لکه های پوستی ناشی از افزایش سن که به عنوان لکه های کبدی یا لکه های ناشی از نور خورشید نیز شناخته می شوند، یک مشکل رایج هستند که به علت تولید بیش از حد ملانین یا رنگدانه پوست رخ می دهند. به طور معمول، تولید بیش از حد رنگدانه ناشی از قرار دادن پوست در معرض آفتاب است. این لکه ها می توانند با برنزه کردن زیاد نیز ایجاد شوند. در ادامه این مطلب مجله لیلی لند در مورد روش های ساده و خانگی برای درمان لکه های پوستی ناشی از افزایش سن صحبت می کنیم.

لکه های ناشی از سن در اندازه های مختلف ایجاد شده و معمولا روی صورت، دست، شانه ها و بازوها ظاهر می شوند. این مناطق، مناطقی هستند که بیشتر در معرض آفتاب قرار می گیرند. این لکه ها بیضی شکل بوده و معمولا قهوه ای یا خاکستری هستند.

این لکه ها در بزرگسالان بالای 50 سال رایج هستند. اما جوانان نیز می توانند این مشکل پوستی را تجربه کنند. افرادی که پوست ها روشن دارند نیز بیشتر به این عارضه دچار می شوند.

در واقع، لکه های ناشی از سن بی ضرر هستند. اما به دلایل تغییراتی که در زیبایی ایجاد می کنند، افراد به دنبال روش هایی برای درمان آن ها می باشند. خوشبختانه، داروهای خانگی طبیعی زیادی وجود دارد که ممکن است باعث درمان لکه های پوستی ناشی از افزایش سن شوند.

این نکته را در نظر داشته باشید که روش های طبیعی به مرور زمان و به آرامی اثر می کنند. بنابراین باید صبر داشته باشید و چندین روز از این روش ها استفاده کنید.

درمان لکه های پوستی ناشی از افزایش سن

سرکه سیب

سرکه سیب یک روش خوب برای درمان لکه های پوستی ناشی از افزایش سن است. این ماده حاوی اسیدهای هیدروکسی آلفا است که به عنوان یک عامل پوستی عالی عمل می کنند. این ماده به نوبه خود کمک می کند تا لکه های ناشی از سن و دیگر لکه های تکه ای از روی پوست پاک شوند.

روش دیگر

لیمو

آب لیمو حاوی اسید سیتریک خفیف است که به کاهش سلول های مرده پوست و تجزیه رنگدانه ملانین کمک می کند. این ماده همانطور که لایه های پوست تیره را حذف می کند و پوست جدیدی را نمایان می کند، لکه های پوستی را به تدریج روشن می کند. ویتامین C در لیمو نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از پوست در برابر آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند.

روش دیگر

نکته: تا یک ساعت بعد از استفاده از آب لیمو، پوست را در معرض نور خورشید قرار ندهید. از آبلیمو های تجاری استفاده نکنید، زیرا آن ها حاوی مواد شیمیایی دیگری نیز هستند که ممکن است به پوست آسیب برسانند.

آلوئه ورا

هنگامی که صحبت از درمان لکه های پوستی ناشی از افزایش سن می شود، آلوئه ورا بسیار موثر است. آلوئه ورا ترکیبات خاصی دارد که به آرامی سلول های مرده پوست را حذف کرده و رشد سلول های جدید و سالم را تشویق می کنند. با استفاده منظم از این ماده، می توانبد لکه های ناشی از افزایش سن را روشن و احتمالا حذف کنید.

به علاوه، این گیاه دارای ویژگی مرطوب کننده است که پوست را جوان و هیدراتاسیون می کند.

روغن کرچک

روغن کرچک می تواند به درمان بسیاری از بیماری های پوستی، از جمله درمان لکه های پوستی ناشی از افزایش سن کمک کند. آنتی اکسیدان های موجود در این روغن باعث محافظت و روشن شدن پوست می شوند. این ماده همچنین ظاهر و بافت پوست را بهبود می بخشد، و آن را نرم تر می کند.

ماست

اسید لاکتیک طبیعی در ماست باعث می شود که این ماده یک راه حل خوب برای درمان لکه های پوستی ناشی از افزایش سن باشد. اسید لاکتیک به آرامی سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست تازه و سالم را نمایان می کند. همچنین، ماست پوست را مرطوب نگه می دارد.

روش دیگر

روش های خانگی برای درمان لکه های پوستی ناشی از افزایش سن
روش های خانگی برای درمان لکه های پوستی ناشی از افزایش سن

دوغ

یکی دیگر از محصولات لبنی که برای سلامت پوست مفید است، دوغ پاستوریزه است. مانند ماست، دوغ نیز حاوی اسید لاکتیک است که به آرامی رنگ پوست را روشن و آفتاب سوختگی را خنثی می کند.

روش دیگر

ویتامین E

ویتامین E یکی دیگر از داروهای موثر برای درمان لکه های پوستی ناشی از افزایش سن تقریبا در هر قسمتی از بدن است. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان، می تواند آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید را کاهش دهد. ویتامین E پوست شما را تقویت می کند.

روش دیگر

زردچوبه

این گیاه از زمان های قدیم برای مراقبت از پوست استفاده می شد. این ادویه یک روش معمول در طب آیورودا برای درمان مشکلات پوستی است. قدرت بهبود دهنده زردچوبه به این معنی است که می تواند پوست رنگی شما را بهبود بخشد و آسیب رادیکال های آزاد را به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بهبود دهد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی اسیدی است و خواص سفید کنندگی دارد. به این ترتیب به عنوان یک عنصر برای درمان لکه های پوستی ناشی از افزایش سن و همچنین سایر لکه های پوستی استفاده می شود. گوجه فرنگی حاوی آنزیم ها و لیکوپن زیادی است که یک آنتی اکسیدان قوی بوده که به طور موثر پوست را روشن می کند.

روش دیگر

چوب صندل

چوب صندل یکی دیگر از مواد مفید برای محو کردن لکه های ناشی از افزایش سن است. این ماده یک تسکین دهنده پوستی است و به زخم ها و لکه ها کمک می کند تا سریع تر بهبود یابند. اسانس چوب صندل در بسیاری از محصولات آرایشی موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *