بهترین راه‌های مراقبت روزانه از چشم را بیاموزید

مراقبت روزانه از چشم

چشم به عنوان با ارزش ترین ویژگی چهره فرد در نظر گرفته می‌شود، زیرا به عنوان پنجره ای به شما کمک می‌کند تا این دنیای زیبا را ببینید. اما، سبک زندگی استرس زا می‌تواند تاثیری ناخواسته‌ای بر چشمان زیبای شما بگذارد. بنابراین لازم است که به درستی از چشمان خود مراقبت کنید. امروز در این مقاله در مجله لیلی لند، برخی از عادت های ساده را ذکر کرده ایم که اگر به طور مرتب آنها را رعایت کنید می‌توانید امیدوار باشید تا چشمانتان در معرض خطر نباشند و با این روش‌های ساده مراقبت روزانه از چشم را به راحتی بیاموزید. در اینجا با برخی از مراقبت‌های خانگی شروع  می‌کنیم که به مراقبت از پوست اطراف چشم کمک می‌کند.

برای مراقبت روزانه از چشم ابتدا هاله سیاه دور چشم خود را درمان کنید

مراقبت روزانه از چشم

برش های خیار

تاکنون خیار به عنوان بهترین راه حل برای درمان چشم های خسته در نظر گرفته شده است. و برای استفاده از این راه حل، فقط کافی است که چند برش خیار را برای چند دقیقه روی چشم خود قرار دهید.

مراقبت روزانه از چشم
مراقبت روزانه از چشم

گلاب

گلاب حاوی خاصیت جوانسازی است که می‌تواند در درمان موثر سیاهی دور چشم بکار گرفته شود. کافی است مقداری پنبه را در گلاب خیس کنید، آنها را روی چشم خود قرار دهید و بگذارید 15 دقیقه روی آنها باشد. این کار را به طور مرتب انجام دهید تا از شر سیاهی دور چشم خلاص شوید.

مراقبت روزانه از چشم
مراقبت روزانه از چشم

کیسه های چای

فقط چشمان خود را ببندید و کیسه های چای سرد را مدتی روی چشم خود قرار دهید. و برای بهترین نتیجه توصیه می‌شود از کیسه های چای سیاه استفاده کنید.

مراقبت روزانه از چشم
مراقبت روزانه از چشم

از توپ های پنبه ای سرد استفاده کنید

استفاده از توپ های پنبه ای خنک شده استفاده کنید

شما می‌توانید با قرار دادن توپ های پنبه ای که در آب خنک قرار گرفته‌اند این درمان را انجام دهید؛ پنبه ها را از آب سرد خارج کرده آب اضافی آن را بگیرید سپس آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی چشم خود قرار دهید.

از چشم‌ها هنگام استفاده بیش از حد از رایانه مراقبت کنید

  • اطمینان حاصل کنید که هنگام کار بر روی کامپیوتر، کل اتاق به درستی روشن می‌شود.
  • پیشنهاد می‌شود که از نگاه کردن به رایانه در طولانی مدت خودداری کنید. بهترین قانونی که می‌توانید دنبال کنید، استراحت است و حداقل 20 ثانیه بعد از هر 20 دقیقه کار، چیزی را با فاصله 10 متری هر از چند گاهی نگاه کنید.
  • علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که در اغلب اوقات چشمک می زنید تا چشمان شما خشک نشود.

چند نکته کوتاه برای بهبود مراقبت روزانه از چشم

از عینک آفتابی استفاده کنید

سعی کنید با زدن عینک آفتابی هر زمان که از خانه یا محل کار خارج می‌شوید، از چشمان خود در برابر اشعه UV مضر محافظت کنید. با رعایت این نکته ساده می‌توانید احتمال ابتلا به بیماری دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش دهید.

مراقبت روزانه از چشم
مراقبت روزانه از چشم

رژیم غذایی شما شامل مواد غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی باشد

همیشه اطمینان حاصل کنید که غذای سرشار از ویتامین و مواد معدنی را در رژیم غذایی خود مانند سیب زمینی شیرین، هویج و اسفناج را قرار می‌دهید. همچنین می‌توانید از غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 استفاده کنید زیرا در جلوگیری از مشکلات مربوط به چشم نیز کمک می‌کند.

در هنگام کار از عینک محافظ استفاده کنید

همیشه از عینک محافظ هنگام کار با اشیاء تیز و یا بازی در فضای باز استفاده کنید تا از ایمنی چشم اطمینان حاصل شود.

تاریخچه سلامت چشم خانواده خود را جمع‌ آوری کنید

برخی از مسائل چشم وجود دارد که مانند: بیماری ارثی شبکیه و دژنراسیون ماکولا ارثی است. بنابراین، این مهم است که شما از تاریخچه سلامت چشم خانواده خود آگاهی کامل داشته باشید تا اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

 بیش از حد چشم هایتان را لمس نکنید

لمس کردن بیش از حد چشم های شما می‌تواند آنها را در برابر عفونت ها آسیب پذیرتر کند. بنابراین، توصیه می‌شود که بیش از حد از تماس با آنها خودداری کنید. و اگر چیزی در چشم شما فرو رفت، سعی کنید آن را با استفاده از محلول نمکی استریل بشویید.

چشم های پف کرده را درمان کنید

  • برای درمان پف چشم ، از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • آب خیار و چای ریحان را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس آنها را در یک قالب کوچک یخ فریز کنید. بعداً از این مکعب های بالای چشم خود برای درمان پف اطراف چشم استفاده کنید.
  • می‌توانید کیسه های چای خنک را روی چشم خود قرار دهید تا چشمان شما آرام شود و پف را کاهش دهید.

بنابراین، این چند روش مؤثر،  برای مراقبت از چشم شما بود. با این وجود، اگر متوجه ناراحتی شدید، سعی کنید به پزشک مراجعه کنید تا بتواند درمان مناسب را انجام دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *