8 نکته طلایی که باید قبل از انجام کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) بدانید

کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ

عمل کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) یک روش درمانی جدید برای لاغری موضعی است که در مجله لیلی لند بدان پرداخته شده است. در مطلب ( با پیکر تراشی سرد یا کرایولیپولیز بیشتر آشنا شوید. ) در خصوص این عمل زیبایی بطور کامل اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار داده شده است. در حقیقت مطلب پیش رو ( 8 نکته طلایی که باید قبل از انجام کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) بدانید ) را می توان در ادامه شناخت پیکر تراشی سرد دانست و در واقع همانطور که در متن حاضر بدان اشاره شده است. اطلاعاتی به مخاطبان ارائه شده که برای افرادی که می‌خواهند از این روش بهره بگیرند مفید فایده خواهد بود. مطلب پیش رو مجموعه اطلاعاتی است که یک استفاده کننده از خدمات پیکر تراشی سرد با آن روبرو شده است. نکاتی که در ادامه خواهید خواند تجربیات شخصی فردی است که از این نوع عمل زیبایی غیر تهاجمی برای کم کردن حجم چربی های نواحی خاص بدن خود از آن استفاده کرده است.

چرا برای کم کردن حجم چربی به سراغ کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) رفتم؟

فقط یک چیز را تصور کنید: بیش از یک سال است که به شدت و جدیت روی وزن خود کار می کنید؟ زمان زیاد را در ورزشگاه‌ها می گذرانید؟ فقط برای اینکه چند ناحیه از بدن شما تغییر کند و سایز کم کنید؟ ولی با این اوصاف هنوز تغییر چندانی نکرده‌اند؟ این دقیقا همان چیزیست که برای من پیش آمد صرف نظر از اینکه چند بار تمرین کردم یا چه کلاسهای ورزشی سخت را امتحان کردم، نتوانستم شکم و بازوها‌یم را لاغر کنم. بنابراین، در پاییز گذشته، بالاخره تصمیم گرفتم یک باراز کرایولیپولیز را درکاهش حجم چربی شکم و بازوهایم استفاده کنم.

درمان کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) یک روش غیر تهاجمی برای انجماد چربی است. که باعث کاهش موثر چربی در بعضی از “نقاط مشکل” بدن که در مقابل روش‌های مختلف لاغری مقاومت نشان می‌دهند استفاده می‌شود. از جمله قسمت‌های مقاوم در برابر کاهش حجم چربی را می‌توان، ران، شکم، پهلو و بازوها به همراه چربی پشت کمر و همچنین چربی باقی مانده در زیر باسن دانست. این در حالی است که شاید شما برای از بین بردن این دسته از چربی‌ها ساعت‌ها روی تردمیل دویده باشید و نتیجه دلخواهتان را نگرفته باشید. آنها به راحتی از بین نمی روند. اگرچه کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) یک راه حل کاهش وزن نیست، یخ زدن چربی می‌تواند حجم چربی های را کاهش دهد. مانند هر روش دیگری در این نوع روش لاغری نیز خطرات و عوارض جانبی هم وجود دارد، اما به مراتب کمتر از روش‌های تهاجمی، بنابراین با یک کلینیک مجاز تماس بگیرید تا ببینید آیا این روش برای شما مناسب است یا نه؟

این تصمیمی نبود که من بدون تحقیقات گرفته بودم من از قبل با این روش درمانی آشنا بودم و با دیدن عکس های قبل و بعد از عمل بسیار متعجب شدم. فکر کردم می‌توانم از این تکنولوژی استفاده کنم، بنابراین برای مشاوره به کلینیک رفتم. از زمان مشاوره تا زمان درمانم و نتایجی که چهار ماه بعد از عمل کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) گرفتم، می‌توانم صادقانه بگویم که تجربه من یک مورد صد در صد عالی بود و من با کمال میل می‌خواهم دوباره کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) را امتحان کنم.

اگر می‌خواهید پیکرتراشی سرد را امتحان کنید، و پزشک متخصص شما را به عنوان یک کاندیدای مناسب انتخاب کرده است. (افرادی که دارای حداقل دونیم سانتی متر چربی انباشته در محل عمل باشند بهترین کاندیدا هستند.)، توصیه می‌کنم این کار را انجام دهید! تمام این اطلاعاتی که به شما می‌دهم، مواردی است که آرزو می‌کردم قبل از عمل کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) آنها را می‌دانستم، یا حداقل، با دانستن آن مراحل کار را بهتر درک می‌کردم. به عنوان مثال، من قبل از عمل متوجه نشده بودم که برای هدف قرار دادن قسمت پایینی شکم، باید کل شکم را تحت درمان قرار داد. و همچنین نمی‌دانستم که باید یک کتاب برای مطالعه در هنگام عمل با خود بیاورم، زیرا درمان کول اسکالپتینگ یک روند سریع نیست. من سعی می‌کنم نکاتی را برایتان بازگو کنم تا از تجربیات من بیاموزید، با این اطلاعات خودتان می‌توانید یک جلسه کرایولیپولیز بی نظیر داشته باشید.

کلینیکی را پیدا کنید که هم بلحاظ قیمتی و هم بلحاظ زمانی مناسب شما باشد

من هرگز قبل از انجام این عمل تحقیقات کافی زیادی نکردم در حقیقت من تنها با یک تحقیق کوچک یک مرکز را انتخاب کردم که امیدوار بودم خدماتشان کیفیت مناسبی داشته باشد. اما به نظر می‌رسد بسیار خوش شانس بودم که یک مکان مناسب برای کرایولیپولیز پیدا کردم. در طول مشاوره من متوجه شدم که این عمل بنحوی است که ممکن است با انجام نادرست آن بدن فرد بصورت ناهمواری شکل بگیرد. برای همین باید به یک مرکزی مراجعه کنید که فهرستی از عمل های موفق را به انجام رسانده باشند. برای این کار در هنگام مشاوره با متخصصین اندکی تامل کنید و سعی کنید با چشم باز متخصص مناسب خود را انتخاب کنید. شاید برخی از کلینیک‌ها روشهای جایگزینی را به شما پیشنهاد دهند که با این نوع روش قابل قیاس نباشد. شما خودتان تصمیم بگیرید در جلسه مشاوره هرگز تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرید نتایج را مد نظر قرار دهید.

شما ممکن است برای بدست آوردن نتیجه دلخواه به جلسات بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید نیاز داشته باشید.

هزینه درمان با کول اسکالپتینگ برای شما در نهایت بستگی به تعداد جلسات درمانی دارد که در هنگام مشاوره قبل از عمل به آن خواهید رسید. به عنوان مثال، اگر شما منطقه زیر چانه خود را درمان می‌کنید، ممکن است فقط به یک جلسه نیاز داشته باشید زیرا منطقه کوچکی را تحت درمان قرار داده اید. وقتی صحبت از مناطق بزرگتر است، مانند شکم و ران، به جلسات بیشتری نیاز دارید، و معمولاً بیشتر مناطق تجمع چربی با یک جلسه درمان نمی‌شوند.من فقط می خواستم قسمت پایینی شکمم را تحت درمان قرار دهم، اما پزشکم به من اطلاع داد که برای جلوگیری ازناهمواری شکمم باید کل شکمم را تحت درمان قرار دهم. این موضوع به همان نکته قبلی که به آن اشاره کردم باز می‌گردد. زیرا اگر به یک مرکز متخصص مراجعه نکنید ممکن است نتایچ نا مناسبی در یافت کنید مانند ناهمواری در قسمت‌های تحت درمان، ممکن است خدمات مراکز حرفه‌ای گرانتر برای شما تمام شود اما باور کنید ارزشش را خواهد داشت.

یک کتاب به همراه داشته باشید، زیرا این یک عمل سرپایی سریع نیست.

معمولا در زمان استراحت ناهار می‌توانید سایر روش‌های زیبایی را انجام دهید، اما کرایولیپولیز مدت تقریبا زیادی طول می‌کشد. بسته به نوع عمل و اینکه در چند منطقه می‌خواهید از آن استفاده کنید، ممکن است درمانتان تا دو ساعت طول بکشد. این در حالی است که نمی توانید کارهای زیادی در هنگام قرار گرفتن در زیر دستگاه انجام دهید. در اکثر مراکز برای بیماران، امکاناتی مانند، تلویزیون یا مجله وجود دارد تا به شما کمک کند ذهنتان مشغول شود. تا سرمای دستگاه را کمتر احساس کنید، اما اگر ترجیح می‌دهید که روش‌های دیگری را امتحان کنید. موبایل یا لب تاب هم می‌توانید همراه خود بیاورید.

همیشه بعد از انجام عمل ماساژ در راه است

مطالعات کرایولیپولیز نشان داده است که با ماساژ ناحیه تحت درمان پس ازعمل، نتایج بدست آمده قابل توجه تر خواهد شد. بر طبق یک نظریه با ماساژ دادن منطقه تحت عمل تجزیه بیشتر سلولی چربی‌ها به کاهش سایز بیشتر کمک می‌کند.

بعد ازاینکه فناوری کرایولیپولیزروی منطقه هدف انجام گرفت، بلافاصله بعد آن منطقه را ماساژ می‌دهند. این عمل ماساژ ممکن است برای بعضی از بیماران ناراحت کننده باشد، ولی تعداد انگشت شماری از بیماران می‌گویند که این ماساژ لذت بخش‌ترین مرحله از کل عمل است.

کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ
کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ

خارش عمیق بعد از درمان یک واقعیت انکار ناپذیر است

ای کاش می‌دانستم چطور ممکن است مناطق تحت درمان دچار خارش شود. بعد از گذشت حدود 24 ساعت، احساس خارشی شدید، عمیق، غیرقابل دستیابی شروع شد و من اصلاً انتظار آن را نداشتم. همانطور که بنظر می‌رسد، این یک عارضه جانبی کاملاً طبیعی از کرایولیپولیز است و به این دلیل رخ می‌دهد که اعصاب موجود در مناطق تحت درمان نسبت به درمان واکنش نشان می‌دهند. با بهبودی بدن و از بین رفتن سلولهای چربی، خارش از بین می‌رود. برای من، خارش‌ها بعد از حدود دو هفته ناپدید شدند.

پیکرتراشی سرد می‌تواند روی دستگاه گوارش شما تأثیر بگذارد

اگر کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ را روی شکم خود انجام دهید، ممکن است در چند روز اول مشکلات مربوط به هضم را تجربه کنید. این طبیعی است، اگر بیش از حد دچار سوء هاضمه شدید، می‌توانید با یک حمام گرم اندکی این مشکل را برطرف کنید. اگر نگران سوء هاضمه خود هستید با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است یک روش دارویی برای شما پاسخ دهد.

با انجام عمل کرایولیپولیز شما کاهش وزن را تجربه نخواهید کرد

این نکته حائز اهمیت است، بسیاری از افراد به نادرست از کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) به عنوان یک درمان کاهش وزن یاد می‌کنند، در واقع برخی از بیماران تصور می‌کنند با این روش وزن کم می‌کنند. این واقعیت ندارد. شما با انجام این عمل وزن کم نخواهید کرد. اما این به سادگی قابل مجسم نیست، شما با انجام این عمل از شر چربی‌های ناخواسته و سرسختی خلاص می‌شوید که ورزش و رژیم غذایی به تنهایی نمی‌توانند آنها را شکست دهند. من پس از گذشت دو ماه برای مشاوره و پیگیری به مرکز درمانی مراجعه کردم و پس از گرفتن تصاویر قبل و بعد از عملم، اگرچه از نظر فنی بخاطر تعطیلات عید اضافه وزن پیدا کرده بودم، اما مناطقی که درمان را روی آنها انجام داده بودم به طور قابل توجهی در سایز کاهش یافته بود. باز هم تاکید می‌کنم، کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) اثری بر روی کاهش وزن ندارد. بلکه بیشتر در مورد کاهش حجم چربی است.

مدتی طول می‌کشد تا نتایج را مشاهده کنید

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که خواهان نتایج فوری از عملکردمان هستیم، اما کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) یکی از روشهای درمانی سریع در حوضه زیبایی نیست، این کار با انجماد سلولهای چربی انجام می‌شود تا زمانی که آنها بمیرند، در واقع نام علمی این کار (آپوپتوز) است. و بعد از انجام عمل شش ماه یا بیشتر طول می‌کشد تا بدن شما بتواند تمام آن سلول‌های مرده را تجزیه کند. به من گفته شد، که بعد از عمل کرایولیپولیز نتایج بسیار خوبی بدست آوردم و حتی بعد از گذشت سه تا چهار ماه توانستم تفاوت چشمگیری را در خود مشاهده کنم. با این حال، برخی افراد برای دیدن تفاوت چشمگیر در منطقه تحت درمان نیاز به چندین ماه دارند. بعلاوه، نتایج می‌توانند به قدری تدریجی باشند که بیماران تا قبل از دیدن تصاویر قبل و بعد از عمل متوجه آن بشوند. که چه میزان از حجمی را که داشته اند را از دست داده‌اند. با این وجود، بعضی چیزها واقعاً ارزش انتظار دارند. من می‌توانم به شما اثبات کنم.

کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) یک روش کاهش چربی به روش غیر تهاجمی است.

اطلاعات مهم درباره درمان با روش کول اسکالپتینگ روش کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) برای از بین بردن برآمدگی‌های چربی قابل مشاهده در مناطق زیر پوستی (زیر چانه) و زیر فک، ران، شکم و پهلو است. و برای مناطق شکم باسن و دیگر مناطق تجمع چربی بسیار کاربردی است. این روش مورد تایید FDA است. روش کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) درمانی برای کاهش وزن نیست.

اطلاعات مهم ایمنی

روش کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) برای همه افراد مفید نیست. اگر دچار کرایوگلوبولینمی، بیماری آگلوتینین سرما یا هموگلوبینوریای سرماخوردگی پاروکسیسم هستید، نباید روش کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) را انجام دهید. در صورت بروز هرگونه شرایط پزشکی از جمله جراحی های اخیر، یا هرگونه حساسیت شناخته شده به پزشک مرکز درمانی این موارد را اطلاع دهید. در طی عمل ممکن است در محل درمان احساس کشش، لرزش، فشار خفیف، سرماخوردگی، سوزن سوزن شدن، لک شدن درد و گرفتگی را تجربه کنید. با کم شدن ناحیه، این احساسات فروکش می کنند. به دنبال این روش، عوارض جانبی معمولی شامل قرمزی موقتی، تورم، برافروختگی، کبودی، سفتی، سوزن سوزن شدن، لک شدن، حساسیت به لمس، گرفتگی، درد، خارش یا حساسیت پوستی و حساسیت به پر شدن در قسمت پشت گلو بعد از درمان در ناحیه زیر پوستی این عوارض را تجربه کنید. همچنین عوارض جانبی نادر نیز ممکن است رخ دهد. این عمل ممکن است باعث بزرگ شدن قابل مشاهده در منطقه تحت درمان شود که ممکن است دو تا پنج ماه پس از انجام عمل ایجاد شود و برای درمان ممکن است نیاز به جراحی باشد. در پایان از پزشک خود بپرسید که آیا کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) مناسب شماست یا خیر.

منابع:

https://thespotlyte.com/1384994/what-should-i-know-before-getting-coolsculpting

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *