رابطه استفاده از روغن زیتون و سلامتی قلب و عروق

رابطه استفاده از روغن زیتون و سلامتی قلب و عروق

در مطلب (رابطه استفاده از روغن زیتون و سلامتی قلب و عروق) از مجله لیلی لند به موضوع استفاده از روغن زیتون و جایگاه آن در سلامت قلب و عروق اشاره خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه فقط نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز می‌تواند سلامتی قلب و عروق را بهبود ببخشد؟

محققان می‌گویند روغن زیتون و همچنین روغن‌های گیاهی خاص از چربی‌های حیوانی برای قلب شما سالم تر هستند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اضافه کردن روغن زیتون به رژیم غذایی منجر به بهبود نتایج قلبی عروقی می‌شود. در حالی که فواید سلامتی روغن زیتون به خوبی شناخته شده است، محققان نتایج مشابهی با سایر روغن‌های گیاهی سالم را هم یافت‌اند. در سراسر جهان، روغن‌های گیاهی نسبت به چربی‌های مبتنی بر حیوانات، نوعی چربی سالم تر هستند.

روغن زیتون یکی از مؤلفه‌های اصلی رژیم مدیترانه‌ای است که یکی از سالم ترین رژیم‌های غذایی کل جهان است. مدت‌ها است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از سالم ترین رژیم‌های غذایی جهان شناخته شده است‌. در حال حاضر، تحقیقات ثابت می‌کند که یکی از مؤلفه‌های اصلی رژیم غذایی، روغن زیتون، به تقویت سلامت قلب کمک می‌کند. محققان یافته‌های خود را امروز در نشست‌های علمی‌انجمن سلامت قلب آمریکا (AHA) و جلسات علمی‌بهداشت قلب و عروق در مجلات معتبر ارائه دادند. تجزیه و تحلیل آنها از داده‌های طولانی مدت، مربوط به سال 1990، نشان می‌دهد که خوردن بیش از 1/2 قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز، خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را بیش از 15 درصد کاهش می‌دهد و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را 21 درصد کاهش می‌دهد.

آیا تحقیقات اخیر رابطه استفاده از روغن زیتون و سلامتی قلب و عروق را ثابت می‌کند؟

در حالی که سال‌ها است که مصرف روغن زیتون با سلامت قلب همراه بوده است، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این ارتباط‌ها برای اولین بار با یک جمعیت مستقر در ایالات متحده بدست آمده است. دکتر مارتا، نویسنده اصلی این مطالعه و یک دانشمند تحقیقاتی در بخش تغذیه دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan در بوستون، گفت: “بیشتر تحقیقات گذشته بر روی جوامع مدیترانه‌ای و اروپایی انجام شده بوده است. ” اما تاکنون، هیچ مطالعه قبلی وجود نداشته است که نتایج را در یک جمعیت آمریکایی نشان دهد. “

چین و چروک‌های جدید

به گفته دکتر بنیامین هیرش ، مدیر قلب و عروق در بیمارستان قلب ساندرا باتای نورثول در منهتن نیویورک، فواید سلامتی روغن زیتون به خوبی درک شده است‌. دکتر هیرش معتقد است “روغن زیتون یک روش ساده برای جایگزینی اسیدهای چرب ناسالم، اشباع و ترانس و چربی‌های حیوانی با منبع اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث کاهش التهاب و بهبود کلسترول می‌شود. همچنین با بهبود عملکرد عروق، سلامت قلب و بقای آن را تضمین می‌کند. ” چربی‌های حیوانی مانند مارگارین، کره ، لبنیات و مایونز در حمایت از سلامت قلب از روغن زیتون تاثیرکمتری دارند. و جالب تر آنکه جزئیات جالب توجه در مطالعه جدید نشان می‌دهد که روغن زیتون تنها روغن حاوی این فواید نیست.

دکتر گواش فر گفت: محققان همچنین ارتباط مثبت با سایر روغن‌های گیاهی مانند روغن ذرت یا روغن آفتابگردان را مشاهده کرده‌اند، اگرچه برای تأیید تأثیر روغن‌های گیاهی بر پیامدهای سلامتی تحقیقات بیشتری لازم است. وی توضیح داد: “در حالی که روغن زیتون از تجزیه و تحلیل جایگزین بهتر از چربی حیوانات بود، آنها از روغن نباتی برتر نبودند. ” “این بدان معنی است که روغن‌های گیاهی دیگر می‌توانند جایگزین سالم نسبت به چربی حیوانات باشند، به ویژه به دلیل اینکه صنایع غذایی تمایل دارند در ایالات متحده روغن مقرون به صرفه تری را از روغن زیتون که معمولا گرانقیمت تر از دیگر روغن‌های گیاهی است را مصرف کنند.”دکترگواش فر همچنین خاطرنشان كرد كه این یافته‌ها با توصیه‌های فعلی سازگار و با كیفیت و كمبود چربی در رژیم غذایی افراد گیاهخوار سازگار است.

رابطه استفاده از روغن زیتون و سلامتی قلب و عروق
رابطه استفاده از روغن زیتون و سلامتی قلب و عروق

یافته‌های جدید چه نتایجی را در رابطه استفاده از روغن زیتون و سلامتی قلب و عروق

وی می‌افزاید: این مطالعه سوالات جدیدی را به دنبال داشته است و بدون شک داده‌های بیشتری به درک کلی رابطه روغن زیتون و سلامت قلب می‌افزاید. وی گفت: “یک مورد که ما در اینجا نمی‌توانیم آنالیز کنیم انواع مختلف روغن زیتون بود. خواه روغن زیتون معمولی باشد یا روغن زیتون بکر سنتی. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد گونه‌های روغن زیتون بکر دارای مقادیر بیشتری پلی فنول هستند که با پروفایل‌های لیپیدی بهتر و التهاب کمتری همراه هستند. وی اضافه کرد: “جالب است که اثرات ارقام مختلف، همراه با تأثیر روغن‌های گیاهی مختلف بر پیامدهای سلامتی، به نحو چشمگیری یکسان بوده‌اند. “

درمان معجزه آسای قلب با روغن زیتون

در حالی که جایگزینی چربی‌های حیوانی با گزینه‌های سالم تر مانند روغن زیتون یا روغن گیاهی گامی‌محکم در جهت بهبود سلامت قلب و عروق است ، اما به سختی می‌توان گفت که این کار به تنهایی کاملا موثر است. سلامت قلب همچنین شامل فعالیت بدنی، رژیم متعادل و در حالت ایده آل و مراجعه به پزشک برای پیگیری است. دکتر هیرش هشدار داد كه روغن زیتون به خودی خود درمان معجزه آسایی نیست. وی گفت: “من معتقدم كه تمركز روی یك جزء تغذیه فوایدی را كه ناشی از تغییر الگوی كلی رژیم غذایی است را به خوبی نشان نمی‌دهد. ” “این احتمال وجود دارد كه افراد [در این مطالعه] كه مصرف بیشتر روغن زیتون را به عنوان جایگزینی برای چربی‌های ناسالم شروع کرده‌اند، احتمالاً تغییراتی در شیوه زندگی خود اعمال كرده‌اند تا غذای سالم تری مصرف كنند و فعال‌تر شوند. ” هرکسی که می‌خواهد رژیم خود را تغییر دهد تا سلامت قلب خود را بهتر کند، می‌تواند با اتخاذ رژیم مدیترانه‌ای شروع کند. این رژیم غذایی به غذاهای تصفیه نشده گیاهی و همراه با ماهی و البته روغن زیتون فراوان تمرکز دارد.

نکته آخر که توسط دکتر هریش به آن اشاره شد این است که یافته‌های این مطالعه مشاهده‌ای است. این بدان معنی است که محققان نمی‌توانند علت و معلولی را اثبات کنند. با این وجود، این یافته‌ها با دانش پزشکی دیرینه پیرامون فواید سلامتی روغن زیتون و در عین حال یافته‌های جذاب در مورد مزایای سایر روغن‌های گیاهی نیز پشتیبانی می‌شود. دکتر گواش فر گفت: “تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد غذاهای گیاهی از جمله روغن‌های گیاهی سالم مانند روغن زیتون می‌توانند فوایدی برای سلامت قلب داشته باشند. ” کره و سایر چربی‌ها که چربی‌های اشباع زیادی دارند، می‌توانند برای قلب مضر باشند. بهتر است روغن زیتون را برای پخت و پز استفاده کنید و همچنین بهتر است روغن زیتون را در مواد تشکیل دهنده غذاهای روزانه داشته باشید تا سایر چربی‌های حیواناتی را در غذای روزانه خود مصرف کنید. “

منابع:

https://www. healthline. com/health-news/half-a-teaspoon-a-day-of-olive-oil-improves-heart-health#Well-rounded-approach

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *