6 دلیل افتادگی پستانها در زنان

6 دلیل افتادگی پستانها در زنان

افتادگی پستان ها یکی از ده ها تغییرات طبیعی بدن است که زنان با بالا رفتن سنشان آن را تجربه می کنند. سینه های زنان از چربی و رباط ها ساخته شده است و بافت ماهیچه ای بسیار کمی دارد. بنابراین می توان گفت که هیچ مقدار یا نوع ورزشی وجود ندارد که سینه ها را تقویت کند. با این حال، به گفته بری رزمن، جراح پستان و متخصص جراحی در پیمونت، اگر زنان از عوامل موثر و دلیل افتادگی پستانها آگاه باشند، می توانند اقدامات پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از کاهش شدت این افتادگی انجام دهند.

با ما تا انتهای این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند همراهی شوید تا از 6 دلیل افتادگی پستانها در زنان مطلع شوید.

دلیل افتادگی پستانها

در ادامه به 6 دلیل اصلی که به نظر دکتر بری رزمن در ایجاد افتادگی پستان ها نقش دارند اشاره می کنیم.

کشش گرانشی: نیروی گرانش زمین به مرور زمان، به خصوص در زنانی که سینه های بزرگی دارند، عاملی است برای افتادگی پستان ها در میانسالی.

پیری: هر چه سن بالاتر می رود، رباط هایی که چربی های پستان را سر جای خودشان نگه می دارند، کم کم خاصیت کشسانی خود را از دست می دهند. در نتیجه شکل اولیه سینه به خطر می افتد و سیستم حمایتی که از بافت و چربی داخل پستان حمایت می کرد، دچار تغییرات می شود. این تغییرات در زمان یائسگی ممکن است به طور مشخص مشهود باشد.

عدم حمایت مناسب: بر خلاف باور عموم، استفاده از پستان بندهای حمایتی که شکل سینه را حفظ کرده و آن ها را بالا نگه می دارند بسیار مهم است. فقدان حمایت مناسب از این اندام، طی 30 الی 40 سال هزینه زیادی را برای ما به همراه دارد. به همین دلیل به شدت توصیه می کنیم که هنگام خرید پستان بند دقت کنید و سوتین هایی را انتخاب کنید که از بافت پستان به درستی حمایت کنند.

افزایش وزن: ایجاد نوسانات زیاد در وزن می تواند سبب بروز افتادگی سینه ها شود. حفظ وزن در محدوده سالم به زنان کمک می کند از پیشرفت افتادگی و کشش غیر طبیعی این اندام جلوگیری شود.

سیگار کشیدن: مواد سمی در دود سیگار باعث تجزیه الاستین در بدن می شوند. الاستین الیافی است که مسئولیت انعطاف پذیری پوست را در سراسر بدن به عهده دارد. بنابراین طبیعی است که با تجزیه این بافت ها، همه جای بدن به خصوص پستان ها که در معرض خطر سایر علل نیز هستند، دچار افتادگی شوند.

آفتاب سوختگی: همه ما می دانیم که اشعه های ماوراء بنفش خورشید به پوست آسیب می رسانند. این اشعه ها روی پوست صورت موجب ایجاد لک شده و برای پستان ها افتادگی را به همراه دارد.

یکی از نظریه های پیش بینی گرایانه در مورد دلیل افتادگی پستانها در زنان این است که تغذیه با شیر مادر باعث افتادگی سینه ها می شود. این در حالی است که تحقیقات نشان داده اند که تغییرات اندازه ای در پستان ها از طریق بارداری رخ می دهد و این موضوع سبب تضعیف سینه ها می شود. دکتر رزمن می گوید: “برای زنانی که در مورد این تغییر نگران هستند توصیه می کنم وزن اضافی خود را پس از زایمان به سرعت کاهش دهند. اضافه وزن پستان ها شما را در معرض افزایش حجم قرار می دهد. افزایش وزن پستان نیز عاملی برای افتادگی آن ها محسوب می شود.”

او همچنین زنان را تشویق می کند تا از فشارهای اجتماعی در مورد تصویر بدن خود فراتر بروند و تمرکز خود را بر حفظ سلامت کلی بدن بگذارند. این امر به شدت بر سلامت پستان تاثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *