چگونه صابون متناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید

چگونه صابون متناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید

بسیاری از افراد صابون را برای داشتن پوستی تازه، صاف و تمیز ترجیح می‌دهند. با این وجود، انتخاب صابون به عنوان پاک کننده پوست به دلیل تأثیرات منفی آن بر روی پوست از نظر پزشکان توصیه نمی‌شود، اما در صورت انتخاب صابون متناسب با نوع پوست خود، این تاثیرات منفی بسیار کم می‌شود. اگر ترجیح می‌دهید از صابون به عنوان پاک کننده پوست خود استفاده کنید، برای انتخاب موردی که مناسب پوست شما باشد، این نکات را در مجله لیلی لند دنبال کنید:

انتخاب صابون متناسب با نوع پوست خود

پوست چرب

پوست چرب ممکن است بیشتر مستعد جوش ها، لکه ها و آکنه باشد. بنابراین، به ضد عفونی و پاکسازی دائمی نیاز دارد. اگر پوست چربی دارید برای پاکسازی آن، از صابون های قوی خودداری کنید و نوع خفیفی را انتخاب کنید تا هیچ گونه آسیبی به پوست وارد نشود. به دنبال صابون هایی باشید که حاوی مواد خوبی مانند جو دوسر، نمک دریایی و قند قهوه ای هستند که به لایه برداری مناسب پوست کمک می‌کند و پوست را شر گرد و غبار، ناخالصی‌ها و سلول‌های مرده خلاص می‌کند.

پوست خشک

برخلاف پوست روغنی، پوست خشک به صابون با مواد مختلف مرطوب کننده مانند گلیسیرین احتیاج دارد. مرطوب کننده‌ها شامل آووکادو، روغن نارگیل، روغن جوجوبا، آلوئه ورا و کره کاکائو هستند.

پوست حساس

اگر پوست حساسی دارید، پس باید با انتخاب صابون مناسب که به پوست شما آسیب نرساند، بیشتر مراقب باشید، و شما از مواد غیر تحریک کننده که pH متعادل و متناسب با پوست حساس را دارند استفاده کنید.

پوست مختلط

پوست مختلط یعنی افرادی که همزمان پوست چرب و خشک را با هم دارند، و اگر پوستی مختلط دارید، استفاده از صابونی که برای یکی از پوستهای چرب یا خشک است؛ خودداری کنید. زیرا این ماده باعث وخیم‌تر شدن وضعیت مقابل پوستتان شده؛ بنابراین توصیه می‌شود صابونی برای پوست نرمال انتخاب کنید که باعث تعادل پوست شما خواهد شد.

به طور کلی، هنگام انتخاب صابون برای تمیز کردن پوست، از محصولاتی که اسیدیته بالایی دارند خودداری کنید. شما می‌توانید صابون های گیاهی یا طبیعی را انتخاب کنید؛ زیرا حاوی مواد طبیعی است که پوست را نرم می‌کند و آن را سالم تر و جوان تر جلوه می‌دهد.

صابونی قابل اعتماد و روشن کننده پوست

آیا صابون را دوست نزدیک پوست خود می‌دانید؟ اگر جواب شما بله است، شما در مورد دانستن چگونگی تهیه صابون روشن کننده قابل اعتماد در خانه چه فکر می‌کنید! اجازه دهید ما شما را با مواد و روش تهیه صابون سفید کننده پوست آشنا کنیم، که می‌توانید بدون کمک هرکسی خود، آنرا تهیه کنید. مهمترین چیز این است که قابل اطمینان است و در هنگام استفاده از آن هیچ عارضه جانبی را تجربه نخواهید کرد، اما به شما پوستی نرم و بی عیب و نقص می‌بخشد.

چگونه صابون متناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید
چگونه صابون متناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید

مواد لازم برای صابون سفید کننده پوست

  • یک بشقاب صابون گلابی طبیعی رنده شده
  • دو قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک
  • یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا تازه
  • دو قاشق غذا خوری جو دوسر
  • یک قاشق غذاخوری روغن بادام ارگانیک (اگر پوست شما چرب است آن را با روغن نارگیل جایگزین کنید)
  • یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک
  • یک قاشق غذا خوری نشاسته
  • یک قاشق غذاخوری آب لیمو
  • یک قاشق غذاخوری روغن بادام ارگانیک ( اگر پوست شما روغنی است، آن را با روغن نارگیل جایگزین کنید)
  • قاشق چای خوری پودر زردچوبه تازه
  • دو قاشق غذاخوری آرد برنج

طرز تهیه صابون روشن کننده پوست

برگهای تازه آلوئه ورا را روی میز قرار دهید، سپس پوست آلوئه ورا را با یک چاقوی تیز بردارید (ترجیحاً دستکش بپوشید تا خارها در دست شما نروند) و ژل آلوئه ورا را از سطح گیاه جدا کنید.
پودر زردچوبه (حتما از زردچوبه تازه استفاده کنید) و برنج را جداگانه در مخلوط کن برقی مخلوط کنید تا یک پودری یکدست آماده کنید.
نصف لیمو تازه را له کنید.
پودر صابون گلابی طبیعی را در یک کاسه فلزی قرار دهید و آن را روی حرارت کم ذوب کنید.
هنگامی که صابون ذوب شد، دو قاشق غذاخوری آرد برنج، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه، یک قاشق زردچوبه.
هنگامی که مایع چسبنده ای درست شد گرما را خاموش کنید و 5 دقیقه بگذارید تا خنک شود و قبل از اینکه غلیظ شود یک قاشق سرکه سیب و یک قاشق ژل آلوئه ورا علاوه بر یک قاشق روغن بادام شیرین اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید (اگر مخلوط بسیار غلیظی بدست آورید می‌توانید یک یا دو قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کنید)
با استفاده از اسپری روغن روی قالب های سیلیکون یا ظرف‌های یخ، روغن بپاشید و مخلوط را روی این قالب ها پخش کنید، یا می‌توانید آن را در هر تابه صاف روغنی شده با روغن قرار دهید و هنگام خنک شدن آن را برش دهید.
غالب های حاوی صابون را بیش از دو ساعت در یخچال قرار دهید، سپس آنها را از یخچال خارج کرده و آنها را از قالب خارج کنید.

در مورد روش استفاده، این صابون برای استفاده هم در صورت و هم برای بدن مناسب است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که صورت خود را با آب بشویید و یا صابون را روی صورت و گردن به طور یکنواخت به مدت دو دقیقه ماساژ دهید و 5 دقیقه دیگر آن را بگذارید بماند و سپس پوست خود را با آب سرد بشویید.

در استفاده از صابون سفیدکننده تا دو بار در روز هم می‌توانید این کار را انجام دهید و بعد از حداکثر کمتر از یک ماه نتیجه خوبی بدست خواهید آورد. سعی کنید آن را امتحان کنید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید و مجله ما را با نظرات خود غنی کنید.

منابع:
https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *