روش‌های لیفتینگ سینه بدون جراحی از واقعیت تا رویا

روش‌های لیفتینگ سینه بدون جراحی

تاکنون روش‌های لیفتینگ سینه بدون جراحی کاملا بی تاثیر بوده اند و متاسفانه تبلیغات پر سر و صدا مانع از آگاهی مردم نسبت به این واقعیت می‌شوند؛ امروز در مجله لیلی لند به پرده برداری از این روش ها می‌پردازیم. دکتر گرگ بوفورد جراح پلاستیک شهر اینگلوود می‌گوید اینها همه تبلیغات اغراق آمیز هستند و مدرکی برای اثبات ادعاهای خود ندارند و تنها با تبلیغات غیر واقعی سعی دارند بیماران را گمراه کنند.

دکتر رابرت ان یانگ یک جراح پلاستیک دارای بورد تخصصی در سن آنتونیو معتقد است که با اینکه علم در زمینه هایی مثل به کار گیری فرکانس های رادیویی یاRF ، انتقال چربی و درمان با سلولهای بنیادی به پیشرفت‌های بسیار زیادی رسیده است. اما هنوز به آن درجه از کیفیت و تاثیر که بتواند لیفتینگ خوبی را به انجام بدهیم نرسیده است. شاید در آینده این نوع عمل‌ها را بتوان با موفقیت انجام داد اما امروزه نه!

 روش هایی وجود دارند که سینه های شل و آویزان را می‌توان کمی سفت تر کرد. این روش ها تا حدی به اهداف خود یعنی سفتی و بهبود نسبی پستان ها رسیده اند. اما روش‌های درمانی که برای افتادگی شدید پستان‌ها پیشنهاد شده است به سختی نتیجه می‌دهند. دکتر یانگ می‌گوید مطالعات نشان داده‌اند که با استفاده از بعضی روشها می‌توان سینه‌های بیماران را یک یا چند اینچ لیفت کرد اما برای بیشتر زنانی که بچه دار شده‌اند یا افتادگی سینه هایشان خیلی زیاد است این روش‌ها برای بازگرداندن سینه ها به وضع سابق و ایده آلشان کافی نخواهد بود.

روش‌های لیفتینگ سینه بدون جراحی
روش‌های لیفتینگ سینه بدون جراحی

چرا این روش‌های لیفتینگ سینه بدون جراحی پاسخ نمی‌دهند؟

همانطور که دکتر بوفورد اشاره می‌کند شلی و افتادگی سینه ها به خاطر ماهیچه های ضعیف نیست. بلکه به خاطر فیبرهای داخلی سینه‌ها است که به آنها لیگامان های کوپر گفته می‌شود که با گذشت زمان کش آمده و ضعیف می‌شوند. به وفورد می‌افزاید وقتی این اتفاق می‌افتد بافت اطراف لیگامان ها سست شده و سینه ها شروع به افتادن می‌کنند. نهایتا قبل از اینکه بتوانیم لیفتینگ موثری داشته باشیم و پستان‌ها را بدون جراحی تهاجمی فرم دهیم، لازم است که استراتژی های بهتری در جهت سفت کردن لیگامان‌های سینه به کار بگیریم.

دکتر سوزان ترات، یک جراح پلاستیک دارای بورد تخصصی در بورلی هیلز می‌گوید؛ با اینکه بعضی روش‌های درمانی غیر جراحی باعث ورم خفیفی می‌شوند، که ممکن است به نظر برسد پستان ها چند میلی متری بالاتر رفته اند. ولی اکثر عمل‌های جایگزین جراحی لیفتینگ سینه فقط پوست  بیمار را تحت درمان قرار می‌دهند. او توضیح می‌دهد در تقریبا تمامی موارد، لیفتینگ سینه لازم است، زیرا مقدار قابل توجهی از پوست و چربی اضافه باید برداشته شود تا بافت دور سینه جمع شود. علاوه بر این دکتر بوفورد می‌گوید بسیاری از درمان های ماستوپکسی بدون جراحی معمولا توسط جراحان غیره پلاستیک انجام می‌شود.

دکتر بوفورد می‌گوید در حالی که بعضی از جراحان پلاستیک (مثلا خودم) لیفتینگ سینه بدون جراحی را به شدت پیشنهاد می‌کنم، بیشتر این روش‌ها به وسیله جراحان غیر پلاستیک انجام می‌شود که متاسفانه از آناتومی این قسمت از بدن بیمار و همچنین تغییرات آناتومیکی که با پیری سینه رخ می‌دهد بی اطلاع هستند. ایشان می‌افزاید بدون درک این مفاهیم کلیدی دستیابی به روش‌های بهینه برای لیفتینگ واقعی سینه غیر ممکن خواهد بود. با توجه به این نمی‌توان امیدوار بود که بیمارانی که تحت اعمال جراحی توسط پزشکان بدون اطلاعات کافی در این زمینه قرار می‌گیرند نتایج کاملا رضایت بخشی را کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *