مراقبت از پوست بعد از جراحی زیبایی

مراقبت از پوست بعد از جراحی زیبایی

وقتی تصمیم به جراحی زیبایی گرفتید، قدم قابل توجهی در جهت بهبود ظاهر و سلامت پوست خود بر می‌دارید. برای بهبودی سریع و کسب بهترین نتیجه، لازم است در چند روز اول و هفته های بعد از جراحی زیبایی، از پوست خود مراقبت ویژه‌ای داشته باشید، بنابراین امروز در مجله لیلی لند به چند کلیت در این مورد اشاره خواهیم کرد.

نسخه مراقبت از پوست در منزل، بستگی به این دارد که کدام روش جراحی را انتخاب کنید. در همه موارد، اطمینان حاصل کنید که قبل از عمل با پزشک یا متخصص زیبایی در مورد شرایط و مراقبت های بعد از انجام جراحی زیبایی صحبت کنید.

انواع روشهای جراحی زیبایی

تأثیرگذاری روشهای مختلف زیبایی، به میزان زیادی روی پوست شما متفاوت است، از روش های خفیف مانند میکرودرم ابریژن گرفته، تا اقدامات جراحی از جمله لیفت صورت و لیفت چشم؛ شما می‌توانید با انجام راهکارهای مراقبتی، آسیب هایی که بعد از انجام اقدامات جراحی یا معالجات زیبایی که شاید باعث مشکلات موقتی بیشتر به پوست شما می‌شود، سریعتر به روال طبیعی پوست خود، برگردید.

به گفته الن مارمور، پزشک بخش پوست و جراحی زیبایی در مرکز پزشکی کوه سینا می گوید: ” تمایز اصلی بین روشهای عمل های جراحی زیبایی این است که آیا پوست به روش های غیر جراحی تحت عمل قرار گرفته است و یا اینکه عمل جراحی باز روی پوست صورت گرفته است.” در هر حال فرقی نمی‌کند که از کدام روش استفاده کنید، مهم این است که، شما باید استفاده از مواد مغذی (مانند برخی از ویتامین ها مانند ویتامین c و…که پزشک به شما خواهد گفت) و برخی داروهای موضعی را به مدت سه روز متوقف کنید.

روشهای جراحی زیبایی، غیر باز

  • میکرودرمابراسیون
  • روشهای تجدید ناچیز لیزر غیر قابل استفاده
  • لایه برداری شیمیایی ملایم
  • پرکننده یا بوتاکس
مراقبت از پوست بعد از جراحی زیبایی
مراقبت از پوست بعد از جراحی زیبایی

روشهای آرایشی رایج که در پوست ایجاد زخم های باز یا ترک و خراش می‌کند شامل موارد زیر است:

  • لایه برداری شیمیایی عمیق
  • درمانهای لیزر ablative
  • روشهای جراحی مانند لیفت پلک، رینوپلاستی و لیفت صورت
  • چهار قانون مراقبت از پوست بعد از جراحی زیبایی

مراقبت های کلی بعد از جراحی ها و کارهای زیبایی

  1. فرض کنید پوست شما به دوران نوزادی بازگشته. ممکن است بعد از انجام برخی از کارهای زیبایی پوست شما دچار قرمزی، تورم، جراحت های سطحی و… شود، در این دوران برای رسیدن به نتایج مثبت، اطمینان حاصل کنید که از محصولات خفیف و ضد آلرژی مانند پاک کننده‌های بدون صابون و مرطوب‌کننده‌های بدون عطر استفاده کنید.
  2. در مورد محافظت پوستتان در این زمان ازنور آفتاب بیش از حد هوشیار باشید. استیون هوپینگ، پزشک آكادمی جراحی زیبایی آمریكا، می‌گوید: “چند روز اول پس از انجام یك عمل جراحی، بهتر است از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری كنید.” اگر بیرون می‌روید، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا استفاده از ضد آفتاب اشعه آفتاب آلفا و بتا خورشید را مسدود می کند. به این منظور استفاده از ضد آفتابی که spf ای 30یا 40 را دارد کافی است و آنهایی که SPF بالاتر دارند، تمایل زیادی به مسدود کردن منافذ پوست را دارند، بنابراین بهتر است از مصرف آنها جلوگیری شود. “
  3. بگذارید زخمهای شما بهبود یابد. مهم نیست که چقدر وسوسه شده باشید که پس از جراحی زیبایی پوست؛ از داروهای ترمیمی برای بهبود زخم خود را انتخاب کنید تا به سرعت بیشتری به بهبود خود ببخشید، شما با این کار احتمال ابتلا به عفونت یا جای زخم را افزایش دهید.
  4. چه جراحی جزئی داشته باشید و چه جراحی تمام عیار، نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در روز به جوانسازی پوست شما از داخل و بیرون آمدن هرگونه سموم از سیستم بدن شما کمک می‌کند.

منابع:

https://blogs.webmd.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *