روغن فندق برای درمان چین و چروک پوست

روغن فندق

داروهای طبیعی یک جایگزین بی خطر و موثر برای خلاص شدن از شر چین و چروک‌های پوست است و امروز درمجله لیلی لند با جزئیات بیشتری در مورد روغن فندق برای درمان چین و چروک پوست صحبت خواهیم کرد.

روغن فندق چگونه به دست می‌آید؟

روغن فندق با فشار دادن هسته‌های فندق تازه بدست می‌آید و این روغن با رایحه‌ای خاص از تفاله‌های له شده دانه فندق جدا شده و این خاصیت باعث می‌شود آن را برای آروماتراپی( رایحه درمانی که برای قرن‌ها توسط بسیاری از فرهنگ‌ها استفاده می‌شود و بر پایه اسانس‌های بسیار غلیظ گرفته شده از گیاهان متمرکز می‌شود) ایده آل باشد؛ از این ماده همچنین در پخت و پز و مراقبت از پوست نیز استفاده می‌شود زیرا سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین ها است.

فواید روغن فندق برای پوست

  • مانند سایر روغنها باعث تحریک، خارش و قرمزی پوست بخصوص پوست‌های حساس می‌شود، زیرا حاوی مواد قابض برای پوست است.
  • این ماده حاوی اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E است که به آبرسانی عمیق پوست کمک می‌کند.
  • آنتی اکسیدان‌ها و تانن‌های موجود در روغن فندق آن را به عنوان قابض عالی برای منافذ ساخته است، زیرا منافذ را عمیقا پاک می‌کند و اندازه آن را کوچک می‌کند، زیرا باعث کاهش تولید چربی در پوست و از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود.
  • اثر زخم ها را روی پوست کاهش می‌دهد.
  • ظاهر خطوط ریز را کاهش می‌دهد.
  • این روغن، پوست را از نور خورشید و تشکیل رادیکالهای آزاد که به سلول ها آسیب می‌رسانند محافظت می‌کند.
  • افزایش فشار خون را کاهش می‌دهد.

فواید فندق در درمان چین و چروک های پوستی

این روغن تولید کلاژن در پوست را تقویت می‌کند، زیرا ویتامین E با کاهش آنزیمی که به کلاژن آسیب می‌زند، در این فرایند کمک می‌کند.

نحوه استفاده از روغن فندق

پوست را به طور روزانه قبل از خواب با روغن کافی ماساژ دهید و در صورت آفتاب سوختگی، این روغن دو بار در روز، یک بار هنگام صبح و یک بار هنگام عصر استفاده کنید؛ نتایج ملموسی در طی 20 روز به دست می‌آید.

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *