6 راه شگفت انگیز برای خلاص شدن از شر جوش‌های سرسیاه به طور موثر

جوش‌های سرسیاه

از آنجا که جوش‌های سرسیاه معضل همیشگی افراد است، و خلاصی از آنها به راحتی امکان ندارد. امروز در مجله لیلی لند روش‌های ساده اما امکان پذیری را برای از بین بردن جوش های سرسیاه معرفی خواهیم کرد.

چگونه از شر جوش‌های سرسیاه خلاص شویم؟

برجستگی های کوچک سیاه و یا لکه هایی روی پوست که بیشتر در بینی و چانه ما وجود دارد، جوش های سرسیاه است. اینها وقتی تشکیل می‌شوند که روغن و سلولهای مرده پوست در منافذ پوست ما، در معرض هوا اکسیده شوند. اکسیداسیون باعث سیاه شدن آنها می‌شود. جوش‌های سرسیاه واقعاً بد به نظر می‌رسند و این تصور را ایجاد می‌کنند که از خود مراقبت نمی‌کنید. بنابراین، برای اینکه تمیز به نظر برسید خلاص شدن از شر جوش‌های سرسیاه الزامی است. در اینجا ما به شما اطلاعاتی در مورد چگونگی خلاص شدن از  شر جوش‌های سرسیاه را می‌دهیم.  در گام نخست باید باور کنید فشردن جوش‌های سرسیاه مهم نیست.

آیا می خواهید از جوش‌های سرسیاه برای همیشه خلاص شوید؟ این راه ها را امتحان کنید:

ژل‌هایی را که اسید سالیسیلیک دارد روی جوش‌های سرسیاه خود بگذارید

اسید سالیسیلیک در خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه کمک می‌کند. در تعدادی از محصولات آرایشی پاک کننده وجود دارد. بگذارید تا زمانی که ممکن است روی جوشهای سرسیاه بمانند، زیرا هرچه میزان مواجهه جوش‌ها با ماده موثر ژل بیشتر باشد، نتیجه بهتری خواهد داشت. بعد از گذشت چند هفته، متوجه خواهید شد که جوش‌های سرسیاه سرانجام از بین خواهند رفت.

ژل‌های شستشوی حاوی رتینوئید را امتحان کنید

رتینوئیدها واقعاً در تکمیل روند پاک کنندگی جوش های سرسیاه بسیار مفید هستند. آنها منافذ مسدود شده را پاک می‌کنند و بنابراین به درمان جوش های سرسیاه کمک می‌کنند. با این وجود، بعضی اوقات ممکن است برای برخی از پوست‌های حساس بسیار قوی باشد و باعث تحریک پوست شود. بنابراین قبل از استفاده از این روش درمانی با یک متخصص پوست صحبت کنید.

هفته ای دو بار از لایه بردار آنزیمی استفاده کنید

لایه بردارهای آنزیمی از گرفتگی منافذ جلوگیری می‌کنند. در واقع سلولهای مرده پوست را از بین می‌برد. می‌توانید از ماسک هایی بر پایه ذغال، پاپایا، خاک رس، عصاره آناناس استفاده کنید.

از یک برس تمیز کننده استفاده کنید

از یک برس کوتاه برای تمیز کردن منافذ، برس طولانی تر و ریز برای لایه برداری ملایم استفاده کنید. اما بیش از حد این کار را نکنید. بخاطر آنکه استفاده بیش از حد این روش می‌تواند باعث تحریک و شعله ور شدن آکنه شود. بطور مثال دو بار در هفته این کار را انجام دهید.

داروهای ضد آکنه مصرف کنید

قرص های ضدبارداری اسپیرونولاکتون و خوراکی می‌توانند تولید چربی پوست را کاهش داده و از انسداد منافذ جلوگیری کنند. این کار باعث جلوگیری از ایجاد جوش های سرسیاه و ایجاد شکل های جدیدی از آنها می‌شود. اما به طور کلی، این داروها فقط باید توسط افرادی استفاده شود که آکنه متوسط ​​تا شدید دارند.

مرطوب سازی بسیار مهم است

همه این روش‌ها می‌توانند پوست شما را از بین ببرد و باعث خشکی پوست شود بنابراین شما باید پوست را مرطوب کنید تا بتوانید جوش‌های سر سیاه را درمان کنید. حفظ تعادل مناسب بسیار مهم است. اگر یک رتینوئید پوست را خشک می‌کند ، آن را روی یک مرطوب کننده قرار دهید. بهتر است مرطوب کننده های غیر comedogenic را انتخاب کنید تا منافذ پوستتان مسدود نشوند.

جوش‌های سرسیاه
جوش‌های سرسیاه

4 راه  موثر‌تر برای رهایی از جوش‌های سر سیاه:

  1. ژل حاوی اسید سالیسیلیک را بمالید
  2. از یک رتینوئید استفاده کنید
  3. از لایه بردار آنزیمی استفاده کنید

پوست را مرطوب کنید تا هیدراته شود.

اگر این نکات مورد تایید متخصصین پوست را رعایت کنید، مطمئناً قادر خواهید بود از شر این جوش‌های سرسخت خلاص شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *