روش‌های مقابله و جلوگیری از ویروس کرونا

روش‌های مقابله و جلوگیری از ویروس کرونا

این روزها با بحث داغ بیماری‌های ویروسی که در کشور ما به راه افتاده است. همه به دنبال راه حلی می‌گردند تا با این بیماری بسیار معروف مبارزه کنند. شاید برخی از دانشمندان به زودی راه درمان قطعی این بیماری را پیدا کنند. اما آنچه که در تاریخ این اپیدمی‌جهانی همیشه باقی می‌ماند وحشت فراگیری است که این روز‌ها همه تجربه می‌کنیم. شاید باور پذیر نباشد که در این بخش از مقاله به این نکته اشاره کنیم که ویروس مشهور کرونا چندان که به نظر می‌رسد خطرناک و کشنده نیست در واقع این نوع ویروس نسبت به ویروس‌های دیگری که در سالهای گذشته به یک اپیدمی‌جهانی تبدیل شده بود خطرناک تر و کشنده تر نیست و شاید نسبت به برخی از این ویروس‌ها نیز اندکی ضعیف تر نیز است. به هر حال برای یادگیری روش‌های مقابله با کرونا ویروس به ادامه این مقاله توجه کنید.

8 راه جلوگیری از ویروس کرونا

مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار متداول است اما معمولا بسیاری از ما در طول سال حدودا ده مرتبه به سرما خوردگی و آنفلانزای فصلی مبتلا می‌شویم و اگر شما معمولا بسیار بیشتر از متوسط گفته شده به سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا می‌شوید احتمالا به سه دلیل عمده این اتفاق می‌افتد اول آنکه ممکن است شما سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید که بیش از میزان استاندارد سالانه به بیماری‌های فصلی مبتلا می‌شوید که این خود نیز به عوامل بسیاری از جمله سبک زندگی تان در کودکی و حال و همچنین تغذیه روزانه و در نهایت عوامل ژنتیکی تان باز می‌گردد اما دلیل دومی‌که شاید بیشتر باعث بیماری تان می‌شود شکل تغذیه و نوع غذا‌هایی است که مصرف می‌کنید بسیار واضح است که سبک زندگی و تغذیه فردی در ابتلای وی به بیماری های عفونی و ویروسی بسیار موثر است. هر چه از روش رژیم‌های سالم پیروی کنید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان برای مقابله با عوامل بیماری زا آماده تر خواهد بود و دلیل سومی‌که در این میان بیشترین تاثیر را در بیماری فرد خواهد داشت رعایت بهداشت فردی است احتمالا غریب به اتفاق کسانی که در طول سال بیش از میزان استاندارد جهانی به بیماری های واگیر مبتلا می‌شوند به دلایلی نزیر رعایت نکردن بهداشت فردی است که با رعایت این اصول بهداشتی بخش اعظمی‌از این بیماران با روش‌های پیشگیرانه ساده‌ای اصولا دچار بیماری نمی‌شوند. یكی از روش‌های متداول جلوگیری از ابتلا به عفونت، شستشوی مداوم دست‌ها است كه به طور كلی می‌توان از ابتلا به بیماری‌های مختلف با این نکته ساده جلوگیری كرد. با شستشوی خوب دست‌ها می‌توان به جنگ میکروب‌ها رفت. علاوه بر این، می‌توانید راه های طبیعی دیگری برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا را نیز که در این مقاله بیابید پس با مجله لیلی لند همراه باشید.

پیاده روی کنید

مطالعات مختلف نشان داده است كه زنانی كه مرتباً بعد از یائسگی ورزش می‌كنند، از خطر ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی بیش از دیگران در امان بوده اند. گفته می‌شود پیاده روی سریع 45 دقیقه در روز و پنج روز در هفته می‌تواند در کاهش احتمال ابتلا به سرماخوردگی کمک کند. و یک تمرین متوسط ​​به مدت یک ساعت می‌تواند به تقویت تولید گلبول‌های سفید و ایمنی بدن کمک کند. پس ورزش سبک را از همین امروز در دستور کارتان قرار دهید.

از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید

برای تقویت سیستم ایمنی بدن، داشتن باکتری روده‌ای مفید بسیار مهم است زیرا این باکتری‌ها در مبارزه با بیماری و عفونت‌های شایع بسیار کمک می‌کنند. مصرف مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک مانند شکلات تیره‌، ماست و ترشی برای بدن باکتریهای سالم فراهم می‌کند که می‌تواند به عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

آب بنوشید

نوشیدن آب زیاد می‌تواند به از بین بردن تمام سموم بدن کمک کند. اطمینان حاصل ‌کنید که بدن شما در حد مطلوب به مایعات دسترسی دارد. علاوه بر این‌، هیدراتاسیون باعث افزایش توانایی بدن در دفع آنفولانزا و سرماخوردگی می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

روش‌های مقابله و جلوگیری از ویروس کرونا
روش‌های مقابله و جلوگیری از ویروس کرونا

از جویدن ناخن‌ها خودداری کنید

مطالعات مختلف نشان داده‌اند که جویدن ناخن‌ها یکی از دلایل عمده آنفولانزا و سرماخوردگی است زیرا میکروب ها را به دهان شما منتقل می‌کند. و اجتناب از این عادت می‌تواند در پیشگیری از عفونت‌های مختلف به شما کمک زیادی کند. بنابراین‌، توصیه می‌شود که از جویدن ناخن‌ها‌یتان خودداری کنید و احتمال ابتلا به عفونت ها را کاهش دهید.

خواب مناسب داشته باشید

طبق یک تحقیق‌، خوابیدن کمتر از هفت یا نه ساعت می‌تواند بدن شما را مستعد بیماری کند. گفته می‌شود خواب مناسب می‌تواند به حفظ سلامت کلی شما کمک کند و احتمال ابتلا به عفونت را کاهش می‌دهد. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که نداشتن خواب کافی باعث کاهش تولید سلول‌های ایمنی و پروتئین در بدن می‌شود.

میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

مصرف میوه و سبزیجات تازه با رنگ روشن می‌تواند به تقویت ایمنی شما کمک کند و مقدار زیاد ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های موجود در آنها در مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کنند. آنها همچنین روند بهبود را سرعت می‌بخشند.

چای سبز بنوشید

نوشیدن چای سبز با عسل و لیمو می‌تواند در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد. هنگامی‌که چای سبز می‌نوشید‌، مژک‌ها (فولیکول‌های مو موجود در بینی) را تحریک می‌کند که میکروب ها را به راحتی به داخل بینی راه ندهند. و هنگامی‌که لیمو و عسل را به چای سبز اضافه می‌کنید‌، به شما در تهیه سدی محافظ برای جلوگیری از عفونت کمک می‌کند.

روش‌های مقابله و جلوگیری از ویروس کرونا
روش‌های مقابله و جلوگیری از ویروس کرونا

سطوح را تمیز نگه دارید

سعی کنید چیز‌هایی را که مرتبا در خانه و محل کار لمس می‌کنید تمیز نگه دارید. این نکته ساده برای جلوگیری از انتشار ویروس‌هایی که می‌توانند باعث بروز آنفولانزا شوند‌، کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از ضد عفونی کننده ها برای از بین بردن همه میکروب ها و البته ویروس‌ها استفاده کنید.

بنابراین‌، این چند روش برای جلوگیری از ابتلا به انواع ویروس مانند کرونا و همچنین سرماخوردگی و آنفولانزا بصورت طبیعی بود. آنها را امتحان کنید و سالم و متناسب باشید.

منابع:
https://khoobsurati.com/health-hack-top-8-ways-prevent-cold-flu.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *