مزایای استفاده از آلوئه ورا بر روی پوست و خواص شگفت انگیز این ماده

مزایای استفاده از آلوئه ورا بر روی پوست

آن چه که اخیرا کاشت و استفاده از آلوئه ورا را در سراسر جهان محبوب کرده است، خواص بی نظیر آن در درمان مشکلات مختلف در بدن می باشد. این گیاه سخاوتمند خواص ضد التهابی و شفا دهنده زیادی دارد. برگ گوشتی این گیاه پر از ژلی است که می توانید از آن برای درمان بیماری های مختلف استفاده کنید. در ادامه این مطلب مجله لیلی لند نیز به صورت اختصاصی در مورد مزایای استفاده از آلوئه ورا بر روی پوست و خواص شگفت انگیز آن صحبت می کنیم.

تصور می شود که مزایای استفاده از آلوئه ورا بر روی پوست از وجود مقدار زیادی از مواد مغذی، آنزیم های فعال، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه آن حاصل می شود. با مطالعه ادامه این مطلب قطعا قانع خواهید شد که از این گیاه بیشتر برای ارتقاء سطح سلامت بدنتان و مخصوص پوست خود استفاده کنید.

در مطالب قبلی ایمن مجله در مورد خواص این گیاه برای مو نیز صحبت کرده ایم. اما در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از آلوئه ورا بر روی پوست خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از آلوئه ورا بر روی پوست

درمان سوختگی های جزئی و آفتاب سوختگی

آلوئه ورا کمک می کند تا آفتاب سوختگی بهبود پیدا کرده و سوختگی های درجه اول خنثی شود. سوختگی های درجه اول، سوختگی هایی هستند که در آن ها تنها لایه بیرونی پوست آسیب دیده است. این گیاه با:

  • التیام اپیتلیوم پوست
  • جایگزینی رطوبتی که از دست رفته است
  • و ورود آنتی اکسیدان های قوی به پوست

به درمان آفتاب سوختگی و سوختگی های جزئی کمک می کند. همچنین می توانید از آلوئه ورا برای درمان بثورات، التهاب پوست و عفونت های فولیکولی که پس از اصلاح موهای زائد ایجاد می شود استفاده کنید.

اگر با قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید دچار قرمزی می شوید، کافی است که کمی از ژل آلوئه ورا را به صورت مستقیم روی پوست بمالید و اجازه دهید خود به خود خشک شود.

اثر ضد پیری

خواص مرطوب کننده آلوئه ورا روند پیری پوست را آهسته می کند. آنتی اکسیدان های گیاهی مانند ویتامین E و C و بتا کاروتن در این ماده، با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه کرده و از فرآیند پیری جلوگیری می کنند. اگر بوی این گیاه شما را آزار می دهید می توانید کمی از آن را با روغن نارگیل در مخلوط کن ترکیب کرده و کرم مرطوب کننده خانگی تهیه کنید.

مزایای استفاده از آلوئه ورا بر روی پوست
مزایای استفاده از آلوئه ورا بر روی پوست

تسکین تحریک شدگی پوست و بهبود بثورات

با توجه به اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی در این گیاه، مشکلات پوستی مختلف با استفاده از آلوئه ورا قابل درمان است.

آکنه، اگزما، پسوریازیس، جوش و جای نیش حشرات همگی می توانند از مزایای استفاده از آلوئه ورا بر روی پوست بهره ببرند. شما همچنین می توانید از آلوئه ورا برای درمان بثورات، التهاب پوست و عفونت های پس از اصلاح موهای زائد استفاده کنید. این ژل منطقه آسیب دیده را خنک می کند و درد و خارش را کاهش می دهد. سپس ترکیبات بهبود دهنده آن شروع به درمان مشکل اصلی می کنند.

آلوئه ورا برای درمان آکنه بسیار موثر است. حضور هورمون های اکسین و گیببرلین که باعث کاهش التهاب و رشد سلول های جدید می شوند، این ویژگی را در آلوئه ورا ایجاد می کنند. بهتر است ژل خالص این ماده را پس از شستشوی صورت روی پوست بمالید تا خواص آن بهتر از طریق منافذ پوست وارد بدن شود.

برای پسوریازیس، می توانید پوست را با استفاده از ژل یا لوسیون این گیاه یا استفاده از شامپوهای آلوئه ورا بشویید. اگر می خواهید به صورت سیستمیک این بیماری را هدف درمان قرار دهید و سیستم ایمنی خود را تقویت کنید، کافی است که دو قاشق غذا خوری از این ژل را در آب حل کرده و مصرف کنید.

درمان مشکلات مو

آب موجود در برگ گیاه آلوئه ورا می تواند باعث کاهش شوره سر، خارش و پوسته پوسته شدن پوست نیز شود. آلوئه ورا دارای خواص ضد عفونی کننده بوده و به عنوان یک مرطوب کننده به جلوگیری از خشک شدن پوست کمک می کند. ژل آلوئه ورا را مستقیما روی ناحیه آسیب دیده بمالید و حدود یک ساعت صبر کنید و سپس پوست خود را با آب سرد نیز بشویید.

بعد از استفاده از آلوئه ورا برای درمان مشکلاتی مانند شوره سر، موهای خود را شامپو نکنید. می توانید این ژل را 2 الی 3 بار در هفته استفاده کنید.

کاهش ترک های پوستی و بهبود زخم

بسیاری از افراد در نتیجه تغییرات ناگهانی وزن، شاهد ترک های پوستی هستند. این ترک ها، اسکارهای جزئی هستند و زمانی رخ می دهند که تغییرات ایجاد شده در وزن، در سطح تحمل کشش پوست نیست.

ژل آلوئه ورا می تواند این ترک ها را بهبود بخشد و علائم و زخم ها را در بدن کاهش دهد. شما می توانید ژل خالص آلوئه ورا را از داروخانه ها تهیه کرده یا خودتان از برگ این گیاه استخراج کنید. سپس آن را روی منطقه آسیب دیده ماساژ دهید و بگذارید خود به خود خشک شود. بعد از استفاده از این ژل پوست را شستشو ندهید. پوست قابلیت این را دارد که این ژل را کاملا جذب کند.  2-3 بار در روز از این روش درمان استفاده کنید.

آلوئه ورا یک گیاه دارویی رایج است که برای سایر بیماری ها، نه فقط برای پوست، مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *