دستور تهیه اسکراب روشن کننده پوست خانگی

دستور تهیه اسکراب روشن کننده پوست خانگی

آیا شما نیز همیشه به دنبال راهکاری طبیعی برای به دست آوردن پوستی سالم، درخشان و جذاب هستید؟ اگر پاسخ مثبت است؛ جای خوبی آمده اید. امروز در مجله مرکز لیزر و زیبایی دی‏کلینیک میرداماد، یک اسکراب روشن کننده پوست خانگی اما فوق العاده موثر در روشن کردن پوست را به شما معرفی می کنیم؛ که نه تنها برای افرادی که با ملاسما مبارزه می کنند مفید است، بلکه برای مبارزه با هیپوپیگمانتاسيون ناشی از اشعه خورشید یا لک های پوستی مرتبط با افزایش سن، نیز موثر است. این اسکراب همچنین برای کسانی که مایل به داشتن پوست صورتی شفاف تر و روشن تر هستند نیز مفید است.

روش ساخت اسکراب روشن کننده پوست خانگی

از آنجا که ما سادگی را کلید موفقیت می دانیم؛ این اسکراب نیز تنها سه قلم مواد لازم دارد؛ که قطعا دو قلم آن در آشپزخانه شما یافت می شود.

  • 10 میلی لیتر روغن خالص آفتابگردان
  • 1 قاشق غذاخوری جو
  • 1 قاشق چای خوری شکر قهوه ای

خب حالا با یک قاشق چوپی در یک فنجان کوچک هر سه ماده اولیه را به خوبی با هم مخلوط کنید. تمام شد. اسکراب ما آماده است.

نکته: همیشه دقت کنید روغن های گیاهی را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و از 100 درصد طبیعی بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

روش استفاده از اسکراب روشن کننده پوست خانگی

با استفاده از مقدار کمی اسکراب صورت خود را به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید. پس از انجام لایه برداری، مقدار بیشتری از مخلوط را روی پوست صورت خود پخش کنید تا چهره شما کاملا پوشیده شود. سپس اجازه دهید برای 15-30 دقیقه روی صورت شما بماند. بهتر است در این 30 دقیقه فعالیت های ملایمی مثل استراحت کردن، موسیقی گوش دادن و… داشته باشید. در نهایت صورت خود را با آب آشامیدنی معمول بشویید و با یک تکه پنبه یا دستمال پنبه ای تمیز، خشک کنید.

در نهایت فراموش نکنید که بعد از انجام لایه برداری، از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

مزایای اسکراب روشن کننده پوست خانگی

هرچند سلول های سطح رویی پوست (اپیدرم) شما روزانه ریخته می شوند؛ اما عوامل خاصی از جمله سن، ترشح سموم، آسیب اشعه خورشید و… می تواند روند طبیعی انقراض سلول های پوست را کاهش دهد و پوست شما را خشک خشن و پوسته پوسته کند. بنا به گفته متخصصان زیبایی، یکی از بهترین راه های حفظ پوست به شکلی سالم و درخشان، استفاده از روش های لایه برداری است.
با استفاده از اسکراب و با از بین بردن سلول های مرده از سطح پوست، شما چهره ای درخشان و پوستی صاف خواهید داشت. همچنین تحریک گردش خون در پوست شما اجازه می دهد که سلول های تازه شکل گرفته در سطح صورت، خود را نشان می دهند، و آن را فوق العاده صاف و روشن کنند.

دستورالعمل شما برای لایه برداری از پوستتان چیست؟ آیا شما از روشی خاص برای داشتن یک پوست روشن و صاف استفاده می کنید؟ ما کنجکاو هستیم تا روش شما را بدانیم و آزمایش کنیم! نظر خود را با ما در میان بگذارید.

دستور تهیه اسکراب روشن کننده پوست خانگی
دستور تهیه اسکراب روشن کننده پوست خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *