر سیاه بینی

آب لیمو و سفیده تخم مرغ برای درمان جوشهای سرسیاه

این ماسک یکی از بهترین راه حلهای خانگی برای از بین بردن جوشهای سرسیاه است، زیرا سفیده تخم مرغ به کوچک شدن منافذ و کاهش ترشح چربی کمک می‌کند، که به نوبه خود یکی از دلایل عمده جوشهای سرسیاه است، در حالی که لیمو حاوی خواص ضد باکتریایی است که باکتریها و خاک را از بین می‌برد و برای تهیه این ماسک فقط باید مخلوط سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را طبق دستور العمل روی مکان‌هایی که جوشهای سرسیاه قرار دارد، بگذارید 15 دقیقه بماند و بعد صورت خود را با آب گرم و سپس آب سرد بشویید تا منافذ بسته شود.

ماسک جو

در حالی که جو دوسر به آرامی پوست را لکه دار را صاف و بی نقص می‌کند، ماست پوست را تمیز می‌کند و ظاهر جوشهای سرسیاه را کاهش می‌دهد و موارد موجود را از بین می‌برد. به این منظور این ماسک را تهیه کرده و به مدت 15 دقیقه بگذارید بماند، سپس صورت خود را با آب گرم و سپس آب سرد بشویید تا منافذ آن بسته شود.

ماسک جوش شیرین و گلاب

جوش شیرین به دلیل داشتن توانایی تمیز کردن منافذ و از بین بردن ناخالصی ها (گروهی از سلولهای مرده و چربی های اضافی، خاک، آلودگی و میکروب)، در تصفیه ناخالصی های سطح اپیدرم مفید است. به آرامی با حرکات دایره ای، بعد از 3 دقیقه صورت را با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید تا منافذ آن بسته شود.

چای سبز و شکر را برای درمان جوشها‌ی سر سیاه بینی

درحالی که چای سبز حاوی فیتونها و آنتی اکسیدانهایی است که پوست را تمیز نگه می‌دارند، قند به لایه برداری عمیق پوست کمک می‌کند و از این طریق جوشهای سرسیاه را کاهش می‌دهد. بنابراین یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با یک قاشق غذاخوری محلول چای سبز مخلوط کرده تا شکر کاملا حل شود، سپس آن را با استفاده از انگشتان تمیز و با تمرکز بیشتر روی مناطق جوشهای سرسیاه روی صورت بمالید و 15 دقیقه بگذارید بماند سپس آن را با آب گرم شسته و با یک حوله تمیزخشک کنید.

امید است با راه کارهای ساده و ممکن گفته شده در مجله ما بتوانید جوشها و منافذ سیاه و تیره پوستتان را درمان کنید و از تمیزی و یکدستی پوستتان لذت کافی ببرید.

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *