روش‌های صاف کردن مو به همراه عوارض آنها

روش‌های صاف کردن مو

اصول اولیه صاف کردن مو و دلایل مضر بودن یا نبودن برخی از روش‌های صاف کردن مو را در مطلب (روش‌های صاف کردن مو به همراه عوارض آنها) از مجله لیلی لند دنبال کنید. در این مقاله سعی شده است شما را با اصول علمی روند رشد و صاف کردن مو آشنا کنیم.

موهای ما از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است که از نظر طبیعی نوعی فیبر محسوب می‌شود. این الیاف کراتین با کمک نوع خاصی از باند، یعنی پیوندهای دی سولفید در محل نگهداری می‌شوند. این پیوندها در اصل وظیفه درست کردن مدل موهای شما را دارند صاف، فرفری یا موج دار.

مو از یک فولیکول مو که می‌تواند به چندین شکل باشد، رشد می‌کند. یک موی صاف از یک فولیکول مو متقارن بیرون می آید در حالی که موهای مجعد از فولیکول‌های نامتقارن تر است. هنگامی که سطح مقطع این دو نوع مو در زیر میکروسکوپ مشاهده می‌شود، مقطع دایره ای در موهای صاف و مقطع بیضی شکل در رشته موهای مجعد مشاهده می‌شوند.

انواع روش‌های صاف کردن مو

با این حال، امروزه می‌توانید شکل موهای خود را با استفاده از تعدادی تکنیک آرایشی تغییر دهید. این روند با تمیز کردن موهای شما و سپس خشک کردن آن آغاز می‌شود. سپس یک راه حل خاص برای موهای شما پیشنهاد می‌شود، یک روش ساده استفاده از ابزار های حرارتی صاف کردن مو است اتو مو یکی از شناخته شده ترین ابزار های صاف کردن مو است با این ابزار می‌توانید مو‌های خود را صاف کنید.

استفاده از مواد صاف کننده مو

صاف کردن مو به وسیله لوسیون‌های شیمیایی، این ماده شیمیایی که بر روی موهای شما اعمال می‌شود، پیوندهای دی سولفید پروتئین مو را شکسته و آنها را به صورت مستقیم تنظیم می‌کند ، که آنها را به طور دائمی صاف می‌کند.

فرآیند صاف کردن مو با کراتینه کردن

صاف کردن  کراتینه روش تازه‌ای نیست، یک روش صاف کردن مو است و نه آنگونه که برخی ادعا می‌کنند بازسازی پیوند مو، که برای درمان مجعد بودن مو است. صاف کردن مو با این روش فقط به کراتین و یک آرایشگر حرفه‌ای نیاز دارد تا موهای شما صاف شود. در این روش موها مدتی متورم می‌شوند و صاف و پر پشت می‌شوند. صاف کردن مو برای افرادی که تمایل به ظاهر مصنوعی ندارند توصیه نمی‌شود.

کراتینه کردن مو برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که موهایشان به طور طبیعی صاف است، باید این روش را انتخاب کنند، زیرا این فقط برای نرم کردن موهای ناصاف است و یک روند عمیق نیست، بنابراین هیچ اثر ابدی ندارد. این روزها دختران دوست دارند موهای صاف و موهای خود را با امواج و فرهای گاه به گاه  در دوره‌های زمانی مختلف داشته باشند. کراتینه کردن مو‌ها فقط برای چنین نوع استایلی مناسب است. این یک درمان شیمیایی است و باعث ایجاد درخشش اما بدون آسیب رساندن به مو‌ها می‌شود. نتیجه آن می‌تواند تا 6 ماه به طول انجامد و با نام هایی مانند “درمان کراتین” یا “کراتینه کردن مو” در بازار شناخته می‌شود.

روند صاف کردن مو با روش کراتینه کردن برای موهای مواج و موهای اندکی فر دار مناسب است ، برای موهای خیلی فرفری و ضخیم ممکن است این کار مفید نباشد و در صورت استفاده ممکن است شما با ناامیدی روبرو شوید. درمان کراتینه کردن مو عمدتا مو را صاف می‌کند و باعث تغییر ساختار مو نمی‌شود، بنابراین باعث ماندگاری و همچنین آسیب نرساندن به آن می‌شود.

این فرایند شامل استفاده از یک ماده شیمیایی معروف به فرمالدئید است. هنگامی که موها به طور کامل با این ماده شیمیایی درمان شدند، آنها با استفاده از اتوی مو خشک و صاف می‌شوند. این روش باعث می‌شود موهای شما به طور طبیعی صاف به نظر برسند. اکنون که می‌دانیم  روش علمی پشت آن چیست، بگذارید بررسی کنیم که این کار چگونه انجام می شود؟

مواد مورد نیاز برای کراتینه کردن مو

  1. محلول کراتین
  2. سشوار
  3. شامپوی روزانه
  4. اتو موی تخت
  5. شانه دندانه بزرگ
روش‌های صاف کردن مو
روش‌های صاف کردن مو

مرحله به مرحله روند صاف کردن مو و درمان کراتینه در خانه

  • موهای خود را با شامپو بشویید اما از نرم کننده استفاده نکنید.
  • آنها را با سشوار خشک کنید تا همه رطوبت از بین برود.
  • مو‌ها را به چهار بخش تقصیم کنید.
  • محلول کراتین را در هر بخش اعمال کنید.
  • برای پخش محلول کراتین از شانه استفاده کنید.
  • محلول را به مدت 25-30 دقیقه بگذارید.
  • بعد از استفاده از محلول، هر 10 دقیقه موهای خود را شانه کنید.
  • با آب بشویید و دوباره آنها را خشک کنید.
  • ماسک را از کیت کراتین بر روی کل سر بمالید.
  • به مدت 20 دقیقه آن را بگذارید و با یک مشما آن را بپوشانید.
  • حالا آن را با آب زیادی بشویید.
  • آنها را خشک کنید و 8-10 بار از اتو موی تخت استفاده کنید تا موی شما کاملا صاف شود.

صاف کردن مو با روش‌های غیره کراتینه

صاف کردن مو با مواد غیره کراتینه نیز یک فرآیند شیمیایی است، مانند فرآیند کراتینه است اما در نحوه استفاده و ساختار شیمیایی متفاوت است. بنابراین، صاف کردن مو با این روش‌ها کمی پیچیده است، به همین دلیل همیشه توصیه می‌شود فقط توسط متخصصان مو انجام شود، آنها می‌دانند چه مقدار مواد شیمیایی باید استفاده شود، نوع و تراکم موهای خود را بررسی کنید. و بخاطر داشته باشید که استفاده از مواد شیمیایی برای هر فرآیند صاف کردن مصنوعی اجتناب ناپذیر است.

مزایای استفاده از کراتینه برای صاف کردن مو

صاف کردن مو با کراتینه کردن، شامل یک ماده شیمیایی بسیار قوی نیست و ساختار مو را تغییر نمی‌دهد، بنابراین روشی بسیار ملایم محسوب می‌شود. و هیچ آسیبی دائمی به مو وارد نمی‌کند.

اگر می‌خواهید موهای نرم تری داشته باشید، صاف کردن مو  با کراتین گزینه مناسبی برای شما به حساب می آید.

صاف کردن مو با کراتینه و عوارض جانبی آن

  • فرمالدئید می‌تواند عوارض جانبی مانند سوزش چشم و پوست ایجاد کند.
  • از آنجا که این یک فرآیند خفیف است، اثرات آن طولانی نیست.
  • برای مو‌های بسیار مجعد یا فرفری کاربرد مناسبی ندارد.

منابع:

https://khoobsurati.com/hair-smoothening.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *