درمان چین و چروک شکاف سینه و راهکارهای بهبود آن

درمان چین و چروک شکاف سینه

شاید در مورد این نوع مشکل کمتر در جایی دیده و یا خوانده باشید، در هر صورت شکاف سینه هم مانند بقیه قسمت های بدن در معرض چین و چروک و یا پیری قرار می‌گیرد، این مسئله که برای خانم ها از نظر زیبایی بسیار اهمییت دارد، امروزه با روش های درمانی متفاوت قابل درمان است. بد ندیدیم که امروز در مجله لیلی لند به چراییاین اتفاق و راهکارهای درمانی آن بپردازیم. موضوعی که شاید امروزه در اروپا یکی از بخش های بحث برانگیز حوزه زیبایی و سامت باشد؛ زیرا اخیراً در مجله‌های معروف اروپا، مقالاتی درمورد برطرف کردن این چین و چروک ها منتشر شده است که، برخی از آنها به نظر هوشمندانه می‌رسد؛ که واقعا به مبارزه با چین و چروک های شکاف سینه کمک می کند.
با این حال، مشکل برخی از این مقالات این است که، فقط برخی از موارد چشمگیر را دربر می‌گیرد، اما امروز می خواهیم در اینجا به سود خوانندگان جوان و پیر، که متوجه چین و چروک در سینه و بین سینه خود شده اند، بحث کنیم.

آیا چین و چروک شکاف سینه با اندازه سینه ها ارتباط دارد؟

اول از همه، چین و چروک های شکاف و فاصله بین دو سینه ارتباط چندانی با اندازه پستان ندارند. حتی زنان جوان که دارای سینه های سفت و کاپ مانند هستند، ممکن است متوجه چین و چروک بین سینه‌ها شوند. مهمترین عامل میزان چربی زیر جلدی در ناحیه قفسه سینه است. افراد پوست نازک مستعد ابتلا به این چین و چروک هستند؛ زیرا آنجا پشتیبانی ساختاری خوبی ندارد. برخی افراد پوست نازک از این نظر خوش شانس هستند، زیرا درقسمت سینه گوشتی تر هستند (یعنی در آنجا بافت چربی و یا ماهیچه ای بیشتری دارند)، اما این استثنا است. همانطور که بسیاری از بازیگران و مدل های اروپایی را در تمرین ها و مراکز زیبایی مختلف برای درمان خود می بینم. از آنجا که آنها سعی می کنند این قسمت از بدنشان از نگاه لنز دوربین دور بماند، و به دلیل تابش نور پروژکتورهای صحنه فیلم برداری و یا لوکیشن های مناطق باز به دلیل تابش نور خورشید بیشتر از بقیه ما مستعد ابتلا به چین و چروک هستند. نکته جالب این است که، این قسمت از بدن جایی است که کمی وزن اضافه و بالشتک چربی برای آن یک مزیت محسوب می‌شود.

درمان چین و چروک شکاف سینه
درمان چین و چروک شکاف سینه

راهکارهای جلوگیری از چین و چروک شکاف سینه چیست؟

  1. سینه های بزرگ در هنگام خواب از روی هم می‌افتند؛ به خصوص اگر در به پهلوی خود بخوابید. اما شما می‌توانید با کمی مراقبت و هوشیاری در سبک و مدل خوابیدن در شب، مانند قرار دادن یک بالش کوچک یا رول فوم، بین سینه ها،این مشکل را حل کنید و در این صورت مطمئناً فاصله بین سینه ها نمی تواند صدمه ببیند، اما این روش چین و چروک هایی را که از قبل وجود دارند، بهبود نمی‌بخشد.
  2. هر کسی که مستعد ابتلا به چین و چروک قفسه سینه است، باید هر روز از ضد آفتاب روی شکاف بین سینه ها استفاده کند، ترجیحاً از ضد آفتاب هایی که در آنها اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم استفاده شده است، زیرا این مواد مسدود کننده‌های خوبی برای UVA و UVB هستند. غالباً مردم متوجه نیستند که پوست روی سینه نازک تر و لطیف تر از پوست صورت است، و خیلی سریعتر پیر می‌شود؛ مگر اینکه از لباس ها و پیراهن‌هایی که یقه بسته اند و یا گلو را هم می‌پوشانند در فصل هایی که مدت طولانی در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرید استفاده کنید؛ و حتما باید ضد آفتاب را هم در آنجا بزنید. این مسئله برای همه صادق است، اما به ویژه در مورد زنان یائسه، که به دلیل پایین بودن سطح استروژن، پوستشان نازک تر و غدد چربی کمتری دارند، دارای اهمییت بیشتری است.

روش های درمانی از بین بردن چین و چروک شکاف سینه چیست؟

اگر چین و چروک های ایجاد شده شما را آزار می‌دهد، به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید، زیرا که می‌تواند روش های درمانی مؤثر را پیشنهاد کند. کرم‌ها و سرم‌های حاوی رتینوئیدها (ترتینوئین و حتی کمی ضعیفتر آن، رتینول) می‌توانند تفاوت قابل توجهی ایجاد کنند، زیرا که باعث می‌شوند پوست حالت بهتر و صاف تری پیدا کند. با این حال، برای بهبود چشمگیر، لیزرها نیز روش های جدیدی هستند که در عرصه زیبایی امروزه توانایی‌های زیادی را از خود نشان داده‌اند. من پیشنهاد می کنم از لیزرهای غیر ablative که باعث تحریک و تولید کلاژن می شوند، مانند Medlite یا Fraxel استفاده کنید. مزیت استفاده از Medlite این است که هیچ عارضه ای در آن وجود ندارد و به هیچ وجه قرمزی یا تورم وجود ندارد(به شرط موجود بودن این نوع لیزر در ایران). اما Fraxel قوی تر است و به جلسات کمتری نیز نیازخواهد داشت، اما باعث می‌شود تا پوست چند هفته سرخ شود و قرمزی ادامه یابد. بسته به میزان عمق چین و چروک ها، هر دو روش ممکن است به چندین جلسه نیاز داشته باشند.

اما روش ساده و عوارض کمتر در برطرف کردن این چین و چروک ها چیست؟

یکی از روش های درمانی که در آن با عوارض کمتری روبرو خواهید شد و خیلی زود به نتیجه هم خواهید رسید،استفاده از ژل ها و پر کننده ها(فیلر) است. یکی از بهترین انواع پرکننده ها که امروزه در اروپا به شدت از آن به عنوان پرکننده استفاده می شود، استفاده از ژل ژوویدرم است، که یک پرکننده بسیار مؤثر بر روی شکاف محسوب می‌شود دارد. هرگز این توصیه نمی‌شود که صرفا برای رسیدن به هدف مطلوب و صرف هزینه کمتراز هر نوع پرکننده‌ای در نزدیکی پستان استفاده کنید. پرکننده های مرغوب گران هستند، و برای تزریق در این ناحیه گاها مقدار قابل توجهی لازم است (بیشتر از آنچه در صورت استفاده می شود)، و تزریق ژل‌ها باید هر شش ماه یکبار تکرار شود (البته گاها پزشک معالج زمان های بیشتری را پیشنهاد می‌کند که این موضوع بسته به بدن هر فرد متغییر است). از همه مهمتر، پرکننده ها می توانند در ماموگرافی ها ظاهر شوند و خواندن جواب دقیق این آزمایش ها بسیار دشوار است.

منابع:

https://blogs.webmd.com/healthy-skin/20110824/what-to-do-about-cleavage-wrinkles-and-creases

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *