7 علت خشکی گلو و سرفه

خشکی گلو و سرفه

گلو خشک یک وضعیت بهداشتی بسیار رایج است که در عین حال می‌تواند تحریک کننده و دردناک باشد. به طور کلی، این نشانه اصلی نیست، بلکه بیشتر یک بیماری زمینه‌ای را نشان می‌دهد. هنوز هم نباید از این وضعیت بهداشتی غافل شوید و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید. بنابراین، برای کمک به شما، در این مقاله از مجله لیلی لند دلایلی را ذکر کرده ایم که چرا از خشکی گلو و سرفه رنج می‌برید.

علت های خشکی گلو و سرفه

خشکی گلو و سرفه

آنفولانزا

آنفولانزا همچنین می‌تواند دلیلی برای خشکی گلوی شما باشد. از آنجا که آنفولانزا یک بیماری تنفسی است، احتمال اینکه گلو درد و خشکی پیدا کند وجود دارد. گرچه علائم زیادی برای آنفلوانز وجود دارد، قطعاً گلوی خشک یکی از این علائم است.

خشکی گلو و سرفه

کم آبی

این یکی از دلایل شایع گلودرد و خشکی است. وقتی بدن شما دچار کمبود آب می‌شود، به طور معمول مقدار طبیعی بزاق را تولید نمی‌کند. بنابراین ، منجر به یک گلوی خشک می‌شود.

خشکی گلو و سرفه

خوابیدن با دهان باز

این شایع ترین ومعمول ترین دلیل خشکی گلو است. افراد زیادی وجود دارند که عادت دارند با دهان باز بخوابند بدون اینکه تأثیر آن را بدانند. که بعضا به گلوی خشک منجر می‌شود.

خشکی گلو و سرفه
خشکی گلو و سرفه

عفونت ناشی از سرماخوردگی

این یک عفونت بسیار شایع است که با سرماخوردگی ایجاد می‌شود و افراد زیادی را درگیر می‌کند. و همچنین این عفونت دلیلی است که می‌تواند گلوی شما را خشک و باعث خارش آن شود.

خشکی گلو و سرفه
خشکی گلو و سرفه

داشتن تونسیلیت (لوزه )

تونسیلیت معمولاً به عنوان لوزه‌ها شناخته می‌شود یک عفونت ناشی از رشد لوزه‌ها در پشت گلو است که در واقع در مبارزه با عفونت‌ها در بدن کمک می‌کند. و به همین دلیل هم می‌تواند دلیل خشکی گلو باشد.

خشکی گلو و سرفه
خشکی گلو و سرفه

تب یونجه یا آلرژی

بعضی اوقات، طبیعی ترین چیزهای اطراف ما می‌تواند نوعی آلرژی ایجاد کند که نمی‌توانیم از خود محافظت کنیم. تب یونجه و حساسیت های فصلی همچنین می‌تواند دلیلی باشد که اکثر افراد دچار خارش و خشکی گلو می‌شوند.

گلو استرپ

گلو استرپت اساساً عفونت ناشی از باکتری است که می‌تواند گلو شما را بسیار دردناک کند. و در بیشتر موارد، گلو را بیش از حد خشک می‌کند.

بنابراین، این معدود دلایلی بود که شما از گلوی خشک رنج می‌برید.

منابع:

https://khoobsurati.com/7-reasons-why-you-suffer-from-a-dry-throat.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *