درمان اثرات زخم صورت و لایه برداری پوست

درمان اثرات زخم صورت و لایه برداری پوست

زخم ها و اثرات آنها ممکن است باعث بی خوابی و نگرانی زیادی برای بسیاری شود، به خصوص اگر آنها بسیار واضح و مشخص باشند، بنابراین ما امروز در مجله لیلی لند به طور مفصل در مورد روش‌های مختلف درمان اثرات زخم صورت و لایه برداری پوست صحبت خواهیم کرد.

اثرات زخم صورت چیست و چگونه به وجود نمی‌آید

پوست در معرض موارد زیادی است که باعث ایجاد زخم یا خراش، چه سطحی و چه عمیق می‌شود، و در بسیاری از موارد این زخم‌ها حتی اگر ساده باشد، اثر آسیب زایی را بر روی صورت می‌گذارد و ما درادامه مطلب زیر نحوه درمان آن را به بهترین روش بررسی خواهیم کرد.

علل زخم صورت

  • برخی از ورزش‌ها که تا حدودی خشن است، مانند دوچرخه سواری، اسکی روی یخ، دفاع شخصی، بسکتبال و فوتبال و…
  • کارهای مختلف خانگی که تاحدودی خطرناک هستند مثل نصب لوستر، تعویض پرده و…
  • حوادث مختلف که ممکن است به صورت اتفاقی برای هر فردی رخ دهد.
  • نزاع ها و دعواها.
  • پرت شدن اشیاء روی صورت.
  • برخی از روش‌های تمیز کردن پوست که در آن از یک برس خشن صورت استفاده می‌شود.
درمان اثرات زخم صورت و لایه برداری پوست
درمان اثرات زخم صورت و لایه برداری پوست

روش های درمان زخم های صورت از نظر پزشکی

  1. از آنجا که پوست صورت بسیار حساس است؛ این کار در مطب پزشک متخصص انجام می‌شود، جایی که لایه بیرونی پوست با غلتک یا برس سیمی برداشته می‌شود تا اثر زخم ها و یا جوش ها کاملاً از بین بروند.
  2. لایه برداری شیمیایی که یک انقلاب در دنیای مراقبت از پوست و زیبایی است، اثربخشی این تکنیک به استفاده از اسیدهای سبک در لایه بالایی پوست (درم) بستگی دارد و نوع لایه برداری استفاده شده با توجه به میزان زخم روی صورت متفاوت است، در کل سه نوع لایه برداری در این روش وجود دارد؛ لایه برداری عمیق، لایه برداری سطحی و لایه برداری متوسط، که هر کدام از آنها دارای کارآیی خود هستند که با آن یکی دیگر متفاوت است و استفاده از روش مناسب، کاملا به پزشک بستگی دارد.
  3. لیزر، که لایه سطحی اپیدرم را بیرون می‌کشد، و به این طریق اثر زخم ها و مشکلات موجود بر روی آن را از بین می‌برد.
  4. جراحی پلاستیک، جایی که انواع روش‌های غیر تهاجمی مناسب نباشند و سطح تخریب پوست شدید باشد، جراح پلاستیک مناسب ترین اقدام برای رهایی ازاثرات زخم ها و یا سوختگی ها موجود روی پوست است.
  5. کرم ها و پمادها، که حاوی آنتی هیستامین‌ها هستند.
  6. تزریق انواع پرکننده ها، که نتایج آن ممکن است در مدت زمان مشخصی فقط اثر کند و پس از آن ناپدید شود.

روش های درمان زخم های صورت با دهان

روغن نارگیل برای درمان زخم صورت در خانه

روغن نارگیل را برای چند ثانیه در مایکروویو گرم کنید، سپس صورت را با آن ماساژ داده و تا زمانی که کاملاً توسط پوست جذب شود، درمان را دو یا سه بار در طول روز تکرار کنید.

آب لیمو برای درمان زخم صورت در خانه

آب لیمو ترش تازه را با ویتامین E یا گلاب مخلوط کنید و سپس آن را روی صورت بمالید، حدود 10 دقیقه آن را بگذارید بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید و یک بار در روز این درمان را تکرار کنید تا زخم ها کاملاً از بین بروند.

ژل آلوئه ورا برای درمان زخم در منزل

ژل طبیعی آلوئه ورا با خراشیدن لایه بیرونی برگ آلوئه ورا بدست می آید و سپس آن را با استفاده از روش ماساژ بر روی صورت به سطح پوست برسانید، 30 دقیقه منتظر وید و سپس با آی ولرم بشویید و روزانه دوبار این درمان را تکرار کنید.

برای خلاص شدن از شر اثرات زخم صورت و لایه برداری پوست را انجام دهید

مشکل جای جوش و اثر زخم های ناشی از آنها برای بسیاری از خانم ها یک مشکل بسیار شایع است، اما به محض رفع این مشکل، مشکل دیگری ظاهر می‌شود که تأثیرات آن با روش لایه برداری گاها به راحتی میسر است. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

روند لایه برداری پوست چیست؟

لایه برداری پوست نکته مهمی است که باید حداقل هفته‌ای 2 بار انجام شود تا درخشندگی، زیبایی و نشاط پوست حفظ شود، زیرا لایه بیرونی پوست برداشته می‌شود، رنگ پوست در همه نواحی یکنواخت می‌شود و اثرات آکنه و هر ناخالصی دیگری که روی پوست وجود دارد برداشته می‌شود.

فواید لایه برداری پوست صورت

  • از بین بردن پوست مرده و کثیف: با استفاده از اسکراب و لایه بردارها می‌توان اثرات مخرب خاک، گرد و غبار و لایه های مرده پوست را در سطح پوست از بین برد تا یک چهره درخشان ایجاد شود.
  • تغذیه پوست با آنتی اکسیدان ها: ماسک هایی که برای لایه‌برداری استفاده می‌شود، معمولاً حاوی ویتامین، سبزیجات یا عصاره های میوه است. این آنتی اکسیدان‌ها پوستی که در برابر آسیب ها تخریب شده‌اند، را بهبود می‌دهند و از آسیب های بعدی محافظت می‌کنند.
  • روشن تر نگاه داشتن پوست با استفاده از لایه‌‌بردارها: لایه برداری باعث کاهش اندازه منافذ پوست می‌شود و زیبایی آن بیشتر به نظر می‌رسد و همچنین چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد.
  • روغن های جذب کننده پوست: ماسک‌های براق کننده که از روغن‌ها تهیه می‌شوند، از ایجاد خشکی در پوست جلوگیری می‌کنند.
  • رفع موهای صورت: هنگام پاک کردن ماسک لایه بردار از سطح پوست، موهای صورت را از بین می‌رود و این امر باعث براق و درخشان شدن پوست می‌شود.
  • صاف کردن پوست: ماسک های لایه بردار باعث خلاص شدن از شر پوست مرده، جوش‌‌های سرسیاه و سرسفید و کاهش عفونت های پوستی می‌شود.
  • مرطوب کننده و تغذیه کننده پوست: ماسک‌های تغذیه کننده، پوست را به طور کامل آبرسانی، تغذیه و لایه برداری می‌کند. استفاده منظم به صورت هر هفته از این ماسک به بهبود رطوبت دست داده پوست کمک می‌کند.

نحوه رسیدگی به پوست صورت برای خلاص شدن از شر آکنه

جوش شیرین و آب

جوش شیرین را با چند قطره آب مخلوط کنید تا یک مخلوط حدودا منسجم تشکیل شود، سپس این مخلوط را روی صورت پخش کنید و ده دقیقه بگذارید بماند، پس از آن صورت با آب گرم شسته شده و با حوله نرم به آرامی خشک کنید و ترجیح داده می‌شود هفته ای 2 بار این دستور را تکرار کنید.

آووکادو، عسل و شکر

یک دانه آووکادو را با دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شکر تفت دهید، سپس روی کل پوست پخش کنید و به مدت سه ساعت بگذارید بماند، پس از آن صورت را با آب ولرم بشویید و هر نوع کرم مرطوب کننده مناسب برای نوع پوستتان مناسب است را بمالید.

لیمو و نمک

کمی آب نمک به آب لیمو اضافه کنید، سپس با حرکات دایره‌ای و بدون اعمال فشار روی پوست به مدت یک دقیقه صورت را با آن ماساژ دهید، که بعد از آن صورت با آب گرم شسته و هر نوع کرم مرطوب کننده یا روغن را که برای پوستتان مناسب است را مصرف کنید.

قهوه، شکر و روغن اسطوخودوس

مقدار مناسب قهوه را با مقداری شکر مخلوط کنید، سپس روغن اسطوخودوس را اضافه کنید تا مخلوطی ایجاد شود که بتواند روی صورت پخش شود، سپس این مخلوط را به آرامی و با حرکات دایره‌ای روی تمام صورت پخش کنید، سپس آن را به مدت ده دقیقه روی پوست بگذارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

آرد ذرت، آجیل و آب

دو قاشق غذا خوری آرد ذرت را مخلوط کنید و می توان این ترکیب را با گردو یا پودر بادام جایگزین کرد، سپس این مخلوط را با مقدار کمی آب تا زمانی که مخلوط غلیظی شکل بگیرد هم بزنید، سپس یک لایه ضخیم روی صورت قرار دهید و به خوبی در مناطق چوش دار و لکه دار پخش کنید،45 بگذارید روی پوست بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *