6 ماسک برای خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه

خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه

وجود مواردی مانند خاک، آلودگی و گرد و غبار؛ سبب می‌شود تا منافذ پوست ضعیف ما با این هیولاهای کوچک پوشانده شود. پوست ما در طول عمر خود همه این موارد را تحمل می‌کند؛ از انواع جوش های سرسفید گرفته تا سر سیاه، انواع کک و مک، و …عناصر بدنامی هستند که دست به دست هم می‌دهند، تا با پوست ما خراب شوند.
اگر از جوش های سر سیاه رنج می برید و قصد دارید آنها را پاک کنید، همینجا متوقف شوید! لازم نیست راه‌های مختلف و پر دردسر را امتحان کنید، با روش‌هایی که امروز در مجله لیلی لند آشنا می‌شوید؛ می‌توانید برای خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه خود فقط به آشپزخانه خود مراجعه کنید.

انواع ماسک های خانگی برای خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه

خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه
خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه

ماسک جو دوسر و عسل

این یکی از ساده ترین و بهترین ماسک های پاک کننده جوش‌های سر سیاه است که در هر نوع پوستی قابل استفاده است. فقط کافی است یک فنجان جو دوسر را با نصف فنجان عسل ترکیب کنید، تا خمیر یکدست شود، سپس صورت خود را بشویید و با استفاده از دستانتان آن را روی صورت خود بمالید. 10 دقیقه صبر کنید و بگذارید تا خشک شود، سپس آن را با آب سرد بشویید. هنگام شستشو، آن را به آرامی با حرکات دایره‌ای در مناطقی که منافذ باز و جوش‌های سرسیاه قرار دارد، ماساژ دهید. شما باید این عمل را سه بار در هفته تکرار کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه
خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه

ماسک پاپایا و جو دوسر

یک پاپایا رسیده و نصف فنجان جو دوسر تهیه کنید. این دو را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید، آنها را خوب مخلوط کنید تا مخلوط غلیظی درست شود. این خمیر را روی صورت خود بمالید و بگذارید چند دقیقه خشک شود، پس از خشک شدن، آنتی اکسیدان‌های موجود در پاپایا به پاکسازی پوست و مبارزه با اقدامات آسیب دیده رادیکال های آزاد کمک می‌کنند. الیاف بلغور جو دوسر، برای رهایی از دست سلول های مرده پوست و جوش های سرسیاه گزینه بسیار مناسبی است؛ سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و آن را خشک کنید. هفته ای دو بار این روند را تکرار کنید تا از شر جوش‌های سر سیاه مزاحم خلاص شوید.

خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه
خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه

ماسک انواع توت ها و لیمو

این دستور العمل بسیار جالب است! گفته می‌شود این کارآمدترین روش درمانی بدون جراحی برداشتن جوش‌های سرسیاه است که هر فردی به راحتی می‌تواند از آن استفاده کند. تمام آنچه شما نیاز دارید یک فنجان زغال اخته و یک لیموترش تازه است؛ دلیل اینکه ما در اینجا از لیمو استفاده می‌کنیم این است که، ویتامین C موجود در این میوه به جوانسازی پوست کمک می‌کند در حالی که آنتی اکسیدان موجود در انواع توت ها به مبارزه با عملکرد رادیکال های آزاد روی پوست شما کمک می‌کند. این فوران ویتامین، مشکلات پوستی را در معرض خطر قرار می‌دهد؛ خمیر را روی مشکل دار بمالید و حداقل 10 دقیقه صبر کنید؛ سپس آن را با آب سرد بشویید. دو بار در هفته روش را تکرار کنید تا نتایج قابل توجهی را کسب کنید.

خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه
خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه

ماسک آرد گرم و شیر

این تکنیک خوب قدیمی توانسته مزایایی ویژه ای را ارائه دهد. آرد گرم و شیر از مدت ها قبل برای زیبایی مورد استفاده قرار می‌گرفت. و به همین دلیل است که حتی می‌توانیم کورکورانه به این تکنیک اعتماد کنیم تا شگفتی هایی استفاده از آن را روی پوست خود مشاهده کنید. بنابراین ما می‌خواهیم دوباره این خوبی ها را معرفی کنیم. به این منظور فقط کافی است، یک قاشق غذاخوری عسل را به نصف فنجان شیر اضافه کنید، یک فنجان آرد گرم را به آن اضافه کنید، آن را به خوبی مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود. خمیر را روی صورت خود بمالید و بگذارید به مدت 10 دقیقه باقی بماند. پس از خشک شدن کافیست، آن را با استفاده از حرکات دایره‌ای روی پوستتان مالش دهید، فقط دقت کنید خیلی خشن نباشد. هفته ای دوبار این روش را تکرار کنید تا از جوش‌های سرسیاه خلاص شوید.

خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه
خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه

ماسک آب نارگیل و آرد گندمم

یک فنجان آرد گندم و نصف فنجان آب نارگیل برای پوست جادو انجام می‌دهد! تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که هر دو ماده را به خوبی در خمیر مخلوط کنید، سپس یک قاشق زردچوبه را اضافه کنید، خمیر را روی تمام صورت خود بمالید، بعد آن را به مدت10 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس با استفاده از حرکات دایره‌ای پس از خشک شدن آن را مالش دهید و بعد آن را با استفاده از آب سرد بشویید. هفته‌ای سه بار این ترفند را تکرار کنید تا از شر جوش‌های سر سیاه موجود روی پوستتان خلاص شوید و از ابتلا به سرسیاه های مرموز در آینده نیز خودداری کنید. زردچوبه دارای خواص ضد میکروبی بسیار خوبی برخوردار است و باعث تمیز ماندن پوست می‌شود، درشت بودن سبوس موجود در آرد گندم، پوست مرده را به خوبی از بین می‌برد و آب نارگیل pH مناسب پوست را تنظیم می‌کند.

خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه
خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه

ماسک پوست پرتقال و شیر

پوست پرتقال مملو از فواید ویتامین C است که تمام نیازهای پوست شماست. اگر می‌خواهید پوستی بدون لکه داشته باشید و همچنین از شر چین و چروک و جوش های سر سیاه خلاص شوید، این بسته پاسخ نهایی برای مشکلات پوستی شما است. یک فنجان پوست پرتقال برداشته و آنرا خوب خرد کنید ، سپس به آن مقداری شیر اضافه کرده و آنرا خوب مخلوط کنید تا خمیر غلیظ شود؛ این خمیر را روی تمام صورت خود بمالید، مدتی بگذارید روی پوست بماند تا پوست فرصت کند تمام خواص پرتقال و شیر را جذب کند. پس از خشک شدن، آن را با آب سرد بشویید.
هنگام شستشو ، آن را با حرکات دایره ای ملایم مالش دهید تا لکه‌های پوست را از بین ببرید، این ترفند را سه بار در هفته انجام دهید تا شفاف‌ترین پوست رویاهای خود را بدست آورید.

امیدواریم که با این ماسک‌های پاک کننده خانگی روشی آسان و سریع برای خلاصی از جوش‌های سر سیاه پیدا کنید، حالا وقتی یه روش تقلب برای خلاص شدن از شر جوش‌های سیاه دارید، آیا بازهم دوست دارید صدها تومان را در کلینیک های زیبایی خرج کنید؟

منابع:

https://khoobsurati.com/6-easy-homemade-face-masks-to-get-rid-of-blackheads.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *