فواید لایه برداری پوست چیست؟

فواید لایه برداری پوست چیست؟

قطعا شما هم از این موضوع متعجب هستید که چرا پوستتان مانند زمانی که کودک یا نوجوان بودید دیگر روشن و شفاف نیست؟ پوست به طور طبیعی هر 40 روز یک بار خود را جایگزین می کند. اما این روند با افزایش سن کم کم کند می شود. در این حالت سلول های مرده پوست جمع شده و باعث می شوند که تصور کنید پوستتان دیگر شاداب نیست. لایه برداری پوست روندی است که باعث می شود پوست مرده بعد از طی کرده چرخه سلولی خود، از روی پوست برداشته شود. به این صورت بعد از لایه برداری متوجه خواهید شد که پوست شاداب تری دارید. این تنها یکی از فواید لایه برداری پوست است.

لایه برداری از پوست دارای فواید بسیاری است. به عنوان مثال این کار از عوارض پیری جلوگیری می کند و باعث می شود جوش کمتری بزنید. لایه برداری منظم، لایه بیرونی پوست را تقویت می کند، بافت، ضخامت و تن رنگ قسمت سطحی پوست را نیز تقویت خواهد کرد. پیشنهاد می کنیم ما را تا انتهای این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند همراهی کنید تا با فواید لایه برداری پوست بیشتر آشنا شوید.

مهمترین فواید لایه برداری پوست

دکتر Philippa McCaffery، در طول سال ها و به طور گسترده ای برای یافتن فواید لایه برداری پوست تحقیق و آزمایشات زیادی را بر روی انواع لایه برداری انجام داده است. نتایج تحقیقات وی به شرح زیر است:

لایه برداری اسید لاکتیک

برای هیدراتاسیون و ضد پیری

اسید لاکتیک مشتق شده از شیر ترش، یک لایه بردار و تغذیه کننده ملایم است. این نوع لایه برداری باعث رشد چرخه پوست و تولید کلاژن طبیعی شد و فورا پوست را روشن می کند. این ماده پوست را نیز هیدراته می کند.

لایه برداری اسید گلیکولیک

برای سفت کردن و روشن شدن

اسید گلیکولیک از نیشکر تولید می شود و نتایج فوری را ارائه می دهد. وزن مولکولی کوچک آن را قادر می سازد تا به لایه سخت اپیدرم نفوذ کند. به همین دلیل لایه برداری عمیق کرده و فوری پوست را روشن و صاف می کند. این نوع لایه برداری خواص ضد پیری نیز دارد.

لایه برداری اسید سالیسیلیک

برای جوش سرسفید و سرسیاه

اسید سالیسیلیک، مشتق شده از گیاهان و نباتات است و می تواند به منافذ وارد شده و سلول های چربی، چربی پوست و سلول های پوستی که در منافذ گیر افتاده و در معرض آکنه قرار دارند را دفع کند. این لایه برداری جوش های سر سفید و سر سیاه را نیز درمان می کند. علاوه بر درمان آکنه، در محو شدن ضایعات ناشی از آن نیز بسیار موثر است.

لایه برداری ویتامین C

برای درمان آسیب ناشی از نور خورشید

ویتامین C، مشتق شده از پرتقال، آنتی اکسیدان عالی، جوان کننده و روشن کننده پوست مقدمه ای عالی برای لایه برداری از پوست افرادی است که از داشتن پوست دارای لکه عصبی هستند. ضد پیری، درمان رنگدانه و آفتاب سوختگی از دیگر مزایای لایه برداری با ویتامین C است.

لایه برداری اسید آزلائیک و کوجیک اسید

برای درمان لکه های نور خورشید، جای جوش و آکنه

اسید آزلائیک در گندم، جو و چاودار وجود دارد. این ماده دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است، و یک درمان عالی برای آکنه است. اسید آزلائیک تولید ملانین را مهار می کند به همین دلیل در درمان هیپرپیگمانتاسيون و ملاسما موثر است.

اسید کوجیک از قارچ های ژاپنی گرفته می شود. این ماده  باعث تشکیل رنگدانه در داخل پوست می شود و پوست را روشن می کند. ضمن این که لکه های خورشیدی و ملاسما را محو می کند.

لایه برداری TCA

برای درمان زخم و هیپرپیگمانتاسيون

TCA با مخلوط کردن کلر با اسید استیک ساخته می شود. TCA با غلظت بالا یک لایه بردار عمیق پوستی است. استفاده از آن با غلظت کم و زمانی که با اسید های گلیکولیک و لاکتیک مخلوط می شود، برای بهبود بافت پوست، درمان لکه، خطوط ظریف و زخم های سطحی مفید است.

دیگر فواید لایه برداری پوست

بسیاری از نواقص پوستی ناشی از آسیب خورشید، آکنه، پیری یا تولید سلول های مرده پوست باعث می شوند که پوست صورت، چروکیده، پر از لکه و زخم و همراه با منافذ مسدود شده باشد. لایه برداری شیمیایی به طور چشمگیری می تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد. لایه برداری می تواند شادابی، لطافت و درخشش پوست را بیشتر کند. ضمن این که روند پیری را نیز به تاخیر خواهد انداخت.

لایه برداری از پوست به طور موثری باعث کاهش یا از بین رفتن بسیاری از نقایص پوستی از جمله موارد زیر می شود:

  • آکنه
  • جای آکنه
  • زبری و پوسته پوسته شدن پوست
  • خطوط ریز چین و چروک
  • لکه های خورشیدی
  • بروز رنگدانه های نامنظم
  • کک و مک
  • منافذ باز
  • لکه های تیره

در لایه برداری از یک ماده شیمیایی ایمن و غیر سمی روی پوست استفاده می شود. این ماده به آرامی پوست را تمیز می کند و سلول های مرده را از بین می برد. پس از لایه برداری متوجه خواهید شد که رشد سلول های جدید و تولید کلاژن به طور موثری پوست را جوان تر کرده است. مهمترین فواید لایه برداری پوست را می توان به شرح زیر بیان کرد:

  • پوست به طرز قابل توجهی ظریف و زیبا خواهد شد.
  • لایه برداری شیمیایی نشانه های آسیب های خورشیدی، زخم، رنگدانه، آکنه و منافذ باز شده پوست را کاهش می دهد.
  • با برداشتن سلول های مرده و درمان آسیب دیدگی، بافت پوست را بهبود می بخشد.
  • پوست روشن تر و واضح تر خواهد بود زیرا این ماده شیمیایی رشد سلول های سالم و تولید کلاژن را تحریک می کند.
  • لایه برداری، لایه ای سطحی را برمی دارد تا بافت خشن و تغییر رنگ، اصلاح شود.
  • طیف وسیعی از روش های لایه برداری برای درمان بیماری ها و انواع خاصی از پوست طراحی شده و وجود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *