نکاتی درباره انتخاب مرطوب کننده مناسب بر اساس نوع پوست

نکاتی درباره انتخاب مرطوب کننده مناسب بر اساس نوع پوست

در مطلب (نکاتی درباره انتخاب مرطوب کننده مناسب بر اساس نوع پوست) از مجله لیلی لند به موضوعاتی خواهیم پرداخت که در ادامه سرفصل‌های برخی از این مطالب را به شرح زیر خواهیم دید: مرطوب کننده صورت برای پوست خشک، مرطوب کننده صورت برای پوست‌های روغنی، مرطوب کننده صورت برای پوست مختلط، مرطوب کننده صورت برای پوست طبیعی، مرطوب کننده صورت برای پوست‌های حساس، روش صحیح برای مرطوب کردن صورت، با ما همراه باشید.

با توجه به نوع پوست، مرطوب کننده صورتتان را انتخاب کنید

ترکیبات مرطوب کننده صورت عمدتاً با توجه به نوع پوست متفاوت است، اما هر نوع پوستی را باید روزانه مرطوب کنید. این مقاله به شما در انتخاب مرطوب کننده متناسب با نوع پوستتان کمک می‌کند.

مبانی انتخاب مرطوب کننده صورت با توجه به نوع پوست

از نظر تکنیک‌های مراقبت از پوست، هر نوع پوستی باید ترجیحا مرطوب کننده مخصوص به خود را دریافت کند و بهتر است این مرطوب کننده حاوی آنتی اکسیدان باشد که به مبارزه با رادیکال‌های آزادی که به پوست آسیب می‌رسانند بپردازد، و پوست شما را تازه و شاداب نگهدارد، متخصصان پوست نیز وجود کرم محافظت از آفتاب با قدرت حداقل 30 در انواع مرطوب کننده‌ها را توصیه می‌کنند. اما مطمئناً نوع مرطوب کننده با توجه به نوع پوست متفاوت خواهد بود، همانطور که در سطرهای بعدی توضیح خواهیم داد.

مرطوب کننده صورت برای پوست خشک

مرطوب کننده پوست صورت معمولا شامل یک لایه ضخیم کرم است، بنابراین می‌توانید کرم‌های مرطوب کننده ضخیم و حاوی اسید هیالورونیک و دی متیکون را انتخاب کنید، که به شما در مرطوب نگه داشتن پوست به مدت طولانی کمک می‌کند. در حالی که گلیسیرین، گلیکوپروپیلن، پروتئین‌ها و اوره باعث جذب آب پوست می‌شوند. یک مرطوب کننده پوست خشک می‌تواند حاوی روغن‌های سنگین مانند مائونگو یا جوجوبا و همچنین کره کاکائو باشد.

مرطوب کننده صورت برای پوست‌های روغنی

نیاز به مرطوب کردن پوست‌های روغنی در زمستان بیشتر از تابستان است، اما به طور کلی برای مرطوب کردن پوست روغنی باید لوسیون، شیر یا مرطوب کننده ژلی را انتخاب کنید، ترجیحا باید حاوی آلفا هیدروکسی اسید، که یک ماده ضد پیری پوست است باشد و باید عاری از روغن‌های معمول در مرطوب کننده‌های مخصوص به انواع پوست‌های دیگر باشد و بیشتر اجزای آن آب باشند.

مرطوب کننده صورت برای پوست‌های مختلط

می‌توانید دو نوع مرطوب کننده را روی صورت‌هایی که با پوست مختلط هستند بمالید بهتر است مرطوب کننده‌های روغنی را در مناطقی از پوست خود بمالید که مستعد تجمع روغن در صورت است (که معمولاً در چانه، پیشانی و بینی این تجمع چربی یافت می‌شود) و در ادامه یک مرطوب کننده طبیعی یا خشک پوست (بسته به نوع پوست شما در این مناطق) را روی بقیه پوست صورت بمالید.

مرطوب کننده صورت برای پوست‌های طبیعی

ژل یا لوسیون برای پوست طبیعی مناسب است، ترجیحا همراه با اسید هیالورونیک و مقدار کمی روغن برای مرطوب کردن پوست باشد. به طور کلی، پوست طبیعی تا حدودی نگهداریشان راحت‌تر از انواع دیگر پوست است و صاحبان آن از مشکلات زیادی رنج نمی‌برند.

نکاتی درباره انتخاب مرطوب کننده مناسب بر اساس نوع پوست
نکاتی درباره انتخاب مرطوب کننده مناسب بر اساس نوع پوست

مرطوب کننده صورت برای پوست‌های حساس

مرطوب کننده‌ای را انتخاب کنید که حاوی مواد شیمیایی یا رایحه‌ای شیمیایی که به تحریک پوست شما کمک کند نباشد. یک قاعده وجود دارد که متخصصان پوست به دنبال آن هستند که یک مرطوب کننده  پوست حساس باید حاوی کمتر از 10 ماده تشکیل دهنده باشد، زیرا این بدان معنی است که احتمال کمتری برای واکنش پوست شما به مرطوب کننده وجود دارد و در صورت وجود می‌توانید از مرطوب کننده‌های طبیعی مانند روغن نارگیل استفاده کنید. اگر پوست شما نرمال یا روغنی است، و قسمتی از پوست شما حساس یا خشک باشد مشکل پوستتان با ژل آلوئه ورا برطرف خواهد شد. ما مروری بر انواع مرطوب کننده صورت با توجه به نوع پوست‌های مختلف را برای شما فراهم کردیم و مناسب‌ترین موارد را برای شما فراهم آوردیم در ادامه این مقاله نیز روش‌ صحیح مرطوب کردن صورت را نیز آموزش خواهیم داد.

روش صحیح برای مرطوب کردن صورت

پوست صورت نیاز به هیدراتاسیون دائمی دارد. بنابراین، هنگام استفاده از محصولات مرطوب کننده صورت، باید بهترین روش را برای مرطوب کردن پوست بیاموزیم تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای این کار بسیار مفید است که مراحل زیر را دنبال کنید:

تمیز کردن دست‌ها قبل از هر کاری و قبل از استفاده از کرم، بسیار مهم است تا از انتقال باکتری‌ها به صورت جلوگیری شود.

قبل از استفاده از مرطوب کننده‌ها صورت را با آب ولرم بشویید تا پوست صورت برای جذب بهتر آماده شود.

با اعمال فشار نرم نوک انگشتان، مرطوب کننده را روی پوست بمالید، با مالش به صورت دایره‌ای این عمل را انجام دهید، به طوری که از روی گونه ها شروع کرده و سپس به قسمت‌های دیگر صورت کرم را منتقل کنید.

لایه برداری صورت بصورت یک یا دو بار در هفته برای باز کردن منافذ پوست لازم است زیرا مواد مفیدی که در مرطوب کننده‌ها وجود دارد می‌توانند از این منافذ به پوست نفوذ کنند.

بهتر است مرطوب کننده‌های صورت حاوی کرم ضد آفتاب هم باشند.

حتماً مرطوب کننده را بلافاصله پس از تمیز کردن صورتتان استفاده کنید.

ماساژ صورت به آرامی و با حرکات از پایین به بالا پس از استفاده از مرطوب کننده برای تحریک گردش خون لازم است.

ماسک‌های سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های E، A و C را بطور منظم برای هیدراتاسیون نهایی صورتتان استفاده کنید.

از روغن‌های مرطوب کننده مانند روغن بادام شیرین، روغن نارگیل، روغن زیتون و سایر موارد استفاده کنید. اما فقط شب‌ها قبل از خواب از روغن استفاده کنید.

از کرم مرطوب کننده بیش از حد استفاده نکنید.

پوست اطراف چشم حساس است، بنابراین استفاده از کرم برای آن بسیار مهم است. توصیه نمی‌کنیم کرم صورت را در قسمت کانتور چشم استفاده کنید.

نوشیدن مقادیر زیادی آب روزانه باعث رطوبت فوق العاده پوست و صورت می‌شود.

هنگام خرید یا استفاده از مرطوب کننده، به نوع مرطوب کننده توجه کنید تا متناسب با نوع پوست شما باشد.

منابع:
https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *