مراقبت از پوست در دوران یائسگی

مراقبت از پوست در دوران یائسگی

در مطلب (مراقبت از پوست در دوران یائسگی) از مجله لیلی لند به موضوع مهمی اشاره خواهیم کرد که از جمله مراقبت‌های ضروری پس از دوران یائسگی را نیز شامل می‌شود با ما همراه باشید. در ایالات متحده‌، میانگین سنی که یک زن یائسگی را شروع می‌کند‌، 51 سال است‌، اگرچه به طور کلی می‌تواند در هر زمان در دهه 40 یا 50 زندگی برای شما رخ دهد. در سال 2020‌، 50 میلیون زن آمریکایی در سن متوسط ​​یائسگی خواهند بود‌، اما گفتگو در مورد تغییرات جسمی‌و روحی که در این زمان اجتناب ناپذیر در زندگی یک زن اتفاق می‌افتد و همچنین منابع موجود برای او در بهترین حالت محدود است. جیل آنجلو‌، بنیانگذار Gennev‌، یک کلینیک آنلاین برای زنان میانسال‌، می‌گوید که تنها 7٪ از بیماران درمان مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند حتی اگر از 34 علائم متداول همراه با یائسگی اطلاع داشته باشند. باز هم در مقایسه تعداد بسیار کمی از این افراد به درمان‌های مورد نیاز دسترسی نخواهند داشت.

ناهنجاری‌های زیبایی در مورد یائسگی

در مورد موضوع زیبایی به تنهایی‌، تخمین زده می‌شود که تا یک سوم کلاژن پوستی شما (ماده‌ای که پوست شما را به صورت جوان نگاه می‌دارد) در پنج سال اول پس از یائسگی از بین می‌رود‌، پس از آن مدت تقریباً هرساله کاهش می‌یابد. طبق گفته دکتر رابین گمیرک‌، سالانه2٪ به آن افزوده می‌شود. اما قفسه‌های فروشگاه‌های زیبایی‌، پر از محصولاتی هستند که مراقبت‌های سنین جوانی را ارائه می‌دهند‌، عکس‌های دخترانی که کلاژن آنها شکوفا است و تولید چربی پوست آنها تنظیم است روی این محصولات به نمایش در آمده است. به عبارت دیگر‌، محصولاتی که بطور خاص برای مورد درمان قرار دادن تخریب عمومی‌پوست در این زمان، محوری تدوین شده‌اند‌، فاصله چندانی با یکدیگر ندارند اما آموزش‌ها برای پشتیبانی از چگونگی درمان زنان مسن در پی این تغییرات‌، کمیاب است.

کارشناسان همکار در این تحقیقات

رابین گمیرک‌، MD یک متخصص پوست است که به دلیل مشارکت وی در تحقیقات پوست و زیبایی ومواد آرایشی‌، شناخته شده است. وی متخصص پوست و مو در زمینه آرایشی و عمومی‌ و سخنرانی در سطح ملی در زمینه تکنیک‌هایی از جمله جراحی لیزر‌، تزریق بوتاکس‌، اسکلروتراپی برای از بین بردن ورید پا (رگ‌های خونی برجسته مانند واریس) و تزریق فیلر برای اصلاح چین و چروک است. روچل ویتزنر بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Pause Well Aging است‌، یک برند پیشگام پوست‌، با تمرکز بر تغییرات اساسی پوست است که با سه مرحله یائسگی و کاهش استروژن همراه است. لنا کورس بنیانگذار و مدیر ارشد نوآوری Korres است. وی در سال 2007 توسط هیئت پادشاهی انگلستان CEW (زنان مجرمین زیبایی) برای جوایز آچیور انتخاب شد.

سه مرحله یائسگی

به طور کلی‌، ما در مورد یائسگی به عنوان یک مفهوم کلی صحبت می‌کنیم‌، اما در واقع یک مرحله سه بخشی است : پیراموپوز‌، یائسگی. در حدود 8 تا 10 سال قبل از یائسگی تخمدان شروع می‌شود که تخمدان‌ها به تدریج استروژن کمتری تولید می‌کنند و می‌توانند از 30 سالگی شروع شوند. یائسگی دوره زمانی است که یک زن دوره قاعدگی خود را ندارد. یائسگی می‌تواند تا یک دهه یا بیشتر ادامه یابد.

چگونه پوست شما در این مدت تغییر می‌کند

طبق گفته‌های دکتر گمیرک‌، شما می‌توانید نازک شدن‌، افتادن‌، چروک شدن و بهبودی زخم را در حین پیر و یائسگی ببینید زیرا کاهش عملکرد تخمدان منجر به کاهش سطح استروژن می‌شود. سپس توضیح داد: پس از یائسگی‌، “کمبود کامل استروژن وجود دارد و تغییرات پوستی بسیار برجسته تر است.” این تغییرات شامل:

خشکی: با کاهش سطح استروژن‌، زنان به دلیل کاهش تولید سبوم (یا روغن) در روی پوست دچار خشکی پوست می‌شوند.
کمبود آب بدن: با افزایش سن‌، سطح اسید هیالورونیک ما (که پوست را مرطوب نگه می‌دارد) کاهش می‌یابد.
منافذ بزرگ شده: منافذ به دلیل ضعف کلاژن و بافت الاستیک بزرگتر به نظر می‌رسند.
آکنه: به دلیل تغییرات هورمونی‌، زنان ممکن است در دوران یائسگی دچار آکنه شوند.
لکه‌های حاصل از تابش‌های خورشیدی یا لکه‌های سنی: دکتر گمیرک می‌گوید که این به طور خاص مربوط به کمبود استروژن نیست‌، بلکه به دلیل یک مرحله از زندگی و بالا رفتن سن به طور همزمان اتفاق می‌افتد.

زنان هنگام ورود به این مراحل مختلف یائسگی چه تغییراتی در پوست خود را مشاهده می‌کنند؟

برای مشکل خشکی: دکتر گمیرک می‌گوید که با شروع این مراحل‌، شما باید مواد پاک کننده‌ای مبتنی بر صابون را با چیزی ملایم تر و تغذیه کننده مانند پاک کننده‌های خامه‌ای (غیر صابونی) تعویض کنید. این امر به این دلیل است که فرمول‌های مبتنی بر صابون تمایل به بیرون کشیدن روغن از پوست دارند. دکتر گمیرک همچنین توصیه می‌کند مرطوب کننده‌های ساده را با مرطوب کننده‌های کرمی حاوی سرامید‌، گلیسیرین یا اسید هیالورونیک تعویض کنید (نه لوسیون‌ها‌، زیرا این مواد متشکل از آب و یا الکل هستند و به اندازه یک مرطوب کننده حاوی روغن سرشار از مواد هیدراتاسیون دار تاثیر ندارند) او توصیه می‌کند از مرطوب کننده در حالی که پوست هنوز مرطوب است برای جذب بهتر استفاده کنید.

برای مشکل آکنه: از آنجا که پوست در دوران یائسگی نازک تر و خشک تر می‌شود‌، باید از استفاده داروهای خشن آکنه جلوگیری کنید. دکتر گمیرک استفاده از یک پاک کننده بدون صابون با اسید سالیسیلیک و همچنین ژل موضعی آداپولان موضعی 2 تا 3 بار در هفته را توصیه می‌کند.

برای مشکل چین و چروک و خطوط ریز: “بسیاری از محصولات بدون نسخه موجود در دسترس ارزیابی علمی ندارند و قضاوت در مورد اثر بخشی ‌آنها ‌دشوار است زیرا داده‌های مطالعات آنها در دسترس نیست.” دکتر گمیرک گفت”دو ماده‌ای که من اکثرا آنها را توصیه می‌کنم ویتامین A موضعی به شکل رتینوئیدها یا رتینول و ویتامین C موضعی است.” او توصیه می‌کند که محصولات را در یک ظرف ضد نور محافظت کنید زیرا ویتامین A در اثر نور خورشید غیرفعال می‌شود و به همین دلیل‌، او همچنین توصیه می‌کند که آن را فقط شب‌ها قبل از خواب استفاده کنید. اگر پوست شما به خوبی به رتینوئیدها پاسخ نمی‌دهد‌، او همچنین باکوچیول‌، یک عصاره گیاهی که به طور طبیعی تولید شده است را توصیه می‌کند که همان مزایای رتینول را دارد اما تحریک کمتری ایجاد می‌کند و تحمل پذیری بهتری برای پوست حساس دارند. در مورد ویتامین C‌، دکتر گمیرک می‌گوید این امر بسیار ضروری است زیرا به تقویت کلاژن و محافظت از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می‌کند. او سرم SkinCeuticals CE Ferulic را توصیه می‌کند “زیرا در مطالعات انجام شده توسط همسالان نشان داده شده است که پایدار و در نتیجه فعال بر روی پوست دارد.”

از همه مهمتر‌، او توصیه می‌کند به طور مداوم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. دکترگمیرک می‌گوید: “شما بعد از یائسگی بیش از هر زمان دیگری به ضد آفتاب احتیاج دارید.” “پوست نازک تر و شکننده تر است‌، بنابراین محافظت از آن در برابر آفتاب از اهمیت زیادی برخوردار است. از ضد آفتاب با برچسب حداقلSPF 30 استفاده کنید (یا بالاتر. فاکتور SPF اندازه گیری محافظت در برابر نور UVB است) تا مطمئن شوید که در برابر آفتاب محافظت می‌شوید.

لایه برداری: در پیری پوست سلول‌های مرده بیشتری روی لایه فوقانی جمع می‌شود‌، اما به دلیل اینکه پوست نازک و حساس تر است‌، باید با تلاش برای کم شدن آنها‌، به آرامی لایه برداری کنید. کارشناس ما کورس هشدار می‌دهد: ” لایه برداری می‌تواند به سرعت و به آسانی سلول‌های مرده را از بین ببرد‌، و پوست را ترغیب به تجدید سلول‌های تازه کند‌، اما شما باید بیش از حد مراقب باشید و قبل از هر چیز‌، یک محصول لایه بردار ملایم را در خانه انتخاب کنید و بیش از دو بار در هفته از آن استفاده نکنید.”

دکتر گمیرک استفاده از کرم حاوی 12٪ اسید لاکتیک را توصیه می‌کند‌، که به شما کمک می‌کند تا هم زمان پوستتان مرطوب شود‌، و لایه مرده پوستتان جدا شود.

در سوی دیگر سرمایه گذاری روی محصولات با کیفیت : در حالی که محصولات خاص یائسگی ممکن است در خط مقدم چشم انداز مراقبت از پوست نباشند‌، دو مارک مترقی در حال حرکت به سوی تولید این نوع محصولات هستند و فرمول‌هایی را طراحی می‌کنند که برای زنان یائسه بر اساس نیازهای منحصر به فرد خود با عناصر اثبات شده عمل می‌کنند.

Pause Well Aging‌، یک برند اختصاصی است که به تغییرات فیزیولوژیکی که در طی سه مرحله یائسگی اتفاق می‌افتد‌، محصولات خود را با Pause Complex که ترکیبی از ویتامین‌ها‌، آنتی اکسیدان‌ها و پپتیدهایی است که به صورت هم افزایی برای تولید کلاژن تقویت می‌کنند‌، تهیه می‌کند. خشکی‌، بهبود تراکم پوست‌، و تمرکز روی سلامتی. این برند همچنین یک ابزار تحریک کننده جذاب ایجاد کرده است‌، یک دستگاه پزشکی ثبت شده با کلاس FDA ثبت شده در کلاس 1‌، قرار دارد که باعث بهبود عروق (جریان خون) برای بازگشت درخشش به پوست می‌شود. دکتر ویتزرر می‌گوید‌، بهتر است كه Pause ماركی باشد كه نه تنها در تولید محصولات موفق باشد بلکه در این امر پیشرو هم باشد. : “ما هیچ وقت از كلمات ضد پیری استفاده نمی‌کنیم. “ما در مورد سالخوردگی صحبت می‌کنیم: پیر شدن‌، به قول ما‌، روشی که ما انتخاب می‌کنیم. ما اعتقاد داریم همه باید ابزاری برای پذیرش سالخوردگی با توجه به شرایط خود را داشته باشند.”

مراقبت پوست Korres همچنین برای حل مشکلاتی که زنان در دوران یائسگی در پوست خود مشاهده می‌کنند‌، توصیه‌هایی می‌کند. از محصول جدید شرکت آنها استفاده شود که باعث افزایش کشش، کاهش چین و چروک‌های عمیق، انعطاف پذیری پوست و افزایش همچنین سطح حیاتی آب و تراکم پوست می‌شود استفاده کنیم او معتقد است این محصول مواد عالی پوست را به سطح قبل از یائسگی باز می‌گرداند. کورس می‌گوید: “این کشف چنان با ارزش بود که دانشگاه‌های درگیر در تحقیق را متحیر کرد.”

برای شروع درمان چه باید کرد؟

به متخصص پوست مراجعه کنید: اگر بودجه شما اجازه می‌دهد‌، دکترگمیرک می‌گوید درمان‌هایی مانند لیزر و پرتودرمانی میکرو سوزنی می‌تواند به تحریک کلاژن کمک کند. او توضیح می‌دهد: “این روش‌های درمانی به آرامی‌پوست را به روشی بسیار کنترل شده زخم می‌کنند.” “این آسیب دیدگی کنترل شده باعث یک پاسخ ترمیم زخم می‌شود که باعث تولید کلاژن و تولید بافت الاستیک جدید می‌شود.”

سایر تغییرات سبک زندگی شما می‌توانید یک تغییر بزرگ برایتان ایجاد کند

ورزش : حرکت جسمی‌با افزایش تحویل اکسیژن و مواد مغذی باعث افزایش کلاژن ‌پوست شما می‌شود زیرا باعث افزایش جریان خون می‌شود‌، همچنین به دفع سموم از پوست که باعث تجزیه بیشتر کلاژن و الاستین می‌شود کمک می‌کند. علاوه بر این‌، ورزش برای بهبود الگوهای خواب نشان داده شده است. که ما را به نکته بعدی خود می‌رساند …
خواب : “دکتر گمیرک می‌گوید: خواب زمانی است که بدن شما آسیب را ترمیم می‌کند.” وی ادامه داد: “اگر خواب با كیفیتی نداشته باشید‌، آسیب‌های روزانه كلاژن و الاستین كمتر ترمیم می‌‌شود. یک مطالعه نشان داد كه حتی زنان قبل از یائسگی كه به خوبی نمی‌خوابند علائم گسترده‌تری از پیری پوست شامل خطوط ریز‌، رنگدانه‌های ناهموار و کاهش کشش پوست را تجربه می‌کنند. ” اگر در به خواب رفتن مشکلی دارید‌، به پزشک مراجعه کنید.
خوب بخورید : دکتر گمیرک به خوردن اسیدهای چرب ضروری‌، مانند امگا 3 موجود در ماهی قزل آلا‌، گردو‌، تخم مرغ غنی شده‌، روغن جلبک‌، کتان‌، روغن گلرنگ و ساردین توصیه می‌کند. زیرا یکی از عوامل مهم در حفظ رطوبت پوست است. او همچنین سبزیجات و میوه‌ها را به عنوان آنتی اکسیدان‌های مهم که به حفظ سلامت پوست کمک کنند را نیز توصیه می‌کند.

منابع:
https://www.byrdie.com/menopause-skincare

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *