اسرار مراقبت از پوست برای داشتن پوست سالم تر

اسرار مراقبت از پوست برای داشتن پوست سالم تر

اگر به دنبال داشتن پوست زیبای و سالم هستید، اسرار مراقبت از پوست مطرح شده توسط متخصصین پوست و مو را در ادامه این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند بخوانید.

اسرار مراقبت از پوست از زبان متخصصان پوست

هر روز قبل از خارج شدن از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

کرم ضد آفتاب بهترین چیزی است که ما را به چشمه ی جوانی می رساند. این کرم واقعا می تواند باعث کاهش سرعت پیری پوست شود. جلوگیری از سرطان پوست نیز یکی از مهمترین کارکردهای کرم ضد آفتاب است. کرم ضد آفتابی که حاوی عیار حفاظتی یا همان SPF 30 (یا بالاتر) است و ضد آب نیز می باشد برای این کار بسیار مناسب است.

متخصصان آکادمی درماتولوژی آمریکا توصیه می کنند که از کرم های ضد آفتاب فقط برای کودکان بزرگتر از 6 ماه استفاده کنید.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن سرعت تخریب پوستتان را افزایش می دهد. اگر سیگار می کشید، قطعا متوجه شده اید که زخم ها نیز دیر خوب می شوند. تحقیقات نشان می دهد که سیگار کشیدن برخی از بیماری های پوستی، از جمله پسوریازیس و هیدرادنیت سوپراتیوا را بدتر می کند.

پوست خود را از نظر سرطان پوست بررسی کنید

خودآزمایی پوست می تواند به شما در شناسایی زود هنگام سرطان پوست کمک کند. شناسایی به هنگام این سرطان در درمان پذیری آن نقش مهمی دارد. اگر تغییر رنگ و اندازه در خال ها دیدید یا متوجه شدید که این ضایعات دچار خونریزی شده اند حتما به پزشک مراجعه کنید.

از برنزه کردن پوست اجتناب کنید

برنزه کردن پوست خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. همان طور که می دانید برنزه کردن نیاز به صرف زمان زیادی زیر نور خورشید دارد. در این حالت تقریبا هیچ کرم ضد آفتابی نمی تواند به طور کامل از پوستتان محافظت کند.

از محصولات مراقبتی که با نیازهای پوستتان مطابقت دارد استفاده کنید

نوع پوست شما چیست؟ چرب، خشک، طبیعی، ترکیبی یا حساس؟ آیا بیماری پوستی دارید؟ استفاده از محصولاتی که برای نیازهای پوست شما طراحی شده اند، یکی از اسرار مراقبت از پوست می باشند.

از مالش دادن پوست اجتناب کنید

اگر به شدت عرق کرده اید یا آفتاب سوختی و آکنه شدید دارید ممکن است پوستتان به نظر طبیعی برسد اما هرگز سعی کنید در این شرایط اسکراب کنید. اسکراب پوست را تحریک کرده و شرایطی مانند آکنه را بدتر می کند.

صورت خود را قبل از خواب و بعد از عرق کردن بشویید

هنگامی که می خوابید خاک و باکتری های زیادی روی پوستتان می نشیند. پس حتما بعد از بیدار شدن پوستتان را بشویید. قبل از رفتن به رختخواب نیز آرایش، دوده یا خاکی که ممکن است روی پوست فرود آمده باشند، را با شستشو حذف کنید.

صورت خود را به آرامی شستشو دهید

شستن صورت با نوک انگشتان بهترین نوع پاکسازی پوست است. برای تمیز کردن صورت، آن را با آب گرم تمیز کنید. سپس یک پاک کننده ملایم را به آرامی با استفاده از انگشتان دست با یک حرکت دایره ای روی پوست بمالید. بعد از پاک کردن کامل با شستشو دهنده یا پاک کننده ملایم، صورت خود را خشک کنید.

استرس تان را کاهش دهید

انجام اقدامات سالم برای مدیریت استرس می تواند به پوست شما نیز کمک کند. برخی از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت آتوپیک (اگزما) اغلب برای اولین بار زمانی ظاهر می شوند که فرد از نظر احساسی درگیر است. استرس همچنین می تواند موجب بروز بسیاری از بیماری های پوستی مانند آکنه، اگزما، پسوریازیس و روزاسه شود.

به صورت دوره ای به متخصص پوست مراجعه کنید

اگر چیزی روی پوستتان آزارتان می دهد به متخصص پوست مراجعه کنید. این پزشکان قادرند که هزاران بیماری مختلف پوستی را تشخیص داده و درمان کنند. آنها همچنین دارای تخصص مورد نیاز برای افرادی هستند که می خواهند روش های صحیح مراقبت از پوست را فرا گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *