مطالعات جدید FDA درباره اینکه آزمایشات خون نشان داده مواد شیمیایی ضدآفتاب ها سمی است

مواد شیمیایی ضد آفتاب ها

شاید تا به حال مزایای زیادی از ضد آفتاب ها را خوانده اید و تا بحال این خاصیت از ضدآفتاب برایتان مشکل ساز نشده بود. امروز در مجله لیلی لند به انتشار آخرین اخبار منتشر شده از خاصیت مواد شیمیایی درون ضدآفتاب ها می‌پردازیم. با آغاز تابستان امسال، FDA تحقیقاتی را در مورد ایمنی بسیاری از مواد شیمیایی مورد استفاده در ضد آفتاب ها منتشر کرده است؛ که در آن سؤالاتی را مطرح می کند که گاها بسیار رایج است.

مطالعه انجام شده توسط FDA، نشان می دهد، برخی از ترکیبات ضد آفتاب ها از جمله آووبنزون ​​و اکسی بنزون در بدن افراد شرکت کننده در تحقیقات مطالعه خواص و مواد ضد آفتاب ها، نشان داد که در جریان خون این افراد، مواد سمی در سطح زیادی جذب می‌شوند. در برخی مطالعات حیوانی نیز، نشان داده شده است که اکسی بنزون ​​باعث اختلال در الگوهای هورمونی می‌شود.

مقامات FDA تأكید كردند كه، مواد ضد آفتاب بی خطر نیستند. در عوض، آژانس به دنبال آزمایش بیشتر است. هنوز هم توصیه می شود که مصرف کنندگان به دلیل اثر مضر آفتاب طولانی مدت بر روی پوست، از ضد آفتاب استفاده کنند. آژانس همچنین تایید کرد، که دو ماده ضد آفتاب اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم بی خطر هستند.

این مطالعه به پیروی از قانون پیشنهادی فوریه 2019 آژانس، برای به روزرسانی مقررات ضد آفتاب ارائه شده است. در این پیشنهاد، آژانس گفته است كه دو ماده ضد آفتاب؛ اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم بی خطر هستند و درخواست اطلاعات ایمنی 12 ماده دیگر موجود درضد آفتاب را دارد.

نویسندگان این مطالعه، ترزا م میشل؛ پزشک و مدیر مرکز ارزیابی مواد مخدر FDA و بخش تحقیقات محصولات دارویی بدون نسخه و رئیس دفتر داروهای جدید و همچنین دیوید اشتراوس، پزشک و مدیر بخش FDA از علوم نظارتی و کاربردی؛ نتایج تحقیقات خود را، برای مصرف کنندگان توضیح می‌دهند.

چرا FDA تصمیم گرفت مواد شیمیایی ضد آفتاب ها را آزمایش کند؟

اشتراوس: اکنون مدت طولانی است که کرم های ضد آفتاب برروی پیشخوان داروخانه ها در دسترس هستند، اما علم در طول سال ها تکامل یافته است. پیش از این تصور می شد که ضد آفتاب ها کاملا جذب نمی‌شوند، اما با توجه به علوم در حال تحول، قادر به شناسایی جزییات ریزتر از مواد تشکیل دهنده خون شده ایم، ما از داده ها در مورد جذب سیستمیک مواد ضد آفتاب، اطلاعاتی را کسب کرده ایم. درآژانس،در مورد چگونگی انجام این مطالعات سؤالاتی وجود داشت، بنابراین ما به دنبال این هستیم که یک مطالعه آزمایشی انجام دهیم. برای اینکه چارچوب نحوه انجام این مطالعات و جمع آوری برخی داده های اولیه را ارائه دهیم، بسیار تلاش کردیم و به نتایج جالبی در این زمینه رسیدیم.

چه مدت است که FDA درخواست این کار را کرده است؟ آیا بازار تجارت فشار می‌آورد که نمی خواهد این کار را انجام دهید؟

میشل: ما از اوایل دهه 1970 کرم های ضد آفتاب را ارزیابی کرده‌ایم. این به این معنی بود که، مردم بسیاری از اوقات از آنها استفاده می کردند. اکنون، ما به مردم می گوییم به طور روزانه از این محصولات استفاده کنند و بارها و بارها از آن مجدد استفاده کنند. به دلیل آن که واقعیت این است که، استفاده از ضدآفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست نتایج مثبتی نشان داده است.
در سال 2014، ما تست جذب این مواد و عناصر جدیدی را که تولید کنندگان پیشنهاد می کردند در بازار عرضه کنند، پیشنهاد کردیم. ما در سال 2014 و 2015 داده های مربوط به آزمایشات مواد جدید را درخواست کردیم، اما تولید کنندگان هنوز هیچ یک از این داده ها را ارسال نکرده اند.
ما در قانون فوریه 2019 از داده های موجود در مورد مواد جدید مجددا درخواست کردیم، واین بار تولید کنندگان مجبور به همکاری شدند.

چرا قبلاً آزمایش FDA برای مواد شیمیایی ضدآفتاب ها انجام نشده است؟

میشل: انجام آزمایش توسط FDA در واقع کار FDA نیست. ما بودجه این تحقیقات را در محقیقن بسیار جوان سرمایه گذاری کرده‌ایم. تولید کنندگان وظیفه دارند داده ها را تهیه کنند؛ و وظیفه ما این است که تنظیم کننده های این داده ها و همچنین اصلیت آن ها را بررسی کنیم و بفهمیم آیا برای مصرف کنندگان بی خطر است و گفته های تولید کنندگان در مورد یک محصول صادق است. اما در مورد ضدآفتاب ها، ما احساس کردیم كه این داده ها مهم هستند و از بودجه تحقیقاتی كوچك و نوجوان خود استفاده كردیم، تا سعی كنیم قدم های اولیه لازم برای ارزیابی رسمی این مواد را برداریم.

چرا تاکنون ضدآفتاب ها مؤثر و بی خطر تلقی شده اند. آیا فرایند آزمایشی دیگری وجود دارد که قبلاً تست کرده باشید؟

میشل: بله. آنالیزهای اولیه در دهه 1970 انجام شد و پس از آن سالها ما آن را فقط به روز می‌کردیم. آخرین باری که مواد اولیه مورد بررسی قرار گرفت، در سال 1999 بود. از سال 1999 مواد موجود در ضدآفتاب ها تغییرات زیادی تغییر کرده است.

پس چرا در این مطالعه آمده است كه “این نتایج نشان نمی‌دهد كه افراد باید از مصرف ضد آفتاب خودداری كنند.”

میشل: در حال حاضر، ما می دانیم که ضد آفتاب از نظر پیشگیری از سرطان پوست و سایر آسیب های اشعه ماوراء بنفش نقش و نتیجه قابل توجهی دارد. ما همچنین، بر اساس این مطالعه، داده هایی داریم که نشان می‌دهد؛ مواد خاصی از ضد آفتاب ها جذب می‌شوند و این بدان معنی است که آنها به بدن وارد می‌شوند. اما فقط آن که این مواد جذب بدن می‌شوند، به معنای عدم امنیت نیست؛ این بدان معنی است که ما نیاز به آزمایش بیشتر داریم و با توجه به اینکه می‌دانیم فواید بسیاری هم در آنها وجود دارد و مطمئناً نمی دانیم که کاملا چه مضراتی وجود دارد، ما همچنان به شدت توصیه می‌کنیم در حین جمع آوری این داده ها، مردم همچنان در مصرف ضد آفتاب احتیاط کنند.

مواد شیمیایی ضد آفتاب ها
مواد شیمیایی ضد آفتاب ها

اگر ما با اطمینان نمی دانیم که چه مضراتی وجود دارد، نباید مصرف کنندگان را به استفاده از کرم های ضد آفتاب تنها با اتکا به دو ماده بی خطر اکسید روی و اکسید تیتانیوم دعوت کنید.

میشل:ما معتقدیم که داده های کافی داریم. مطمئناً اگر فردی بسیار نگران بود، می تواند از کرم های ضد آفتاب استفاده کند. اما باز هم، ما توصیه نمی کنیم که افراد از ضد آفتاب استفاده نکنند. کاملاً برعکس، از ضد آفتاب استفاده کنید، اما به مقدار کافی.

از بین 12 ماده ضد آفتاب، که FDA می گوید نیاز به اطلاعات بیشتری برای تعیین اینکه، آیا آنها ایمن و مؤثر هستند، تا امروز شواهدی مربوط به سلامت آنها وجود دارد؟

میشل: ما از تعداد زیادی از آنها، فقط اطلاعات بسیار کمی داریم. ما این را در قانون پیشنهادی خود [در فوریه] بیان کرده ایم. در مواردی مثل: اکسی بنزون ​​اطلاعات کمی بیشتری داریم و در حال حاضر نیز به دنبال اطلاعات اضافی در مورد سایرآنها هستیم. اماباز هم، ما نمی گویم که در کرم های ضد آفتاب ماده خاص یا هشدار دهنده ای را پیدا کردیم، فقط نتایجی را مبنی بر ناسالم بودن برخی ترکیبات درون آنها پیدا کردیم که برای اطمینان بیشتر در حال انجام آزمایشات تکمیلی روی آنها هستیم.

برای افرادی که نگران مواد شیمیایی ضد آفتاب ها هستند، چه توصیه‌ای دارید؟

میشل: توصیه می کنم که مردم به همراه سایر اقدامات محافظت در برابر آفتاب، از مصرف بیش از اندازه و غیر ضروری ضد آفتاب خودداری کنند؛ اما اگر استفاده نکردن از آنها کاملاً آزار دهنده است و نمی توانند، بنابراین من پیشنهاد می کنم که آنها از ضد آفتاب هایی با spf پایین تر و ترکیبات روی و تیتانیوم استفاده کنند. در کنار آن برای پرهیز از استفاده غیر لازم در ساعات گرما و تابش نور خورشید،( ساعت 10صبح تاساعت 2ظهر) از آفتاب دور بمانید. در محیط های سرپوشیده وسایه به سر ببرید، لباس محافظ بپوشید، عینک آفتابی بزنید، کلاه بپوشیدو …از آنجایی که میزان سرطان پوست در حال افزایش است و ما نمی‌خواهیم کاری انجام دهیم که، مصرف کنندگان را از محافظت در برابر اثرات خورشید منصرف کنیم، پس بهتر است این توصیه ها را جدی بگیرید. و البته مهم تر از همه، از حمام آفتاب و برنزه کردن دوری کنید.

آیا ضد آفتاب های طبیعی یا آلی برای مصرف از نظر شما بهتر هستند؟

میشل: FDA اصطلاح “طبیعی” یا “ارگانیک” را با توجه به داشتن آیین نامه ای که این اصطلاح را تعیین کند، تنظیم نمی کند. بنابراین، من تصوری ندارم که منظور از این نوع ضد آفتاب ها چیست.

آیا خود شما در تابستان از یکی از ضد آفتاب های تجاری که در برای کودکان و یا بزرگسالان مناسب است، استفاده می کنید؟

میشل: بله. من الان آنها را در کیف استخر دخترم دارم.او یک روز در هفته هنگام رفتن به تیم شنا از آن استفاده می‌کند.

قدم بعدی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اثرات سلامتی مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب ها چیست؟

میشل: فکر می‌کنم مرحله بعدی به عهده تولید کنندگان باشد، آنها باید یک مطالعه قطعی تر انجام دهند، زیرا همانطور که دیوید خاطرنشان کرد، ما فقط یک مطالعه مقدماتی انجام دادیم و آنها باید آزمایش های طولانی مدت را، روی حیوانات انجام دهند تا ببینند چه اتفاقی برای این افراد می‌افتد. مواد تشکیل دهنده هنگامی که در بدن آنها وارد می‌شوند چه اثراتی را در طولانی مدت به جا خواهند گذاشت.

چه زمانی تولید کنندگان در مرحله بعدی آزمایش این مواد به شما باز خواهند داد؟

میشل: دوره اظهار نظر قطعی برای تصمیم گیری نهایی در پایان ماه ژوئن به پایان می‌رسد، بنابراین ما انتظار داریم که در این بازه زمانی از تولید کنندگان بفهمیم که قصد آزمایش روی چه مواد تشکیل دهنده‌ای را دارند.

آیا بهتر نیست FDA به جای اتکا به داده ها و اطلاعاتی که از سوی شرکتهایی که منافع مالی آنها در معرض خطر است؛ تجزیه و تحلیل خود را درباره مواد شیمیایی ضدآفتاب ها انجام دهد؟

میشل: روشی که FDA کار می کند، این است که خود تولید کننده مسئول انجام مطالعات است، اما آنها باید تحت شرایط بسیار مشخصی که توسط FDA تعریف شده است، این کار را انجام دهند. در مورد ضد آفتاب، این اطلاغات و داده ها در صورت صلاحدید در دسترس عموم قرار خواهد گرفت، اما برخلاف سایر آژانس های نظارتی … ما در واقع به داده های واقعی نگاه می‌کنیم و خود گاها دوباره آن ها را تجزیه و تحلیل می‌کنیم. ما فقط افرادی نیستیم که مطالعه را انجام می دهند.

آیا تحلیل های خود شرکت ها علنی خواهد شد؟

میشل: اگر به قانون پیشنهادی ما، تمام اطلاعات و داده های موجود در آن نگاه کنید، همه چیز در حوزه عمومی موجود است.

FDA چگونه تصمیم خواهد گرفت که آیا تجزیه و تحلیلهای ارائه شده از سوی سازندگان ضد آفتاب ها، با استانداردی که عموماً ایمن و مؤثر شناخته شده است مطابقت دارد؟

میشل: این همان کاری است که FDA انجام می‌دهد. ما برای هر دارویی که مورد بررسی قرار می‌دهیم و برای هر ماده ای که نتایجی از آن را بیان میکنیم، یک تجزیه و تحلیل خطر_ سود انجام می دهیم.

چه مدت زمان طول می‌کشد تا ما داده های قطعی تری در مورد ایمنی ضدآفتاب ها داشته باشیم؟

میشل:دسترسی به این اطلاعات و داده ها مدتی طول می‌کشد تا توسعه یابد،اما در این مدت ما قصد داریم با تولید کننده‌گان کار کنیم تا به آنها کمک کنیم تا در اسرع وقت این کار را انجام دهند، تا اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان همچنان در استفاده از ضد آفتاب ایمن و سلامت هستند.

آیا تابستان آینده این نتایج مطالعاتی مبنی بر مواد شیمیایی ضدآفتاب ها را خواهیم شناخت؟

میشل: خوب، برخی از مطالعات سم شناسی سرطان زایی، حدود 3 سال طول می‌کشد.

نکته مهم: FDA تصریح كرد كه به دنبال داده های مربوط به مواد جدید در سال 2014 و 2015 مجددا و در قانون 2019 درخواست داده ها و اطلاعات مربوط به مواد موجود فعلی را هم داده‌ایم.

منابع:
https://blogs.webmd.com/webmd-interviews/20190513/fda-sunscreen-chemicals-in-blood-show-need-for-safety-testing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *