استفاده از لیزر خانگی و باید و نباید ها

استفاده از لیزر خانگی

اگر می خواهید لیزر خانگی را تجربه کنید و در مورد مزایای آن تردید دارید و دوست دارید در مورد رنگ موهای مناسب برای استفاده از لیزر خانگی بدانید، باید سطرهای بعدی این مقاله در مجله لیلی لند را بخوانید.

مزایای استفاده از لیزر خانگی

استفاده از لیزرهای خانگی در سوزاندن فولیکول های مو قبل از مراجعه به کلینیک ها و استفاده از لیزرهای قدرتمند که فولیکول ها را بدون سوختن پوست از بین می‌برند، بسیار کمک کننده است. این کار در رفع دائمی موها قبل از رسیدن به تعداد جلسات لازم کمک می‌کند، همچنین باعث کاهش رشد مو به طور کلی بعد از هر بار استفاده می شود. در مقایسه با جلسات لیزر در کلینیک های خصوصی، پول زیادی پس انداز می‌شود و همچنین دستگاههای لیزر موهای زائد خانگی پوست را مانند سایر روشهای رفع موها قرمز و تحریک نمی‌کند.

رنگ مو مناسب برای لیزر خانگی

یکی از نقص‌های عملکرد لیزر خانگی این است که مناسب همه نوع رنگ مو و پوست نیست. زیرا مناسب پوست‌های با رنگ های روشن و متوسط با موهای تیره است. در مورد خانمهایی که پوست تیره دارند و موهای تیره دارند، برای آنها استفاده از دستگاه لیزر خانگی توصیه نمی‌شود، زیرا نور لیزر بین موهای تیره و رنگ پوست تفاوتی نخواهد داشت و همچنین لیزرهای خانگی نمی‌توانند موهای بلوند را ببینند.

عوارض جانبی لیزر خانگی

قرمزی پوست و حساسیت از لیزر خانگی

لیزر موهای زائد ، فولیکولهای مو را که هدف اصلی از بین بردن آنها است، از بین می برد و واکنش بدن به این امر ممکن است تحریک شدن مانند: التهابات قرمز و متوسط ​​در مناطق استفاده شده ​​باشد. همچنین ممکن است پوست کمی متورم شود. این علائم اغلب موقتی هستند؛ در این حالت توصیه می‌کنیم تکه‌های یخ را در ناحیه آسیب دیده بمالید و یا از حمام سرد استفاده کنید، اما از مصرف محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی یا عطر هستند اجتناب کنید.

پوست را با لیزر خانگی پوسته پوسته نکنید

برخی از افراد ممکن است پوسته پوسته شدن پوست را در مناطقی که لیزر خانگی استفاده شده است تجربه کنند. به طور کلی، این معمولاً یک مشکل جزئی است، اما ممکن است برای برخی ناراحت کننده باشد. نکته اذیت کننده دیگر این است که پوسته پوسته شدن پوست گاهی اوقات می‌تواند منجر به زخم شدن شود و علائمی را که ممکن است دائمی باشد مانند ایجاد رنگدانه در پوست یا سیاه شدن آن ناحیه ایجاد کند. ممکن است با مراقبت از ناحیه تحت درمان بعد از استفاده از لیزر، از مشکلات دائمی درمان با لیزر خانگی جلوگیری کنید، مانند استفاده از مرطوب کننده طبیعی یا ماسک مخصوص بعد از لیزر.

تغییر رنگ پوست

شایعترین مانع برای ترغیب زنان به استفاده از لیزر به طور کلی، بروز رنگدانه های پوستی است، اما به طور کلی افرادی که دارای پوست حساس هستند، احتمال دارد تغییرات رنگی تیره‌تری را تجربه کنند. افرادی که پوست تیره دارند ممکن است مستعد ابتلا به تغییر رنگهای کمرنگ‌تر باشند. نکته خوب این است که همه تغییرات با گذشت زمان از بین می روند و پوست به حالت عادی باز می‌گردد.

 

عوارض جانبی لیزر خانگی

خطر عفونت های پوستی هنگام استفاده از لیزر خانگی

مانند سایر روش‌های زیبایی، در لیزر موهای زائد فولیکول های مو می توانند در خطر آسیب دیدگی قرار بگیرند و یا ایجاد عفونت کند، افراد باید علائم عفونت را به متخصص پوست گزارش دهند. و چنانچه ناحیه مورد لیزر دچار آسیب و زخم شود، با روش های مختلف بهبود زخم می‌توان آنها را درمان کرد.

اما در نهایت ما به شما توصیه می‌کنیم در صورت ایجاد عارضه و عفونت و یا هرگونه تغییری در پوست شما، در استفاده از لیزر خانگی با مشورت پزشک می‌توانید از کرم های آنتی بیوتیک حتی بدون نسخه بر روی قسمت های کوچکی از پوست آسیب دیده مصرف کنید.

آسیب دیدگی چشم در استفاده از این روش

یکی از روشهای از بین بردن موهای صورت استفاده از لیزرهای قوی است، به این معنی که احتمال آسیب جدی در چشم وجود دارد، به خصوص وقتی لیزر روی کل صورت فرد انجام می‌شود. هرکسی که تحت درمان قرار می‌گیرد باید از تجهیزات محافظ چشم استفاده کند تا در حین انجام این روش از صدمه جلوگیری کند.

در کل لیزر خانگی در صورت استفاده مناسب از آن یک روش مؤثر و ایمن است، بیشتر این تغییرات موقتی و نادر است، بنابراین در صورت ابتلا به بیماری نگران نباشید، اما اگر مدت طولانی ادامه پیدا کرد، توصیه می‌کنیم که سریعاً با پزشک مشورت کنید.

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *