امروزه محبوبیت کاشت ابرو طبیعی دائمی در همه جهان، بخصوص نزد خانم ها در حال افزایش و رشد است و با وجود معضل ریزش ابرو و مژه که بدلایل متعددی مانند تغذیه نامناسب، بیماریهای پوستی، استرس، شیمی درمانی و عوامل محیطی دیگر بوجود می آید، بسیاری از مردم می‌خواهند که موهای ابروی خود را ترمیم کنند؛ چرا که داشتن ابروهای زیبا علاوه بر زیباتر نشان دادن چهره افرد می‌تواند موجب تقویت اعتماد به نفس فرد بخصوص در خانم‌ها بشود. از این رو بسیاری از افراد جهت درمان و کاشت ابرو، و یا پرپشت کردن ابرو برای کیفیت دادن به
مدل آن به کلینیک‌های کاشت ابرو مراجعه می‌کنند. به جهت اهمییت زیاد این انتخاب بد ندیدیم امروز در مجله لیلی لند آن را مفلا توضیح دهیم، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کاشت ابرو در کلینیک‌های حرفه ای چگونه است؟

در کلینیک‌های حرفه ای، روش کاشت ابرو FUE را با استفاده از بهترین تیم پزشکان، تجهیزات به روز و مدرن، تجربیات بلند مدتتیم پزشکی در این امر و همچنین جدیدترین فن آوری ها عرضه می‌شود. از سوی دیگر در سال های اخیر در کنار افزایش تمایل به عمل‌های زیبایی، مانند کاشت ابرو بصورت طبیعی و یا پیوند و ترمیم ابرو با روش‌های جایگزین، شاهد افزایش تمایل در میان خانوم‌ها به داشتن ابروهای بزرگ و پرپشت نزد زنان و مردان نیز بوده و طبیعتا این امر موجب افزایش درخواست کنندگان و افرادی که علاقه مند به جراحی‌های کاشت ابرو و مژه بصورت همزمان هستند بوده‌ایم.

چرا باید به ابروها اهمییت داد؟

ممکن است که این سوال برای شما پیش بیاید که آیا داشتن ابروهای پرپشت و زیبا لازم است؟ و در صورتی که فردی چنین ابروی داشته باشد آیا دیگران اصلا به این مسئله اهمیت خواهند داد؟

پاسخ مثبت است چرا که در واقعیت داشتن ابروهای کم پشت یا نداشتن موی ابرو موجب جلب نظر افراد به چهره آن فرد می‌شود و آن شخص نیز با آگاهی از این مسئله ممکن است به مرور زمان از این جلب توجه دچار ناراحتی یا حتی افسردگی بشود (به ویژه این موضوع در میان خانم‌ها بسیار). اما نگران نباشید چون با پیشرفت علم پزشکی امروزه بسیاریاز این مشکلات و عوارض به آسانی درمان خواهند شد.
امروزه از تکنیک ها و شیوه‌های به روز و کاملا موثر کاشت ابرو جهت برطرف نمودن معضل ریزش موهای ابرو استفاده می‌شود. پیوند ابرو شیوه ای بسیار موثر و مناسب برای افرادی است که به دلایل مختلفی از قبیل: برداشتن نامناسب ابرو، جای زخمی که دچار ریزش مو شده باشد و یا عوامل ژنتیکی دچار ریزش موی ابرو شده اند در برخی موارد فشارهای روانی نیز باعث ریزش موی ابرو خواهند شد. در پیوند موی ابرو در بیشتر روش‌های نوین معمولا مقداری از موهای ناحیه بالای گوش ها برداشته و سپس در محل ابروها کاشته و پیوند زده می‌شود.

نکته:

در نظر داشته باشید که کاشت ابروی طبیعی باید به وسیله یک متخصص کاشت مو انجام شود و زمان تقریبی این عمل هم معمولا بین 3 تا 4 ساعت طول خواهد کشید.

نکته بسیار مهم این است که بدانید این عمل در واقع یک روش بر پایه تکنیک‌های هنرمندانه است و در این روش پزشک بهمراه تیم پزشکی و طراح، پیش از آغاز کار، اقدام به طراحی ابرو به طور مجزا برپایه عوامل مهمی از جمله فاکتورهایی از قبیل: نوع چهره شخص، ویژگی های ظاهری در صورت و بخصوص نتایجی که بنا به سلقیه افراد برای آنها بهانجام خواهد رسید. چند عامل مهم و اساسی در این میان وجود دارد که یک متخصص کاشت باید به آنها توجه کند:

 کاشت ابرو طبیعی
کاشت ابرو طبیعی

مراحل کاشت ابروی طبیعی هنگام جراحی کاشت ابروی طبیعی به روش FUE

ابتدا ناحیه برداشت مو را آماده می‌کنند که همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، معمولا برای پیوند ابرو، از مو‌های پشت گوش استفاده می‌شود. در اولین قدم برای عمل جراحی برداشتن مو، موها به دقت توسط پزشک متخصص از ناحیه اهدا کننده برداشته می‌شود. و هر مرتبه یک فولیکول به ابروها جهت کاشت، انتقال داده می‌شود. در طول این عمل که تحت بی حسی و بی هوشی موضعی انجام می‌شود، بیمار به خواب رفته و هیچ دردی را احساس نمی‌کند.
تا به حال از مراحل کاشت موی ابرو اطلاعاتی بدست آوردیم و هنوز هم مطالب بیشتری جهت آگاهی شما در مورد روش‌های جراحی ترمیم ابرو وجود دارند که موجب می‌شود؛ این نکته را هم به یاد داشته باشید که جراحی کاشت ابرو و مژه عمل پیچیده و چندان دشواری نیست. بصورت کلی می‌توان گفت که عمل کاشت ابرو و برداشت فولیکول‌های مو از یک ناحیه اهداکننده و سپس کاشت و پیوند کردن آنها در ناحیه ابرو است و تیم پزشکی کاشت مو هم این کار را بر اساس طراحی که بیمار از قبل انتخاب کرده، برای فرد انجام می‌دهد و هر موی پیوند زده شده در یک مدت و با زاویه مناسب در محل جدید قرار داده می‌شود. موهای سر هم دقیقا شبیه شیوه رشد موی ابرو، کاشته می‌شوند تا ابرو ظاهری کاملا طبیعی پیدا کند البته به شیوه کاشت هم بستگی دارد.

کاشت ابرو چگونه صورت می‌گیرد؟

در این عمل جراحی کاشت ابرو، هر فولیکول مو با سوزن‌های مخصوص پیوند مو کاشته می‌شوند تا میکروگرافت‌های بدست آمده از محل اهدا شده به درستی در محل ابروی شما ثابت بمانند. نکته دیگر هم این است که در زمان برداشت مو از محل اهدا کننده، موها باید به واحدهای فولیکولی جدا از هم، قسمت شوند و از سوی دیگر هر نوع چربی یا پوست اضافی توسط پزشک جراح به دقت جدا می‌شوند. هنگامی که درمان در کلینیک کاشت ابرو، انجام شد، موی کاشت شده به صورت طبیعی رشد خواهد کرد و همچنان می‌توانید زیرا ابرو‌هایتان را بصورت طبیعی بردارید، بس از بهبودی به ابروهایتان شکل داده و حتی آنها را راحت کوتاه کنید، ابروهای کاشته شده جدید دقیقا مانند ابروهای طبیعی شما هستند و پس از عمل کاشت ابروی طبیعی این را احساس خواهید کرد و مسلما از داشتن ابروهای زیبا خوشحال خواهید شد. از سوی دیگر انجام کا‌رهایی مانند جدا سازی، و حتی بند انداختن ابروهای پیوند زده شده تاثیرخاصی بر وضعیت فولیکول ندارد، موهای ابرو دوباره رشد می‌کند، از این لحاظ هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. در سال‌های اخیر، کاشت ابرو به روش یک واحد فولیکولی بسیار مورد استفاده قرار گرفته و همه گیر شده است. اما با این موضوع، در مجموع می‌توان گفت که جراحان کاشت ابروی طبیعی امروزه از روش‌های مختلفی از قبیل( کاشت ابرو به روش FUE و کاشت ابرو به روش FUT) استفاده می‌کنند.

روش‌های کاشت ابرو

اگر با روشهای کاشت موی طبیعی سر آشنا باشید، حتما می‌دانید که روش‌های مختلف کاشت ابرو هم تا حدی مانند آن است. مرحله اول کار طراحی ابرو است. بهتر است طراحی را با توجه به نظر فرد و مشاوره متخصص کاشت ابرو و طراح، صورت بگیرد. بسیاری از کلینیکهای کاشت ابرو در زمان عمل از دستگاه (Wand) استفاده می‌کنند(دستگاهی که باعث کاهش درد در بیمار می‌شود) اما استفاده از این دستگاه در زمان کاشت ابرو چندان راحت نیست.

موهایی که باید اهدا شوند معمولا از پشت سر گرفته می‌شوند، که هم روش (FUE) و هم در روش نوار( FUT ) مرسوم می‌باشد. با توجه به هدف بیمار، نژاد و مدل درخواستی بیمار که می‌خواهد ابروی خود را در نهایت به آن شکل ببیند، روشهای عمل تعیین می‌شود. در زمان کاشت ابروی طبیعی باید به محل رشد مو دقت کرد، زیرا از این طریق می‌توان زاویه و میزان رشد مو را تا حدودی تعیین نمود. زمانی که موهای مناسب پیوند زیر میکروسکوپ به دقت آماده شدند، متخصص با دقت مکان‌های گیرنده را ایجاد خواهد کرد و بعد جهت و زاویه رشد ابرو را تعیین خواهد نمود.سپس موهای پیوندی در محل‌های آماده شده کاشته می‌شوند و روند کاشت ابروی طبیعی توسط متخصص انجام می‌شود. هدف از نظارت دقیق به این منظور است که تائین شود آیا پروسه در راستای هدف مشخص شده اجرا می‌شود یا نه و نیز میزان تراکم ابروها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عمل تا زمانی که بهترین حالت برای ابرو ایجاد نشود متوقف نمی‌شود. بسته به میزان و تعداد ابروی کاشته شده، پروسه کاشت ابرو معمولا 5 ساعت به طول خواهد کشید. پس از عمل انتظار می رود پوسته نازک ایجاد شده در اطراف هر موی کاشته شده و اندکی قرمزی حاصل از عمل تا 7 روز بعد ازعمل باقی بماند و پس از آن کمی صورتی رنگ می‌شود و می‌توان آن را با اندکی آرایش کردن پنهان کرد. ممکن است در مواردی نادر کمی خونمردگی و تورم به مدت 4 روز در اطراف چشم برای برخی بیماران رخ دهد.

در زمانی که از بخیه در کاشت ابرو استفاده شود جای آن پس از چند هفته از بین خواهد رفت ولی جای زخم اندکی باقی می‌ماند، اما اگر از روش FUE)) در کاشت ابروی طبیعی استفاده
بشود. هیچ جای زخمی باقی نمی‌ماند و نیاز به بخیه نمی‌باشد, در هفته دوم و سوم، ابرو بسیار زیبا به نظر خواهد رسید. دلیل آن این است که هنوز ابرو کاشته شده پرپشت است و ریزشی رخ نداده است. در واقع موی کاشته شده 2 تا 3 هفته بعد خواهد ریخت و رشد دوباره تا چهار ماه پس از آن ادامه خواهد داشت. تا حدود 6 ماه ابرو کاملا متراکم خواهد شد. به دلیل اینکه موهای اهدا شده از پوست سر گرفته شده است باید آن را به مدت ده الی چهارده روز آرایش کرد و گاهی مواقع در زمان نیاز باید برداشته شوند. چرخه رشد دوباره پس از کاشت ابرو شش الی هشت هفته زمان می‌برد، ریسک کمی در کاشت ابرو وجود دارد با این حال ممکن است مدت زمان صورتی بودن ناحیه کاشت مو طولانی شود، یا ابروی کاشته شده رشد کمی داشته باشد، یا ممکن است ابرو از سمتی که قرار بوده در آن رشد کند منحرف شود یا تراکم بیش از اندازه در آن قسمت داشته باشد. بهتر است دراین صورت موارد به متخصص کاشت ابرو مراجعه کنید.

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

در مورد هزینه کاشت ابرو که بسیاری علاقه مند به دانستن آن هستند. بر چه اساسی و چگونه تعیین می‌شود، می‌توان گفت که این امر وابسته به عوامل مختلفی است از جمله چگونگی عمل جراحی و تکنیک‌های بکار گرفته شده توسط پزشک کاشت ابرو، تجربه پزشک در این گونه عمل‌ها، هزینه‌های کلینیکی از قبیل قیمت دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده، تعداد فولیکول‌های بکار رفته و غیره. اما در مجموع قیمت کاشت ابرو براساس چند فاکتور تعیین می‌شود که عبارتند از:

1- مهارت و تخصص پزشک جراح

پزشکانی که در کاشت ابروی طبیعی مهارت کاملی دارند و می‌توانند به خوبی زاویه کاشت موهای ابرو را تعیین کنند، نتیجه کار آنها طبیعی تر است و در پایان هم رضایت بیمار حاصل می‌شود. این پزشکان در مقابل کاری که انجام می‌‌دهند بر اساس تجربه سالیان متمادی کاشت مو، قیمت بیشتری دریافت می‌کنند، زیرا برای کسب مهارت و تخصص کافی زمان و هزینه بیشتری را صرف کرده اند. همچنین این دسته از پزشکان تجربه بهتری داشته و می‌توانند مطابق با نیاز بیمار ابروها را طراحی کنند.

 2-هزینه کلینیک کاشت ابرو چقدر است؟

این روزها تجهیزات پزشکی تقریبا به تمامی شهرستانها نیز برده شده است. در بیشتر شهرهای بزرگ ایران نیز ابروی طبیعی کاشته می‌شود. اما قیمت‌های آنها به طور یکسان محاسبه نمی‌شود. در تهران به دلیل قیمت بالای اجاره ساختمان کلینیک و همچنین عوارض شهرداری و مالیات هزینه های بیشتری برای کاشت ابروی طبیعی دریافت می‌شود. همچنین مکان کاشت ابرو نیز تاثیر زیادی در قیمت ها دارد.قیمت کاشت ابرو در کلینیک‌هایی که در بهترین مراکز شهری و در محل‌های پر رفت و آمد هستند، بیشتر محاسبه خواهد شد.

3- تجربه پزشک در کاشت ابرو

کلینیک‌هایی که سابقه بیشتری در کاشت ابروی طبیعی دارند، قیمت‌های بیشتری نیز دریافت می‌کنند. پزشکان این کلینیک‌ها به دلیل سابقه طولانی که در کاشت ابروی طبیعی دارند، طبیعتا قیمت بیشتری دریافت می‌کنند. مشتریانی که به این کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند، با پزشک متخصص کاشت ابرو مشورت می‌کنند تا در نهایت از نتیجه کار رضایت بیشتری بدست بیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *