با 7 ماده ساده و معمولی، لب‌های خود را تقویت کنید

لب‌های خود را تقویت کنید

لب های شکسته یا ترک خورده یکی از آن موارد دردناک است که بسیاری می‌خواهند از شر آن خلاص شوید، اما بهتر است همه راه‌های طبیعی را امتحان کنید. افرادی که پوست خشک دارند بیشتر از سایرین از مشکل خشکی و ترک پوست رنج می‌برند، اما این را باور کنید یا نه، اما کمبود لیسیدن لب‌های شما اغلب باعث می‌شود که آنها خشک و پوسته پوسته شوند. همیشه می‌توانید با استفاده از بعضی از مواد گیاهی در آشپزخانه که به راحتی یافت می‌شود، آنها را درمان کنید. پس در ادامه مطلب در مجله لیلی لند همراه ما باشید تا بتوانید با ساه‌ترین روش ها لب‌های خود را تقویت کنید.

در لیست ذکر شده در زیر، با استفاده از مواد خوراکی مورد استفاده روزانه، لب‌های خود را تقویت کنید.

لب‌های خود را تقویت کنید
لب‌های خود را تقویت کنید

1. آلوئه ورا

یک برگ تازه آلوئه برداشته و ژل های آن را در یک ظرف بریزید، حالا یک قاشق چایخوری عسل را به ژل آلوئه ورا اضافه کنید و آنها را به خوبی مخلوط کنید. هر شب مقدار کمی روی لب خود بمالید و مابقی آن را در یخچال نگهداری کنید.

2. وانیل

این اسکراب مرطوب کننده، لب های شما را فقط با چند دقیقه ماساژ نرم و خوش مزه رها می‌کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک قاشق چایخوری روغن نارگیل، 1/2 قاشق چایخوری جوش شیری، 1 قاشق چایخوری شکر و چند قطره عصاره وانیل تهیه کرده و آنها را به خوبی مخلوط کنید. مقدار کمی از این مخلوط را روی لب‌های خود بمالید و بعد از چند دقیقه بشویید. مخلوط باقیمانده را درون یک ظرف محکم در دار قرار دهید و آنرا در یخچال نگهداری کنید.

3. عسل و شکر

1 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری شکر را برداشته و یک اسکراب از مخلوط آنها تهیه کنید. مخلوط را روی لب‌هایتان بمالید، حداقل 2 دقیقه لبهای ترک خورده خود را با این مخلوط ماساژ دهید و سپس آن را با آب ساده بشویید. اسکراب‌ها سلولهای مرده پوست را از بین می‌برد و همچنین باعث بازسازی سلولهای سالم می‌شود.

4- روغن نارگیل منجمد

نارگیل را در یک ظرف در دار منجمد کرده و سپس هر روز صبح و شب‌ها قبل از خواب از آن استفاده کنید، تا لب‌های خوشبو در طول روز به دست آید. در صورت احساس نیاز می‌توانید چند قطره روغن به دلخواه خود به مخلوط اضافه کنید.

لب‌های خود را تقویت کنید
لب‌های خود را تقویت کنید

5- گلبرگهای گل رز و شیر

چند گلبرگ گل رز را خرد کرده و سپس 1 قاشق چایخوری شیر پرچرب را در آن اضافه کنید، تا خمیر ایجاد شود. این مخلوط را روی لب خود بمالید و سپس حداقل 10 دقیقه آن را بگذارید بماند؛ سپس آن را با آب خالی بشویید و در آخر استفاده وازلین را فراموش نکنید.

6.خامه سنگین

1/2 قاشق چای خوری خامه سنگین را روی لب‌های خود بزنید و سپس آن را برای یک شب بگذارید بماند، اگر این کار شما را عصبی می‌کند، می‌توانید بعد از 2-3 ساعت نیزآن را بشویید. این باعث می شود لب های شما همانند کودک نرم بماند.

لب‌های خود را تقویت کنید
لب‌های خود را تقویت کنید

7. جوش شیرین

با مخلوط کردن چند قطره آب در 1 قاشق چایخوری جوش شیرین خمیر غلیظی درست کنید. حالا مسواک یدکی یا قدیمی را بردارید و آن را مرطوب کنید؛ سپس آن را درون جوش شیرین و خمیر آب آغشته کنید. آن را با حرکتی دایره‌ای و روی لب‌های چفت شده خود ماساژ دهید تا نرم و مرطوب شود. جوش شیرین باعث می‌شود سلولهای مرده پوست از بین بروند.

لب‌های خود را تقویت کنید
لب‌های خود را تقویت کنید

بنابراین، مواد مورد نیاز خود را انتخاب کنید و شروع به ترمیم لب‌های ترک خورده خود کنید و فقط در چند دقیقه لب های صورتی و شاداب را تحویل بگیرید.

منابع:
https://khoobsurati.com/treat-your-chapped-lips-with-7-uncommon-yet-simple-ingredients.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *