راه‌های انتخاب سالم تر در سوپر مارکت و فروشگاه‌ها

راه‌های انتخاب سالم تر در سوپر مارکت و فروشگاه‌ها

ورود و خروج از سوپر مارکت بدون سبد پر از مواد غذایی ناسالم که نیازی به آن نداشتید یا نخریدین آن ضرورتی ایجاد نمی‌کند این روزها با توجه به میل زیاد افراد به غذاهای پر چرب و انواع شیرینی‌ها و کنسروها و فست فود‌ها کاری دشوار است. دلیل این امر این است که سوپر مارکت‌ها با ایجاد تبلیغات و تخفیف در مکان‌های خاص و پر رفت آمد فروشگاه، که اغلب دارای غذای فراوری شده با نمک، چربی و قند هستند، با دقت روی هدف خودشان تمرکز کرده و به ناچار شما خرید بیشتری می‌کنند. این امر می‌تواند حتی بهترین خریدار را به اشتباه بیندازد و این فرصت را که امکان دارد چند تومان را پس انداز کنید، از شما گرفته و منجر به خرید عمده و یا خرید بیش از حد می‌شود.

دفعه بعد که به مغازه‌ها و سوپرمارکت ها می‌روید این نکات ساده مطرح شده در مجله لیلی لند را امتحان کنید تا شانس خود را برای خرید سالم، مناسب با بودجه و بدون سبد پر از مواد غذایی ناسالم بهبود دهید.

راه‌های انتخاب سالم تر در سوپر مارکت و فروشگاه‌ها

لیستی تهیه کنید و تنها روی آن تمرکز کنید

تهیه لیست و چک کردن دوباره آن ممکن است وقت گیر باشد، اما برای جلوگیری از خرید کالاهایی که در سوپر مارکت به آن نیاز ندارید نیز بسیار مهم است.

لیستی را در تلفن هوشمند خود تنظیم کنید و حتی آن را در میان کسانی که با آنها خریداری می‌کنید یا با آنها آشپزی می‌کنید به اشتراک بگذارید. به این ترتیب وقتی شما یا شریک زندگی تان وارد سوپرمارکت می‌شوید، می‌دانید چه چیزی را بگیرید و چه چیزی را نگیرید.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که با یک لیست خرید می‌کنند، احتمالاً سالم تر می‌خورند، آنها همچنین در راهروهای فروشگاه ها سرگردان نیستند.

در صورت امکان از خرید در ساعت اوج شلوغی خودداری کنید

درنهایت، هرچه زمان کمتری در سوپر مارکت بگذرانید بهتر است. صبح زود هنگام بهترین زمان برای خرید است، درست زمانی که قفسه‌ها تازه شارژ می‌شوند و صف پرداخت صندوق کوتاه است. خرید کردن بعد از کار نه تنها بخاطر اینکه وقت خود را در صف‌های طولانی ایستاده اید هدر دهید، بلکه بخاطر گرسنگی، خستگی فاحش، باعث می‌شوید طعمه‌های آسان تری برای کالاهای تبلیغاتی و غذاهای ناسالم باشید.

اواخر عصر که خانواده در رختخواب هستند گزینه عالی دیگری است. یا چرا پیاده روی تا یک فروشگاه در تایم بعد ناهار خود را امتحان نکنید، این کار باعث صرفه جویی در وقت، شما هم می‌شود. اگر دفتر کار شما یخچال داشته باشد، این کار به وضوح آسان تر است.

راه‌های انتخاب سالم تر در سوپر مارکت و فروشگاه‌ها
راه‌های انتخاب سالم تر در سوپر مارکت و فروشگاه‌ها

محصولات غذایی را با ‌مواد نگهدارنده کم انتخاب کنید

بر اساس تحقیقات پزشکان، هر چه ‌مواد نگهدارنده بیشتری در یک ماده غذایی وجود داشته باشد از نظر ارزش غذایی کمتر می‌شود. بنابراین، اگر محصولی را انتخاب کرده اید و لیست طولانی از مواد تشکیل دهنده ای را که تاکنون از آنها نشنیده اید در خود دارد، آن به چرخ دستی شما تعلق ندارد.

هدف از خرید محصولاتی با تعداد کمی‌مواد تشکیل دهنده و حداقل فرآوری در حد امکان مانند میوه، سبزیجات و غلات مانند برنج گزینه‌های بهتری نسبت به غذاهای بسیار فرآوری شده مانند سس، غذاهای آماده و سوپ‌های بسته بندی شده و یا انوع چاشنی ها است.

سعی کنید این اقلام را خرید کنید

این ها مواد اولیه یک غذای قدیمی‌ اما خوب است، غذاهای سالم در سوپر مارکت‌ها را در اولویت خرید خو قرار دهید. بنابراین، ابتدا آنها را خریداری کنید، غذاهایی مانند میوه و سبزیجات تازه، تخم مرغ، گوشت و محصولات لبنی مورد نیاز خود را قبل از رفت و آمد در راهروها بردارید.

فاقد گلوتن به معنای سالم بودن نیست

مطمئن نباشید بسته بیسکویت فاقد گلوتن که در راهرو مواد غذایی است برای شما مناسب است، زیرا شکر، روغن و نمک همه ممکن است در آن بسته وجود داشته باشد، اما این بدان معنی نیست که آنها برای سلامتی ما مفید هستند.
مواد و توصیه‌های مربوط به تغذیه در مورد محصولات را بررسی کنید، نه فقط برچسب موجود در قسمت جلوی بسته.

خرید کم هزینه و یا سفارش آنلاین

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید برای جلوگیری از خرید طیف وسیعی از کالاهای ناسالم که واقعاً نیازی به آن ندارید، کاهش رفت و آمد های خود به سوپر مارکت‌ها است. برنامه ریزی وعده‌های غذایی قبل از وقت نیاز مبرم و شدید شما می‌تواند به این امر کمک کند. همچنین می‌توانید ببینید که در منطقه محلی شما بقالی ها و یا فروشگاها، نانوایی‌ها و قصابی‌ها وجود دارند و از خدمات سفارش آنلاین پشتیبانی می‌کنند.

نکته دیگری که ممکن است برای شما موثر باشد خرید آنلاین است، بعضی از افراد به جای اینکه سلامتی و وقت خود را با حضور در فروشگاه به خطر بیاندازند و برای جلوگیری از رفتارهای وسوسه انگیز خرید آنلاین را انتخاب می‌کنند. برای اکثر ما سوپر مارکت‌ها یک بخش ضروری اما اغلب ناامیدکننده از زندگی هستند.

با کمی‌برنامه ریزی، صبر و آگاهی، بیشتر از حد معمول، امکان صرفه جویی در وقت، پول و احتمالاً بهبود سلامتی شما و یا خانواده شما در این روند امکان پذیر است.

منابع:

https://www.abc.net.au/life/ways-to-avoid-unhealthy-food-when-grocery-shopping

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *