خطرات احتمالی لیفتینگ سینه چیست

خطرات احتمالی لیفتینگ سینه

عمل زیبایی لیفت سینه امروزه در میان خانم ها بسیار شایع شده است؛ به همین دلیل بد ندیدیم امروز در مجله لیلی لند درباره خطرات احتمالی لیفتینگ سینه صحبن کنیم البته در مطالب آینده از عوارض این عمل هم مفصل صحبت خواهیم کرد. پس در ادامه مطالب همراه ما باشید.

خطرات احتمالی لیفتینگ سینه 

ازجمله این خطرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جای زخم و اسکار

در حالی که جای زخم ها تقریبا دائمی هستند، ولی طی 1 تا 2 سال ناپدید و محو می‌شوند. جای زخم و اسکار های ماستوپکسی را معمولا می‌توان با سوتین یا مایو شنا مخفی نگه داشت. گاهی درمان لیزری می‌تواند جای زخم ها را اندکی بهبود ببخشد.

تغییر در احساس به لمس در سینه و نوک پستان بیمار

در حالی که احساس لمس معمولا طی چند هفته بر می‌گردد، برخی از تغییرات در حس لمس ممکن است دائمی باشند. احساس شهوت در بیماران معمولا تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

ناهمگونی یا عدم تقارن در شکل و ابعاد سینه ها

ممکن است نتیجه تغییرات طی فرآیند بهبودی  به کندی رخ دهد. هم چنین، جراحی سینه ممکن است ناهماهنگی موجود را اصلاح کند.

از دست رفتن بخشی یا تمام نوک یا هاله‌های سینه

گاهی اوقات هنگام لیفت سینه، جریان خون به نوک پستان یا هاله ی اطراف پستان قطع می‌شود. جراحی سینه می‌تواند به بافت سینه در این ناحیه آسیب جدی برساند و منجر به از دست رفتن کامل یا بخشی از نوک پستان یا هاله دور پستان شود. این شرایط ممکن است به ندرت رخ دهد.

سخت شدن شیردهی به نوزادان

با اینکه شیردهی بعد از لیفت سینه هم معمولا ممکن است، برخی زنان ممکن است در تولید شیر کافی برای نوزادشان دچار مشکل شوند. همانند هر عمل جراحی تهاجمی بزرگی، ماستوپکسی یا عمل لیفت سینه خطر خون ریزی، عفونت و واکنش جدی به بیهوشی را دارد. هم چنین ممکن است واکنش آلرژی زا نسبت به چسب‌های جراحی یا دیگر مواد مورد استفاده در زمان عمل یا بعد از فرآیند عمل جراحی بوجود بیاید.

خطرات احتمالی لیفتینگ سینه
خطرات احتمالی لیفتینگ سینه

نتایجی که باید از ماستوپکسی انتظار داشته باشیم

بعضا ممکن است در ظاهر سینه هایتان یک تغییر اساسی احساس کنید، البته شکل و ابعاد سینه ها تا چند ماه تغییر کرده و ثابت می‌ماند. ابتدا جای بخیه ها قرمز و یک رنگ هستند. در حالی که این جای زخم ها دائمی هستند ولی طی 1 تا 2سال نازک و سفید می‌شوند. جای بخیه های لیفتینگ سینه معمولا می‌تواند زیر پستان بند و یا مایو مخفی بماند. ممکن است احساس کنید اندازه پستان بندتان کوچکتر شده است، حتی اگر طی این جراحی ترکیب کاهش حجم نداشته باشید هم این احساس را خواهید کرد. دلیل این اتفاق آن است که پستان ها محکم تر و گرد تر شده‌اند. نتایج جراحی لیفت سینه ممکن است دائمی نباشند. و با افزایش سن، کشش پوست به صورت طبیعی کاهش می‌یابد و ممکن است سینه های بیمار در زمان طولانی افتاده تر شوند. به خصوص اگر شما سینه های با ابعاد بزرگ و حجیم دارید. داشتن وزن ایده آل و ثابت می‌تواند در حفظ نتایج  برای مدت طولانی ترکارساز باشد. هر چند این نوع عمل بسته به میزان سن بیمار و شرایط دیگری از جمله پوست بیمار و وزن او تغییر می‌کند و در نهایت فاکتور های بسیاری برای ماندگاری نتایج عمل ماستوپکسی دخیل هستند.

عوارض معمول عمل جراحی لیفتینگ سینه یا ماستوپکسی چیست؟

گرچه هیچ روش جراحی بدون عوارض احتمالی مورد نظر نیست، اما می‌توان گفت که خطرات احتمالی لیفتینگ سینه به طور نسبی برای اکثر بیماران اتفاق نخواهد افتاد. یک جراح پلاستیک مورد تایید می‌تواند عوامل خطر بیمار را مورد ارزیابی قرار دهد و برای اینکه عوارض بالقوه را در طول و بعد از عمل جراحی به کمترین میزان برساند، می‌تواند به شما کمک کند . برای اکثر زنان، جراحی زیبایی سینه مترادف با ایمپلنت های سینه‌ای است. درحقیقت، لیفت سینه به لحاظ زمانی نسبت به جراحی بزرگ کردن اندازه سینه، سریع تر به محبوبیت و همه گیر شدن رسیده است. طبق گزارشات انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، تعداد جراحی لیفتینگ سینه ای که سالانه انجام می‌گیرد، از  ابتدای سال ۲۰۰۰ تقریبا  به بیش از دو برابر رسیده است. صرف  نظر از این که لیفت سینه یک روش رایج است، اما همچنان مهم است که قبل از انجام هر گونه جراحی، از خطرات بالقوه آن آگاهی داشته باشیم.

خطرات احتمالی لیفتینگ سینه به طور کلی شامل چه مواردی است.

متاسفانه نمی‌توان گفت که هیچ نوع جراحی یا مداخلات پزشکی به طور کامل عاری از اشتباه و خطای جراحان است و ماستوپکسی یا عمل لیفتینگ سینه نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. عوارض شایع لیفت سینه شامل خونریزی، عفونت، آسیب عصبی و اختلال در گردش خون است. که همانطور که گفته شد برای بسیاری از بیماران اتفاق نخواهد افتاد. عوارض احتمالی طولانی مدت آن شامل بهبودی ضعیف، زخم و ظاهر غیر طبیعی سینه‌ها می‌باشد. اگر یک ایمپلنت پستان با این شرایط در پستان قرار داده شود، می‌تواند منجر به بروز مشکلات دیگری نیز شود. بروز برخی از این عوارض مانند خونریزی، عفونت و تاخیر در درمان؛که فقط به جراحی لیفتینگ سینه اختصاص ندارد و ممکن است پس از هر نوع عمل جراحی دیگری نیز اتفاق بیفتند.

نتایجی که معمولا برای بیمار ناخوشاید خواهد بود چیست؟

متغیرهای زیادی وجود دارند که تعیین می‌کنند که پستان بعد از تکمیل فرآیند بهبودی، چه ظاهری پیدا خواهد کرد. در بعضی موارد، توزیع  نابرابر حجم سینه‌ها ممکن است خطرات احتمالی لیفتینگ سینه باعث عدم تقارن پستان شود که باعث بروز ظاهری چروکیده در سینه می‌شود و همچنین منجر به شکل یا محل متفاوت نوک پستان و بروز بی نظمی هایی پس از بهبودی زخم در سینه می‌شود. اگر عدم تقارن پستان‌ها به اندازه کافی قابل توجه و مهم باشد، مداخلات جراحی بیشتری برای اصلاح آنها مورد نیاز خواهد بود. با این حال، هنگامی که عمل جراحی لیفت سینه توسط یک جراح مجرب پلاستیک انجام شود، بیماران اکثرا رضایت بالایی از نتایج را گزارش می‌کنند. دکتر رایان مرکرز، جراح پلاستیک از میامی، می‌گوید: اگرچه که این موارد به عنوان عوارض این عمل در نظر گرفته نخواهند شد، اما روش های معمول و متداول لیفت سینه، باعث بروز ظاهری پنکیک مانند همراه با اسکارهایی بزرگ و توزیع نامتقارن حجم به ویژه در قسمت بالایی پستان می‌شود. برای جلوگیری از این پیامد، دکتر مرکرز روشی را در جراحی انتخاب می‌کند که با عنوان لیفتینک زنجیره‌ای ماهیچه سینه شناخته می‌شود که باعث حفظ بافت سینه می‌شود و معمولا قسمت پایین سینه  برش خورده و جدا شده و  به بالای سینه منتقل می‌شود که ظاهر یکدستی را به سینه می‌بخشد.

دلایل تاخیر در روند بهبودی بیمار چیست؟

دکتر دونا کرومن جراح پلاستیک می‌گوید: شایع ترین عارضه این نوع عمل زیبایی، بهبود تدریجی اسکارها، به ویژه در قسمت های پایینی سینه است که می‌تواند به عوارض دیگری مانند جدا شدن بخیه ها قبل از موعد و یا خطر بالای عفونت و در نهایت مرگ بافت را نیز منجر شود. زنانی که قبلا عمل جراحی پستان داشته اند و یا به هر دلیلی تحت درمان های اشعه ای قرار گرفته ‌اند و همچنین زنان سیگاری، با مخاطرات بیشتری در درمان زخم روبرو خواهند شد. برای برداشتن بافت های التیام نیافته،  ناچارا جراحی اصلاحی در بعضی موارد مورد نیاز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *