حقایقی در مورد سلامت زنان

حقایقی در مورد سلامت زنان

زنان و مردان بسیاری مشکلات بهداشتی مشابه دارند، اما زنان دارای مشکلات بهداشتی خاص خود هستند که سزاوار توجه ویژه هستند. زندگی زنان طی قرن ها‌ تغییر کرده است؛ از نظر تاریخی، زندگی برای بیشتر زنان دشوار بوده است. گذشته از خطرات و بیماری های بیشمار، زنان اغلب در سنین بسیار پایین و کم، همسر و مادر می‌شدند. بسیاری از خانم ها ‌تعداد زیادی بارداری داشتند، که ممکن است خواسته یا نا خواسته باشد. در گذشته، زایمان خود ریسک پذیر و مکرر بود و منجر به مرگ مادر می‌شد. بیشتر زنان در گذشته به اندازه کافی عمر نکرده اند که نگران یائسگی یا سالمندی خود باشند. پس در ادامه مطلب یا مجله لیلی لند همراه ما باشید.

حقایقی در مورد سلامت زنان که باید هر زن بیشتر بداند

در سال 1900، طول عمر یک زن حدود 50 سال بود. اکنون، در هزاره جدید، میانگین امید به زندگی برای زنان 82 سال است و همچنان رو به افزایش است. نه تنها‌ امیدواری و کیفیت زندگی و سلامت، عمر زنان را طولانی تر می‌کند، بلکه می‌تواند در طول سالهای سال امکان لذت بردن از کیفیت بهتر زندگی را نیز پیش بینی کنند. برای تحقق این مهم، ضروری است که زنان مسئولیت بدن خود را بر عهده بگیرند و درک کنند که چگونه می‌توانند سلامت و تناسب اندام خود را به حداکثر برسانند. همچنین کمک می‌کند که آقایان؛ نگرانی های بهداشتی زنان درک کنند و از آنها‌حمایت کنند.

زنان و زایمان شاخه اصلی علوم پزشکی است که به مسائل بهداشتی زنان مربوط می‌شود. کلمه “زنان و زایمان” کلمه ای است که از “ژنیکو”، به معنی “زن” و “منطق”، به معنی “دانش” تشکیل شده است. روی هم رفته، این “دانش زن” است.

این مهم است که هر زن نه تنها ‌در مورد سیستم تولید مثل خود بلکه در مورد همه جوانب بدن خود به دانش مرتبط با طیف موضوعات بهداشتی زنان دسترسی داشته باشد.

 

حقایقی در مورد سلامت زنان
حقایقی در مورد سلامت زنان

سلامت عمومی‌و سلامتی زنان

  1. اطلاعات معتبری نه تنها‌ در مورد مشکلاتی مانند اختلال در خوردن غذا، استرس، مصرف الکل، اعتیاد و افسردگی در دسترس زنان است، بلکه در مورد مباحث اساسی مانند تغذیه مناسب، سلامت قلب و ورزش نیز وجود دارد. به عنوان مثال، سودمند است كه زن وزن مطلوب خود را حفظ كند. اگر اندازه کمر زن بیش از 35 اینچ (89 سانتی متر) اندازه گیری باشدد، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، فشار خون بالا و دیابت در او بیشتر است. خوردن وعده های غذایی معقول، از بین بردن میان وعده های بعد از شام، و انجام فعالیت بدنی بخشی از زندگی روزمره، روش های مهمی ‌برای کمک به کنترل وزن و کاهش خطر لیست طولانی از مشکلات بهداشتی است.
  2. سیگار کشیدن برای سلامتی هر کسی و همچنین سلامتی اطرافیان مضر است. متأسفانه، زنان علی رغم خطرات شناخته شده سلامتی، به استعمال سیگار ادامه می‌دهند. اگرچه تعداد سیگاری های زن رو به کاهش است، هنوز هم حدود 16٪ از زنان همچنان به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند. زنان علیرغم ریسکهای تبلیغاتی کاملاً مشهور از جمله سرطان، بیماری های قلبی و سایر موارد بهداشتی، سیگار می‌کشند.
  3. در مورد اثرات منفی مصرف سیگار بر روی پوست مطلع شوید و اکنون سیگار کشیدن را متوقف کنید، زیرا باعث ایجاد این مشکلات در پوست شما می‌شود. همه افراد سیگاری اثرات منفی سیگار کشیدن بر سلامتی را می‌دانند‌، اما آنچه که شما باید بدانید این است که سیگار کشیدن نیز به دلیل اجزای سمی‌ و مضراتی که سیگار در خود دارد‌، تأثیرات زیادی بر روی پوست و زیبایی نیز می‌گذارد و برای همین توصیه می‌کنیم از این عادت بد و بسیار مضر خلاص شوید. درباره اثرات استعمال سیگار بر روی پوست با ما همراه شوید که ممکن است به شما در متوقف کردن آن کمک کند .سیگار کشیدن به بروز علائم پیری پوست کمک می‌کند و چین و چروک هایی بر روی صورت در اطراف چشم‌، دهان‌، لب ها و گونه ها ظاهر می‌کند. هرچه قدر سن فرد هم کم باشد‌، سیگار کشیدن به نشانگر علائم اولیه پیری منجر می‌شود. ممکن است متوجه مشکلات پوستی شوید‌، زیرا این علائم به دلیل وجود مواد مضر در سیگار‌ و ناشی از استعمال سیگار است. استعمال سیگار گاهی اوقات منجر به ایجاد رنگدانه و لکه های تیره روی پوست می‌شود که باعث کاهش سلامت پوست می‌شود؛ بعضی اوقات پوست افراد سیگاری در معرض قرمزی یا حتی متمایل به رنگ بنفش قرار می‌گیرد و اینها نشانه‌هایی از مسمومیت پوست با سموم است که در اثر سیگار کشیدن در معرض آنها قرار می‌گیریم.همچنین فراموش نکنید که سیگار کشیدن تأثیرات منفی زیادی بر سلامتی و زیبایی دارد‌، مانند زرد شدن دندان و ناخن‌ها!
  4. نوشیدن مقدار زیاد الکل همچنین برای سلامتی مضر است. اگرچه زنان به طور معمول نوشیدن را در سنین پایین تر از مردان شروع می‌کنند و تمایل به نوشیدن انواع کمتر الکل را دارند، اما همین دوزهای کم از الکل برای زنان برای ایجاد مشکلات پزشکی مرتبط با الکل از جمله مسمومیت با الکل، سیروز و هپاتیت کافی است.
  5. زنان باید آگاه باشند که بدنشان تعدادی از داروها‌ را متفاوت از مردان متابولیزه می‌کند. در برخی موارد و برای برخی از داروها‌، میزان متابولیسم ممکن است کندتر و در موارد دیگر سریعتر باشد. بنابراین ضروری است که زنان از انواع و دوزهای صحیح هر دارویی که مصرف می‌کنند آگاه باشند.

در نهایت اگر در جامعه ای زنان سالمتری داشته باشد، کیفیت کلی سلامت و زندگی آن جامعه بهبود خواهد یافت. ما به شدت توصیه می‌کنیم در فضای امروزی که جامعه با انواع استرس ها و ناراحتی ها روبرو است، زنان در مرکز قلب تپنده خانواده به سلامت خود اهمییت بیشتری بدهند و برای حفظ آن از هیچ کوششی دریغ نکنند.

منابع:

https://www.medicinenet.com/womens_health/article.htm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *