لایه برداری شیمیایی صورت در خانه

لایه برداری شیمیایی صورت در خانه

 

درمطلب (لایه برداری شیمیایی صورت در خانه) از مجله لیلی لند به یک موضوع مهم از منظر مراقبت از پوست در خانه خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

لایه برداری شیمیایی صورت در خانه

نکات لایه برداری شیمیایی صورت در خانه

فناوری لایه برداری شیمیایی یکی از تکنیک‌های مدرن است که می‌توان از آن برای به دست آوردن پوستی شفاف‌، خالص و شگفت انگیز استفاده کرد و به جای انجام آن در کلینیک‌های پزشکی‌، می‌توانید این کار را در خانه خود با سهولت انجام دهید و برای اطلاع بیشتر در مورد آن‌، در اینجا مراحل لایه برداری شیمیایی صورت در خانه را دنبال کنید.

لایه برداری شیمیایی چیست؟
انواع‌، فواید و مضرات آن چیست؟

پوست شیمیایی
فناوری لایه برداری شیمیایی یک روش ساده و غیر جراحی آسان و ساده است که به بهبود ظاهر پوست و خلاص شدن از چین و چروک‌های ریز روی پوست کمک می‌کند‌، زیرا لایه برداری شیمیایی بر روی لایه برداری لایه بیرونی که پوست را از طریق اسیدها و مواد شیمیایی اعمال شده در ناحیه مورد استفاده قرار می‌گیرد‌، لایه برداری می‌کند و بعد از یک دوره زمانی به طور خاص‌، پوست شروع به لایه گذاری مجدد می‌کند.

فواید لایه برداری شیمیایی برای پوست
لایه برداری شیمیایی فواید زیادی برای پوست دارد که شامل موارد زیر است:

رنگ پوست را متحد کرده و آن را کمی‌روشن تر می‌کند.
با درخشش پوست‌، چهره را براق می‌کند.
جای زخم و لکه‌های تیره روی پوست را از بین می‌برد.
اثرات آکنه را پنهان می‌کند.
چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می‌دهد.
رنگدانه‌های پوست را اصلاح می‌کند.

 

لایه برداری شیمیایی صورت در خانه

روش لایه برداری شیمیایی برای صورت در خانه
بسیاری از افراد وقتی که از احتمال استفاده از لایه برداری شیمیایی در منزل به جای مراجعه به کلینیک‌های آرایشی می‌شنوند‌، تعجب می‌کنند‌، اما لایه برداری‌های شیمیایی یکی از بهترین انواع لایه بردارها هستند که باعث تقویت سلامتی و زیبایی پوست می‌شوند‌، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب لایه برداری مورد نظر شماست و دستورالعمل‌های مربوط به آن را دنبال کنید. بهترین نتایج و مهمترین روش‌های مورد استفاده برای لایه برداری شیمیایی در خانه را در ادامه بخوانید

اسید آلفا هیدروکسی

به طور مختصر به عنوان AHAs‌، که از مواد گیاهی تشکیل شده است‌، این اسید برای جایگزینی سلول‌های مرده پوست روی سطح پوست عمل می‌کند‌، و این اسید برای انواع پوست خشک و نرمال ایده آل است‌، آلفا هیدروکسی یا متشکل از یک اسید یا از چند نوع اسید تشکیل می‌شود‌، اما توصیه می‌کنیم ابتدا قبل از استفاده از این نوع اسید با انتخاب محصولی که فقط از یک اسید تشکیل شده است استفاده کنید و آن را روی پوست خود امتحان کنید تا ابتدا به نتایج آن توجه کنید.

اسید بتا هیدروکسی

اسید بتا هیدروکسی به طور خلاصه به عنوان BHA شناخته می‌شود و این اسید برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست انباشته شده در منافذ صورت عمل می‌کند و بدین ترتیب از شر مشکلات پوستی مختلفی مانند آکنه خلاص می‌شوید و اسید بتا هیدروکسی یکی از بهترین انواع اسیدها است که برای معالجه مشکلات پوستی چرب یا مختلط از آن استفاده می‌شود‌، . کسانیکه از زخم‌های آکنه و اثرات نور آفتاب رنج می‌برند از این اسید باید استفاده کنند.

آنزیم‌ها
آنزیم‌ها یک ماده شیمیایی بسیار مهم و مفید برای پوست هستند‌، زیرا این آنزیم‌ها حاوی مواد طبیعی خالص و بدست آمده از میوه هستند و در از بین بردن سلول‌های مرده پوست نقش دارند. برخلاف انواع قبلی‌، بتا هیدروکسی اسید و آلفا هیدروکسی اسید باعث افزایش وارونگی سلولی نمی‌شوند. بنابراین سلول‌های جدید پوست در معرض تغییر قرار نمی‌گیرند به این معنی که بهترین نوع برای پوست‌های حساس است. انواع اسکراب‌های شیمیایی که اشاره کردیم می‌توانید به راحتی از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های لوازم آرایشی که برای آن تعیین شده است‌، تهیه کنید و می‌توانید طبق دستورالعمل‌ها و مراحل مربوط به هر بسته بندی آنها را اعمال کنید و حتما تا حد امکان از این دستورالعمل‌ها رعایت کنید.

نکات لایه برداری شیمیایی برای صورت در خانه
لایه برداری شیمیایی کمی‌متفاوت از لایه برداری معمولی است‌، زیرا لازم است نوع لایه برداری که مناسب نوع پوست است‌، مشخص شود و برای به دست آوردن بهترین نتیجه از دستورالعمل‌های خاص برای هر نوع لایه بردار پیروی کنید و مجموعه ای از نکاتی وجود دارد که هنگام تهیه لایه برداری شیمیایی در خانه نباید از آن غافل شوید.

رنگدانه پوست
در صورت بروز رنگدانه‌های پوستی‌، هنگام استفاده از لایه برداری شیمیایی باید مراقب باشید‌، زیرا این نوع پوست در برابر عفونت‌هایی که ممکن است درمان آن دشوار باشد‌، آسیب پذیر است و به همین دلیل هرگز به نتیجه مطلوب نخواهید رسید.

پوست حساس
اغلب‌، لایه برداری شیمیایی پوست حساس ممکن است منجر به بروز بسیاری از مشکلات مانند آلرژی شدید و زخم‌ها شود‌، علاوه بر حساسیت به خورشید‌، عفونت‌های حاد و خشکی نیز وجود دارد و به طور کلی بهتر است مرطوب کردن پوست با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده یا روغن‌ها بعد از لایه برداری انجام شود.

پوست مستعد آکنه
لایه برداری شیمیایی برای جلوگیری از بروز آکنه بسیار عالی است و این در شرایطی است که لایه برداری بر روی پوست ملایم و نرم است‌، در حالی که لایه برداری قوی و خشن می‌تواند باعث افزایش مشکل از طریق التهاب پوست و گسترش باکتری‌هایی شود که باعث ایجاد آکنه در آن می‌شوند.

اینها مراحل لایه برداری شیمیایی برای صورت در خانه بود که به شما کمک می‌کند بدون استثنا از همه مشکلات پوستی خلاص شوید‌، بنابراین در استفاده از آنها دریغ نکنید.

منابع:
https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *