8 استفاده از نعناع برای زیبایی پوست و مو

استفاده از نعناع برای زیبایی پوست و مو

همه ما برگ نعنا را به عنوان ماده معطر کننده می‌شناسیم. اما، آیا می‌دانید که می‌توانید از آن برای تقویت زیبایی خود نیز استفاده کنید؟ بله، درست شنیدید. می‌توانید از برگ‌های نعنا در رژیم زیبایی خود استفاده کنید تا یک پوست و مو زیبا و بی عیب و نقص داشته باشید. این ماده دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد درد است که می‌تواند به طور موثر تمام مشکلات زیبایی شما را درمان کند. بنابراین، در مجله لیلی لند ما چند روش استفاده از نعناع برای زیبایی پوست و مو و برخی از مزایای زیبایی برگ نعنا را به اشتراک خواهیم گذاشت.

روش‌های مختلف استفاده از نعناع برای زیبایی پوست و مو:

استفاده از نعناع برای زیبایی پوست و مو
استفاده از نعناع برای زیبایی پوست و مو

نعناع لکه‌های تیره و آکنه را کاهش می‌دهد

برگ نعنا حاوی خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند در از بین بردن سلولهای ایجاد کننده آکنه کمک کند. علاوه بر این، باعث کاهش لکه‌های تیره روی پوست شما نیز می‌شود. تمام آنچه شما نیاز دارید این است که چند برگ نعنا را رنده کنید. پس از آن، آن را در قسمت‌های آسیب دیده بمالید و مدتی آن را روی پوست خود نگهدارید. سپس صورت خود را با آب معمولی بشویید. استفاده منظم از برگهای نعناع می‌تواند به شما کمک کند چهره ای بی عیب و عاری از آکنه و لکه‌های تیره بدست آورید.

 

استفاده از نعناع برای زیبایی پوست و مو
استفاده از نعناع برای زیبایی پوست و مو

نعنا بهداشت دهان و دندان را حفظ می‌کند

استفاده از نعناع برای بهداشت دهان و دندان

نعناع به عنوان یک داروی قدیمی برای حفظ بهداشت دهان و دندان در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید از برگ‌های نعناع به همراه آب به عنوان دهان شویه استفاده کنید. کافی است مقداری آب جوشانده و برگ‌های نعنا را با نمک به آن اضافه کنید. پس از سرد شدن محلول، از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید. برای کسب بهترین نتیجه، دو بار در روز از این محلول استفاده کنید.

 

استفاده از نعناع برای زیبایی پوست و مو
استفاده از نعناع برای زیبایی پوست و مو

نعناع جوش‌های سرسیاه را برطرف می‌کند

برگ‌های نعناع در کاهش جوش‌های سرسیاه به طور مؤثر عمل می‌کنند. کافی است مقداری آب جوشانده و یک مشت برگ نعناع را به آن اضافه کنید. حالا برگ‌های نعنا را مخلوط کرده و یک قاشق مربا خوری زردچوبه را به آن اضافه کنید. سپس این مخلوط را روی صورت خود بمالید و از آن استفاده کنید. پس از آن صورت خود را با آب معمولی بشویید. هفته ای دو بار از این مخلوط استفاده کنید.

 

استفاده از نعناع برای زیبایی پوست و مو
استفاده از نعناع برای زیبایی پوست و مو

نعناع از ریزش مو جلوگیری می‌کند

برگ نعنا حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که می‌تواند به رشد مو کمک کند. به علاوه، همچنین به عنوان بهترین درمان برای ریزش مو در نظر گرفته می‌شود. کافی است مقداری برگ نعناع برداشته و آنها را بجوشانید. بگذارید خنک شود. سپس این محلول را روی پوست سر و موهای خود بمالید و برای چند دقیقه ماساژ دهید. پس از آن، موهای خود را بعد از 10 دقیقه با آب معمولی بشویید.

نعناع چین و چروک‌ها را برطرف می‌کند

این ماده حاوی خواصی است که می‌تواند در از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک به طور طبیعی کمک کند. علاوه بر این، به از بین بردن رادیکالهای آزاد پوست شما نیز کمک می‌کند. بنابراین، برای کاهش علائم پیری. ابتدا برگ‌های نعنا را با مقداری آب بجوشانید. پس از سرد شدن آنرا روی صورت خود بمالید و به مدت نیم ساعت این ماسک را روی صورت خود نگهدارید. استفاده منظم از این محلول می‌تواند به شما کمک کند پوستی بی عیب و روشن داشته باشید.

استفاده از نعناع برای سفید کردن پوست

برگ نعنا حاوی آنتی اکسیدان ها و سایر عوامل حیاتی است که می‌تواند به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک کند. همچنین در از بین بردن باکتری‌هایی که به پوست شما آسیب می‌زنند کمک می‌کند و باعث می‌شود پوستی صاف و سالم داشته باشید. کافی است مقداری برگ نعنا را با هم مخلوط کرده و یک عدد برگ زردچوبه را با چند قطره گلاب به آن اضافه کنید. حالا این مخلوط را روی ناحیه صورت و گردن خود بمالید و به مدت 15 دقیقه بگذارید بماند. پس از آن صورت خود را بشویید و خشک کنید.

نعناع عفونت پوست سر را درمان می‌کند

همچنین می‌توانید از برگ نعنا برای درمان عفونت پوست سر استفاده کنید. تنها چیزی که شما نیاز دارید ماساژ پوست سر  با محلول تهیه شده از جوشانده برگ نعناع با آب است. بعد از آن بگذارید 25 دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. برای کسب بهترین نتیجه، دو بار در هفته از این روش درمانی استفاده کنید.

نعناع از خارش پوست جلوگیری می‌کند

این ماده حاوی مواد طبیعی است که می‌تواند در کاهش التهاب پوستی که منجر به خارش می‌شود، کمک کند. محلول برگ نعنا بهترین راه حل برای درمان آلرژی‌های پوستی از جمله سوزش پوست است. کافی است مقداری برگ نعنا را مخلوط کرده و آن را در نواحی آسیب دیده بمالید.

بنابراین،امروز در این مجله با چند مزیت از برگ نعنا و راهکار‌های استفاده از آن برای زیبایی بیشتر در خدمتتان بودیم.

منابع:

https://khoobsurati.com/8-surprising-beauty-benefits-mint-leaves.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *