مبانی مهم برای مقابله با منافذ باز صورت

مبانی مهم برای مقابله با منافذ باز صورت

پوست تازه و شفاف تأثیر زیادی بر زیبایی و اعتماد به نفس خانم‌ها دارد. بنابراین، به محض بروز مشکلی در زیبایی آن، سعی در خلاص شدن از شر آن و درمان آن می‌شود. از جمله دشوارترین مشکلات پوستی منافذ باز است؛ که سبب می‌شود تا پوست زیبایی و ظرافت خود را از دست دهد و طراوت آن از بین برود، اغلب این مشکل بیشتر از سایرین روی پوست چرب تأثیر می‌گذارد. بنابراین امروز در مجله لیلی لند با مطلب مبانی مهم برای مقابله با منافذ باز صورت در خدمتتان هستیم، اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید، در ادامه همراه ما باشید.

راه‌کارهای اولیه برای مقابله با مفافذ باز صورت

تمیز کردن دائمی صورت

برای تمیز کردن عمیق صورت خود از ناخالصی ها و گرد و غبار، که معمولاً مشکل منافذ باز را بیشتر می‌کند، از یک روال معمول پیروی کنید. برای تمیز کردن عمیق و ایده آل پوست شما، توصیه می‌کنیم از لوسین‌هایی استفاده کنید که می‌تواند به پوست شما نفوذ کرده و آن را عمیقاً تمیز کند.

شستشوی صورت پس از تعریق

یكی از اصول اساسی حفظ پوست با منافذ باز این است كه همیشه پس از تعریق آن را بشویید، به خصوص اینكه عرق، موقعیت منافذ باز را بدتر می‌کند. بنابراین باید همیشه بعد از تعریق صورت خود را بشویید و آن را به خوبی با حوله پنبه ای نرم خشک کنید.

صورت خود را به طور مرتب بخار نشان دهید

صورت خود را در مقابل بخار قرار دهید، مدت زمان 10 تا 15 دقیقه منتظر بمانید، این عمل باعث می‌شود بخار به چهره شما طراوت بیشتری ببخشد و به پاکسازی منافذ باز از خاک و چربی کمک می‌کند.

از ضد آفتاب استفاده کنید

اطمینان داشته باشید که نور خورشید اولین دشمن پوست شماست و اگر آن را بدون استفاده از ضد آفتاب بگذارید، منافذ باز بدتر می‌شوند.

لایه برداری منظم

برای لایه برداری صورت خود از روال معمول پیروی کنید، زیرا لایه برداری یکی از بهترین راه ها برای خلاص شدن از چربی ها، روغن ها و پوست های مرده است.

محصولات مناسب را انتخاب کنید

پوست چرب به فرآورده های غیر روغنی احتیاج دارد، زیرا مانع از قرار گرفتن روغن ها در منافذ باز شما می‌شود و به این ترتیب به شما در پنهان کردن آنها کمک می‌کند. ما توصیه می‌کنیم از یک کرم روزانه استفاده کنید که باعث آبرسانی لازم پوست شما شود، از آن در برابر عوامل بیرونی محافظت کرده و مشکلات آن را درمان کند.

مرتباً از پوست خود مراقبت کنید

مراقبت از پوست در منزل باعث می‌شود که شما مانند یک متخصص زیبایی که کاملاً از نیازهای پوستی شما آگاه است، با پوستتان برخورد کنید. بنابراین، هرازگاهی حتماً با یک متخصص آرایشی مشورت کرده و از توصیه های وی در مورد محصولات مناسب جدید بازار برای درمان منافذ باز پیروی کنید.

مبانی مهم برای مقابله با منافذ باز صورت
مبانی مهم برای مقابله با منافذ باز صورت

دلایل ظهور منافذ باز صورت

  • بخور ندادن و عدم پاکسازی پوست کمتر از یکبار در ماه، سبب بوجود آمدن منافذ باز می‌شود.
  • عدم نوشیدن آب کافی و در نتیجه ظهور منافذ و سایر مشکلات پوستی ایجاد می‌شود.
  • عدم علاقه به لایه برداری حتی یک بار در طول هفته، که منجر به تجمع خاک در داخل منافذ می‌شود.
  • استفاده از محصولات نادرست مربوط به مراقبت از پوست.
  • رطوبت کافی نرساندن به پوست.
  • عدم علاقه به تمیز کردن پوست روزانه با صابون و آب.
  • اگر بدون استفاده از ضد آفتاب در آفتاب بیرون بروید.

منافذ صورت و روش های درمانی

روش های درمان منافذ باز صورت از نظر پزشکی

درمان منافذ باز با لایه برداری های شیمیایی

منافذ صورت بطور گسترده توسط لایه برداری شیمیایی درمان می‌شود، زیرا به درمان مشکلات مزمن پوستی مانند زخم‌ها، بریدگی‌های جزئی و هزینه‌ها و اثرات آکنه کمک می‌کند. این کار برای از بین بردن لایه سطحی پوست و در نتیجه از بین بردن سلول های مرده پوست و در نتیجه تحریک رشد سلول های جدید است.

یک فرمول شیمیایی خاص استفاده می‌شود، که با توجه به مشکلات آن پوست را لایه برداری می‌کند. 3 نوع لایه برداری وجود دارد: سبک، متوسط ​​و عمیق. تعدادی از اسیدها مانند کربولیک، سالیسیلیک، فنل و تری کلرواستیک در لایه برداریی های شیمیایی علاوه بر موادی که از اسیدهای میوه تشکیل شده است، استفاده می‌شود.

پس از انجام درمان لایه برداری شیمیایی پوست، توصیه می‌شود ضمن جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید، در هنگام خروج از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

درمان با لیزر برای بهبود منافذ باز روی صورت

این لیزر برای درمان لایه های عمیق صورت با گرم کردن لایه عمیق پوست کار می‌کند و از این طریق تولید کلاژن موجود در آن را تحریک می‌کند. تکنیک لیزر که از لایه های نور استفاده می‌کند، می‌تواند به لایه های پوستی عمیق نفوذ کرده و بدین ترتیب تولید کلاژن و بازسازی سلول‌های پوست را تحریک می‌کند. بهتر است با مشاوره با پزشک متخصص درمان متناسب را برای پوست خود انتخاب کنید.

روش های خانگی درمان منافذ باز صورت

سفیده تخم مرغ و نارنج برای درمان منافذ باز صورت در خانه

1/4 فنجان آب پرتقال به 2 عدد تخم مرغ اضافه می‌شود، مواد را به خوبی مخلوط کرده، سپس ماسک را روی پوست بمالید و 15 دقیقه بگذارید، سپس با آب گرم بشویید.

جوش شیرین برای درمان منافذ باز در منزل

1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب کافی مخلوط کنید تا خمیری بدست آید، سپس آن را حدود 10 دقیقه روی پوست بمالید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

سرکه سیب برای کاهش منافذ صورت و بینی

مقدار مساوی سرکه سیب با آب مخلوط می‌شود، صورت و بینی با این مخلوط پاک می‌شود و بعد از 5 دقیقه پوست با آب شسته می‌شود.

آب سیب برای کاهش منافذ صورت و بینی

2 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی را به 1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید، سپس ماسک را روی بینی و صورت خود بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه به خوبی بشویید.

برای درمان و بهبود منافذ باز صورت این موارد با جزئیات علاوه بر روشهای پزشکی، می توانند مورد استفاده قرار گیرند، تا نتیجه مطلوب حاصل شود. البته در درمان های خانگی حتما باید منتظر گذشت زمان باشید تا نتیجه واقعی را به دست آورید.

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *