نوع جدیدی از حمله قلبی مینوکا MINOCA که اخیراً کشف شده است، بر زنان تأثیرمی‌گذارد

حمله قلبی مینوکا MINOCA 

محققان می‌گویند حمله قلبی موسوم به” مینوکا MINOCA ” شامل شریانهای انسدادی نیست و اغلب توسط متخصصان پزشکی به عنوان گرفتگی جزئی تعبیر می‌شود. گرچه اغلب به عنوان جزئی بودن از این امر رد می‌شوند، محققان نسبت به نوع مرموز حمله قلبی خصوصاً در خانم ها هشدار داده‌اند و آن را انفارکتوس میوکارد با عروق کرونر غیر انسدادی (MINOCA) می‌نامند. این بیماری توسط شریانهای انسدادی ایجاد نمی شود، که علت بیشتر حملات قلبی است.

محققان دانشگاه آلبرتا در کانادا اولین مطالعه طولانی مدت در مورد MINOCA را انجام دادند. یافته‌های آنها در ژورنال بین المللی قلب و عروق منتشر شد.
دکتر Suresh Sharma، متخصص قلب در KentuckyOne Health ، معتقد است، “باید از نویسندگان این مطلب، بخاطر تلاش هایشان در مورد توجه به لزوم ارزیابی بیشتر و مدیریت بیشتر این بیماران، تبریک گفته شود.” او معتقد است که مینوکا توسط قلب و عروق به اندازه کافی جدی گرفته نمی‌شود.

دکتر متیو دی سلیمان، متخصص قلب و عروق در مرکز پزشکی Kaiser Permanente اوکلند، گفت که او فکر نمی‌کند مطالعه در این زمینه به اندازه کافی پیش رفته باشد. وی بیان داشته است : “اگرچه این مطالعه بینش بزرگی را ارائه می‌دهد، اما چراغ خاصی در مورد نحوه درمان بیماران MINOCA مینوکا در زمینه درمان و پیشگیری از آن در راه علمی روشن نمی‌کند.”

محققان دریافتند که در حالی که تقریباً یک چهارم بیماران قلبی شایع، زن هستند، زنان نیمی از بیماران مینوکا را تشکیل می‌دهند. این مطالعه همچنین نشان داد که تنها برای 40 درصد از این بیماران، دارویی تهیه شده است که می‌توانند خطر حمله قلبی دوم را کاهش دهد. شرما گفت که این داروها “ممکن است داروهای ضعف احتقانی قلب، داروهای ضد التهابی یا رقیق کننده خون باشد.” وی تأکید می‌کند که در ابتدا گزینه‌های درمانی را باید با فهمیدن مواردی که باعث یک مورد خاص از MINOCA شده است راهنمایی کرد.

حمله قلبی مینوکا MINOCA 
حمله قلبی مینوکا MINOCA

در جستجوی دلایل حمله قلبی مینوکا MINOCA

محققان دانشگاه آلبرتا هنوز در حال تحقیق هستند که چرا حملات MINOCA مینوکا رخ می‌دهد، اما آنها چندین علت بالقوه را شناسایی کرده اند. دلایل آن شامل التهاب قلب و گرفتگی‌ های ریز در عروق است که بدون تجهیزات ویژه قابل شناسایی نیستند. شارما خاطرنشان می‌کند که احساسات می‌توانند بر قدرت سلامت قلب تأثیر بگذارند.
وی گفت: ” مینوکا همچنین می‌تواند سندرم ناشی از ” قلب شکسته “باشد که به آن کاردیومیوپاتی ناشی از استرس یا کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو نیز گفته می‌شود.” شرما می‌گوید که این یک وضعیت قلبی احتمالی کشنده و ناشی از استرس است که تقریباً فقط در زنان رخ می‌‌دهد.

وقتی از وی سؤال شد كه مردم برای كاهش خطر مینوکا چه كاری می‌توانند انجام دهند، شرما چند توصیه ساده ارائه كرد. وی گفت: “سیگار را ترک کنید، رژیم غذایی سالم بخورید، ورزش کنید و استرس را تحت کنترل داشته باشید.” شرایط اغلب نادیده گرفته می‌شود، کارشناسان خاطرنشان کردند که این نوع حمله قلبی لزوماً در گذشته توسط متخصصان پزشکی جدی گرفته نشده است.

وی گفت: “از نظر تاریخی، مینوکا به عنوان یک بیماری خوش خیم دیده می‌شود و بیماران معمولاً به خانه رفته و بدون هیچ گونه توصیه درمانی یا توصیه‌ای در مورد شیوه زندگی به حالت عادی زندگی روزمره خود وارد می‌شوند. با این حال، ما متوجه شدیم که پس از زمان یک سال، پنج درصد از بیماران به علت حمله قلبی دیگر درگذشتند، کوین Bainey، متخصص قلب و استاد پزشکی در دانشگاه آلبرتا، در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: “از آنجا که ما در حمله مینوکا، پارگی یا انسداد پلاک را ندیده ایم، پزشکان تمایل دارند که سکته قلبی را خنثی کرده و اطلاعات محدودی را ارائه دهند. آنها بیماران را به خانه فرستاده اند و به آنها گفته اند که نگران نباشید. “با این حال، بسیاری از علل MINOCA مینوکا که شناخته شده است، به درمان‌های هدفمند پاسخ می‌دهند.” به گفته شرما، سوء تفاهم مسئله است. وی گفت: “تشخیص مینوکا می‌تواند پزشکان را به این باور برساند که واقعاً حمله قلبی نبوده است.”

شارما گفت این امر باعث می‌شود كه پزشكان به جای آن روی موضوعات غیر قلبی تمرکز كنند و از درمانهای مفید قلب جلوگیری كنند. با این حال، سلیمان مخالفت کرد و گفت: “من فکر نمی کنم که پزشکان به طور سنتی MINOCA مینوکا را کمرنگ کرده اند. ” من فکرمی‌کنم مشکل این است که هنوز راهکارهای درمانی بهینه برای این نوع حمله مشخص نشده است.”

پیام کلیدی این است که بیماران مبتلا به این بیماری که هیچ بیماری شریانی قابل توجهی ندارند، نباید برچسب حمله قلبی “کاذب” داشته باشند. آنها نیاز به تمرین بیشتری دارند تا دلایل دیگر را رد کنند. “

بائینی افزود: “بیماران باید بدانند که این وضعیت واقعی است.” و این بیماری با پیامدهای نامطلوب همراه است و بیماران باید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و راههای جلوگیری از حمله قلبی دوم، از جمله ایجاد تغییرات مهم در شیوه زندگی مانند سلامتی و ورزش بهتر، از پزشکان خود تحقیق کنند.”

سلیمان در پایان گفت: “با توجه به میزان وقوع این حمله در بین زنان، درک بهتر دلایل و معالجه برای زنانی که دچار حمله قلبی شده اند بسیار مورد نیاز است.”

منابع:

https://www.healthline.com/health-news/sugary-drinks-and-heart-health-what-to-know#Lifestyle-factors-that-
reduce-risk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *