پاکسازی پوست صورت با آب گازدار

پاکسازی پوست صورت با آب گازدار

پاکسازی پوست صورت با آب گازدار؛ جادوی پوست یا یک کلاهبرداری ساده؟ این روز‌ها در برخی از کلینیک های زیبایی روش پاکسازی پوست صورت با آب گازدار باب شده است در این مطلب (پاکسازی پوست صورت با آب گازدار) در مجله لیلی لند به این موضوع داغ پرداخته‌ایم.

این روزها زنان سلامتی پوست خود را جدی تر می‌گیرند، و این راه را برای برخی از روش‌ها و ترفندهای نبوغ آمیز برای نگهداری و سلامت پوست هموارتر می‌کند و همچنین برخی از روش‌های کلاهبرداری برای خالی کردن حساب شما.

یکی از این روش‌هایی که امروزه بسیار پر سرو صدا شده است، پاکسازی پوست صورت با آب گازدار است. این درحالی است که پیشنهاد می‌شود صورت خود را با آب گازدار بشویید.

این روش شستشوی پوست صورت توسط ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها مورد استفاده قرارمی‌گرفته است، استفاده کنندگان ازاین روش ادعا می کنند آب گازدار می‌تواند به روغن و سایر ناخالصی‌های موجود درعمق پوست صورت ما منافذ کند، در حالی که پوست را با آب گازدار شستشو می‌دهید این ناخالصی‌ها از منافذ پوست شما خارج می‌شود.

پاکسازی پوست صورت با آب گازدار
پاکسازی پوست صورت با آب گازدار

آیا روش برای پاکسازی امکان دارد؟

اما آیا یک شستشوی بسیار ساده می‌تواند تحول چشمگیری به پوست شما بدهد، یا این یک رویای ناپایدار است که به همان سرعت که باور پذیر است با همان سرعت مثل حباب ترکیده می شود؟

به گفته جوئل روبین، مدیر ارشد تحقیق و توسعه در دی سی ال اسکین کیر، می‌گوید: آب گازدار می‌تواند اثرات مشابهی با یک محصول اسید گلیکولیک ضعیف داشته باشد.

او توضیح می دهد، ” آب گازدار با تزریق دی اکسید کربن به آب ایجاد می‌شود. این منجر به ایجاد یک اسید بسیار ضعیف موسوم به اسید کربنیک می‌شود. به عنوان یک پاک کننده، یک عمل مشابه در مقایسه با یک کرم آماده سازی بسیار رقیق از یک محصول اسید گلیکولیک را انجام می‌دهد. ترکیب آب و گاز کربن با توجه به اینکه به سلول های مرده پوست کمک می‌کند تا از پوست صورت جدا شوند به عنوان یک پاک کننده عمل می کند. “

مطالعات نشان داده‌اند که آب گازدار دارای pH بین 5 و 6 است، شبیه به پوست ما که در حدود 5.5 است، بنابراین، این نوع آب برای پوست کمی اسیدی است. این شرایط اسیدی به این معنی است که پوست ما قادر به محافظت از خود در برابر باکتری‌ها و قارچ‌های بد است و در ضمن آن باکتری‌ها و میکرواورگانیزم‌ها که پوست را سالم نگه می‌دارند نیز تقویت می‌شود. این ترکیب اسیدی ملایم به ریختن سلول های مرده و حفظ هیدراتاسیون پوست صورت کمک می‌کند.

اگر پوست بدن بیش از حد قلیایی شود، دیگر نمی‌تواند از خود دفاع کند و این امر باعث خشکی، سوزش و سایر بیماری‌های پوستی می‌شود. آب شیر دارای pH 7 (یا خنثی) است، بنابراین در تئوری، استفاده از آب گازدار می‌تواند به سالم ماندن پوست کمک کند.

آیا تئوری پاکسازی پوست صورت با آب گازدار همچنان پابرجا است؟

روبین در ادامه اظهار داشت، “اشکالات بسیار کمی برای استفاده موضعی  از آب گازدار وجود خواهد داشت زیرا اسید کربنیک آنقدر ضعیف است که به هیچ وجه پوست را تحریک نمی‌کند.”

اما این بدان معنا نیست که استفاده از آب گازدار یک معجزه درمانی برای همه نوع پوست خواهد بود.

دکتر Unnati Desai ، پزشک متخصص زیبایی و مستقر در  کلینیک مایفایر می‌گوید: “بهتر است به وسیله شستشو با آب گازدار از پوست خود مراقبت کنید، اما اگر یک بیماری اساسی مانند آکنه یا غدد پوستی روغنی بیش از حد فعال دارید، به مواد تخصصی تر پوستی و مناسب نیاز دارید و تنها با پاکسازی پوست صورت با آب گازدار نمی‌توانید مشکل خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *