10 نمونه از بهترین فعالیت های چربی سوز برای کاهش وزن

10 نمونه از بهترین فعالیت های چربی سوز برای کاهش وزن

این موضوع کاملا انکار ناپذیر است که ورزش منظم باعث می شود که شما نسبت به ذهن و روح خود احساس بهتری داشته باشید و از سلامت کلی برخوردار شوید. با این حال، برای بسیاری، رفتن به باشگاه برای ورزش کردن در این دوران که زندگی بسیار پر مشغله ای است و زمان برای انجام همه کارها به اندازه کافی وجود ندارد، فعالیت های بدنی باید به گونه ای دیگر باشد. اما چه فعالیتی می تواند جای ورزش را بگیرد؟ به نظر ما فعالیت های چربی سوز زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها برای کاهش وزن استفاده کنید.

در واقع فعالیت های فیزیکی زیادی وجود دارد که شما می توانید آن ها را برای سوزاندن چربی و بهبود و یا حفظ آمادگی جسمانی و سلامتی خود انجام دهید. این فعالیت ها شامل فعالیت های روزمره، فعالیت های تفریحی و برخی از ورزش های ساده است.

فعالیت بدنی در کنار چربی سوزی، باعث ایجاد مزایای زیر می شود:

  • جلوگیری از چاقی
  • افزایش سطح انرژی
  • کاهش افسردگی و اضطراب
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی
  • کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی
  • کاهش فشار خون بالا
  • کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان ها
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2
  • کاهش خطر ابتلا به استئوپروز (پوکی استخوان)

در ادامه این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند در مورد 10 نمونه از بهترین و مفیدترین فعالیت های چربی سوز جهت کاهش وزن با شما صحبت می کنیم.

فعالیت های چربی سوز برای کم کردن وزن

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری فعالیت بدنی است که کمک می کند تا از شر چربی شکم خلاص شوید و توان ماهیچه های بدن خود را بیشتر کنید. علاوه بر این، دوچرخه سواری باعث می شود ریه های شما برای جمع آوری اکسیژن بیشتر، فعالیت بیشتری داشته باشند. این به نوبه خود باعث می شود که سوخت و ساز بدنتان بالا برود.

از طرفی دوچرخه سواری یک راه جالب برای کشف جهان اطراف شما است. شما می توانید از دوچرخه به عنوان یک فعالیت تفریحی استفاده کنید یا برای انجام کارهای ساده مانند خرید نان، از دوچرخه استفاده کنید.

رقصیدن

فعالیت دیگری که می توانید به کمک آن چربی های بدنتان را کم کنید رقصیدن است. حرکت های مختلف رقص (از متوسط تا سریع) که توسط مناطق مختلف بدن انجام می شود موجب چربی سوزی کل بدن، به ویژه شکم می شود. کالری سوزی رقص شبیه به کالری سوزی شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی است.

رقصیدن همچنین به مبارزه با استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند. تمام این عوامل روحی، عواملی هستند که به افزایش وزن منجر می شوند. اگر به صورت منظم برقصید، ضربان قلب و فشار خون تان نیز کاهش پیدا کرده و سطح کلسترول خونتان بهبود می یابد. همه این عوامل باعث می شود بدن و اندام سالم تری داشته باشید. بهترین رقص هایی که جزء فعالیت های چربی سوز محسوب می شود عبارتند از:

  • رقص شکم
  • باله
  • هیپ هاپ
  • حلقه زدن
  • سالسا
  • زومبا

پیاده روی و آهسته دویدن

پیاده روی یا دویدن نیز فعالیت های بدنی خوبی هستند که می توانند به کاهش وزن و کالری سوزی کمک کنند. سعی کنید 30 الی 60 دقیقه 5 بار در هفته برای کمک به سوختن چربی های ذخیره شده و افزایش متابولیسم بدن به سرعت راه بروید. در واقع 30 دقیقه پیاده روی روزانه می تواند حدود 150 کالری مصرف کند.

پیشنهاد می شود پیاده روی خود را در پارک انجام دهید تا ضمن انجام فعالیت بتوانید از هوای آزاد نیز بهره مند شوید. ضمن این که می توانید همزمان با راه رفتن به موسیقی گوش دهید یا کارهایی که باید با تلفن انجام شود را انجام دهید. پیاده روی سریع در زمان خرید نیز می توانند چنین ویژگی هایی را داشته باشد.

پیاده روی منظم یا دویدن همچنین خطر ابتلا به بیماری های زیر را کاهش می ده:

  • بیماری های قلبی
  • سرطان پستان
  • سرطان روده بزرگ
  • دیابت
  • سکته مغزی

هر دو این فعالیت های چربی سوز تأثیر مثبتی بر سلامت روان و سلامت عاطفی دارند. علاوه بر این، هنگامی که شما در پارک محله خود راه می روید، این فرصت فراهم می شود تا با همسایگان خود ارتباط برقرار کنید و روابط اجتماعی خود را نیز بهبود بخشید.

باغبانی

اگر باغبانی سرگرمی مورد علاقه تان است، به شما تبریک می گوییم. زیرا این فعالیت موجب چربی سوزی زیادی می شود. بسته به انواع فعالیت هایی که در باغ و باغچه خود انجام می دهید، می توانید بین 200 تا 300 کالری در 30 دقیقه فعالیت بسوزانید. به طور خاص، بیل زدن، بلند کردن گلدان، حفر کردن چاله یا آب دادن به گیاهان می تواند به کاهش چربی بدن کمک کند.

سعی کنید در هفته چند روز بعد از ظهر های خود را به این فعالیت ها اختصاص دهید. علاوه بر سوزاندن کالری، باغبانی به شما این امکان را می دهد که زمان بیشتری را با طبیعت زیبا، گل ها، گیاهان و سبزیجات صرف کنید. این فعالیت نیز لذت بخش است.

علاوه بر این، فعالیت های منظم باغبانی می تواند به کاهش فشار خون و کلسترول و همچنین جلوگیری از دیابت، بیماری قلبی، افسردگی و پوکی استخوان کمک کند.

شنا كردن

شنا کردن نیز یکی دیگر از فعالیت های جسمانی مؤثر برای کسانی است که می خواهند کالری ها اضافی خود را بسوزاند و از این طریق چربی از دست بدهند. تعداد کالری که در هنگام شنا کردن می سوزانید بستگی به طول و شدت تمرین و وزن شما دارد.

هرچه میزان شدت و مدت زمان شنا کردن طولانی تر باشد، کالری بیشتری خواهید سوزاند. شنا سریع با شدت بالا 100 کالری در هر 10 دقیقه می سوزاند.

علاوه بر این، این فعالیت همه جانبه به کاهش استرس، ایجاد استقامت، تقویت عضلات و بهبود آمادگی قلبی عروقی نیز کمک می کند. بنابراین شنا کردن برای کل بدنتان مفید است. بنابراین 30 دقیقه در طول روز ورزش کنید. برای این که این فعالیت را سرگرم کننده تر کنید، با فرزندان یا دوستان خود به شنا بروید.

یوگا

یوگا راهی عالی برای سوزاندن کالری و حفظ وزن بدن در شرایط ایده آل است. یوگا شامل سه عنصر اصلی، آسانا، مدیتیشن (دایانا) و عمل تنفس مناسب (پرانایاما) است.

وقتی که با سرعت متوسط به مدت 15 تا 20 دقیقه در روز یوگا انجام می شود، کالری زیادی از دست رفته و وزن بدنتان به مرور کم می شود. با این حال، اگر می خواهید کالری بیشتری بسوزانید، باید تحت نظر متخصص از یوگا با شدت بالا استفاده کنید.

همراه با کاهش وزن، یوگا می تواند به افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش استرس، مبارزه با اضطراب، بهبود خواب و بهبود خلق و خوی نیز کمک کند. علاوه بر این، یوگا باعث می شود که بدنتان بتواند به طور موثری از اکسیژن استفاده کند. اکسیژن بیشتر به این معنی است که مواد مغذی بیشتر به قسمت های مختلف بدن شما می رسد.

بازی با حیوانات خانگی

اگر به حیوانات خانگی به خصوص به سگ علاقه دارید و یکی از این حیوانات را در خانه نگهاری می کنید، یعنی به یکی از فعالیت های چربی سوز دسترسی دارید. شما می توانید هنگام مراقبت از حیوان با او بازی کنید. به این ترتیب می توانید وزن کم کنید.

هم صبح و هم عصر، هر نوبت نیم ساعت با سگ خود به پیاده روی طولانی و یا پیاده روی کوتاه بروید. به این ترتیب هم شما و هم سگ تان سالم و تندرست می مانید. حتی به غیر از پیاده روی می توانید با سگ بازی کنید. این کار کمک می کند کالری بیشتری بسوزاند. در عین حال، تحقیقات مشخص کرده است که صرف وقت با حیوانات خانگی، باعث کاهش استرس، بهبود خلق و خوی و کاهش فشار خون بالا و میزان کلسترول می شود.

پرش یا پریدن از روی طناب

پریدن یا پرش از روی طناب جزء فعالیت های چربی سوزی است که نمی توانید برای کاهش وزن آن را نادیده بگیرید. این کار می تواند تا حدود زیادی به سوختن چربی های بدن کمک کند. پیشنهاد می کنیم که چند روز در هفته و هر روز چند نوبت 5 تا 10 دقیقه ای، طناب بزنید. البته طناب زدن دو پا بهتر از طناب زدن یک پا است.

هر دقیقه پریدن دو پا از روی طناب حدو 11 کالری می سوزاند. بنابراین 5 دقیقه طناب زن به این شیوه حدود 55 کالری از بدنتان کم می کند. هنگام پریدن از روی طناب، باید کمر و زانوتان صاف و مستقیم باشد. اگر شدت پریدن شما افزایش پیدا کند، می توانید کالری بیشتری در هر دقیقه بسوزانید.

شما می توانید در هر زمان و هر مکانی این کار را انجام دهید. فقط کافی است که به اندازه چرخیدن طنابتان جا داشته باشید. البته اگر برای این کار هم جا ندارید، می توانید فقط بپرید.

طناب زن به غیر از کاهش وزن و تناسب اندام می تواند برای سلامت قلبی (قلب و ریه)، تولید استخوان ها، تقویت ران ها، ساق پا و کمر نیز مفید باشد.

کارهای خانه

انجام کارهای خانه یکی دیگر از فعالیت های چربی سوز است. این فعالیت ها مانند سایر فعالیت های چربی سوز برای بدن مفید است. صرف یک ساعت زمان در روز برای تمیز کردن خانه، تمیز کردن آشپزخانه، جارو کردن یا تمیز کردن کف سالن، علاوه بر این که می تواند نظافت خانه شما را بیشتر کند، سلامت کلی بدنتان را نیز بالا می برد.

شستن ظرف ها، اتو کردن لباس یا پخت و پز ممکن است به نظر شما فعالیت شدیدی نباشد. اما این کارها نیز کالری سوز است. برای بسیاری از افراد ممکن است انجام کارهای خانه خسته کننده باشد. اما هنگامی که با نگرش درست با این فعالیت ها برخورد می شود، مطمئنا یکنواختی و کسالت آور بودنشان از بین می رود. در واقع، انجام کارهای خانه برای بسیاری از افراد یک نوع روان درمانی است و به آن ها در بهبود کنترل زندگی کمک می کند.

ورزش های تفریحی

ورزش های بیرون از منزل به سرعت کالری ها بدن را می سوزانند و فعالیت فیزیکی ایده آلی برای کاهش وزن می باشند. ورزش های زیر جزء فعالیت های کالری سوز محسوب می شوند:

  • تنیس
  • بدمینتون
  • پیاده روی
  • گشت و گذار
  • اسکیت بورد
  • هاکی
  • اسب سواری

سنگ نوردی یکی دیگر از ورزش هایی است که به لحاظ جسمی نیازهای بدن را تامین کرده و جزء فعالیت های چربی سوز می باشد.

شدت و سرعت ورزش تعداد کالری هایی که از دست می دهید را تعیین می کند. با این حال، نیازی نیست روزانه این ورزش ها را انجام دهید. صرف 30 تا 60 دقیقه زمان دو بار در هفته می تواند به شما کمک کند که به تناسب اندام برسید.

علاوه بر این مزایا، انجام این ورزش های تفریحی خواص زیر را دارد:

  • لذت زندگی را افزایش می دهد.
  • سطح ویتامین D را در بدن بالا می برد.
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
  • استرس را کاهش می دهد.
  • حالت روحی را بهبود می بخشد.
  • احساس رفاه بیشتری برایتان ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *