انواع روش های غیر جراحی لیفت سینه

انواع روش های غیر جراحی لیفت سینه

امروزه جراحی‌های زیبایی در حال فراگیر شدن است، در این میان، انواع روش های غیر جراحی لیفت سینه طرفداران بسیاری در میان زنان دارد. در مطلب (انواع روش های غیر جراحی لیفت سینه) مجله لیلی لند سعی داریم مخاطبان را با انواع روش‌های غیر جراحی آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه شوید.

انواع روش های غیر جراحی لیفت سینه

ماستوپکسی یا لیفت سینه با لیزر درمانی

این درمان جدید که به عنوان لیفت سینه از طریق لیزر درمانی به بازار عرضه می‌شود شامل استفاده از لیزر کول بیم است. درمان لیفت سینه بدون جراحی با استفاده از لیزر یک لایه نازک از پوست را بر می‌دارد و ظاهرا پوست را سفت می‌کند و در نتیجه یک لیفت طبیعی به سینه خواهد داد. اینکه آیا این روش کارایی لازم را دارد یا خیر جای سوال است.

دکتر بوفورد می‌گوید در حال حاضر هیچ دستگاه لیزری کارایی لازم را برای لیفت سینه ندارد. و دکتر ترات با این عقیده موافق است و اشاره می‌کند که روش تمام لیزرها به این صورت است که پوست را زخمی کرده و ساختار بافت زخم و کلاژن را بهبود می‌بخشند. او می‌گوید تاکنون هیچ کدام از روش‌های درمان با لیزر نتایج بلند مدتی را در هیچ قسمت از بدن بیماران نشان نداده است. همچنین استفاده از لیزر می‌تواند برای بیمار دردناک نیز باشد و باعث ایجاد سوختگی و ایجاد لکه‌های پوستی در پوست‌های تیره تر هم بشود.

ترماژ چگونه باعث لیفت سینه می‌شود؟

ترماژ یک روشی درمانی است که از امواج فرکانس‌های رادیویی RF  برای سفت کردن کلاژن ها در پوست استفاده می‌کند. این یک روش نسبتا قدیمی محسوب می‌شود. برخی از متخصصین از این روش به جای لیفتینگ سینه از طریق جراحی تهاجمی  استفاده می‌کنند و برای خود یک بازار درست کرده اند. با این حال دکتر بوفورد می‌گوید که تاکنون هیچ نتیجه قابل قبولی با این روش ندیده است و همچنین اشاره می‌کند که این روش یک تکنولوژی قدیمی تر است، که  برای بیمار دردناک بوده و تصور نمی‌شود که چندان هم موثر باشد؛ اما هنوز هم توسط برخی غیر جراحان استفاده می‌شود.

بوتاکس چگونه به لیفت سینه کمک می‌کند؟

اگر نظر کسانی که لیفت سینه با بوتاکس را مداوم تبلیغ می‌کنند بپذیریم، پس پذیرفته ایم که بوتاکس همان اثری را که روی عضلات صورت دارد را روی سینه های بیمارن نیز خواهد داشت. که البته تا حد زیادی نیز این نظریه غلط است. به عنوان مثال اثر لیفت و سفت کردن همانطور که دکتر بوفورد اشاره می‌کند چنان است که بوتاکس فلج کننده ماهیچه است. بنابراین هیچ راهی نیست که تزریق بوتاکس بتواند عضلات سینه را نیز لیفت کند. او می‌گوید تنها تاثیری که بوتاکس می‌تواند بر روی این قسمت از بدن داشته باشد ضعیف کردن عضله پکتورالیس است اصلی ترین عضله سینه که قطعا باعث لیفت کردن عضله سینه نخواهد شد.

دکتر بوفورد پا را از این هم فراتر گذاشته و می‌گوید این یکی از روش‌های درمانی پتوزیس سینه یا همان افتادگی سینه است که بیشترین تبلیغات غیر حقیقی در مورد آن انجام شده است. ایشان می‌گویند بیشتر اوقات بوتاکس روی عضلات اثر می‌گذارد ولی علت افتادگی سینه عضلات نیستند. اگر هم تزریق بوتاکس بتواند در بعضی از بیماران آن هم در برخی موارد موثر باشد در ماستوپکسی ها  و لیفت واقعی سینه تاثیری ندارد.

آیا ورزش سینه می‌تواند به لیفت سینه کمک کند؟

کارشناسان پزشکی معتقدند که هر فردی به شما بگوید با ورزش دادن سینه می‌توانید سینه هایتان را لیفت کنید در واقع نمی‌داند در مورد چه چیزی صحبت می‌کند. دکتر بوفورد می‌گوید تنها کاری که می‌توانید با تمرین کردن بکنید این است که عضله های پکتورالیس ماژور را تمرین دهید (روی این عضلات کار کنید) که چندان هم برای سفت کردن سینه ها کافی نیستند. این تمرین برای تمام قسمت‌های بدن می‌تواند استفاده شود. شما نمی‌توانید پوست و بافت نرم را با ورزش سفت کنید. شما با ورزش کردن تنها می‌توانید ماهیچه‌ها و عضلات خود را پرورش دهید و سفت کنید.

لیفتینگ سینه ومپایر چیست؟

لیفتینگ سینه ومپایر که راجع به آن صحبت‌های زیادی شده است روش دیگری برای پتوزیس یا افتادگی سینه است. این روش که ظاهرا از میکرونیدلینگ و پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP  استفاده می‌کند (این روش برای درمان‌های غیر تحاجمی مفاصل نیز بکار گرفته می‌شود) تا سینه را سفت کرده و لیفت کند، طبق نظر پزشکان متخصص جراحی پلاستیک تاثیر چندانی ندارد و مانند اکثر روش‌های غیر تحاجمی دیگر تنها روی پوست بیمار اثر می‌گذارد. دکتر ترات می‌گوید این روش درمانی تنها به پوست طراوت و شادابی می‌دهد، و تاثیر مستقیمی روی لیفت خود سینه ندارد.

دکتر بوفورد در نظری کاملا جدی می‌گوید لیفت سینه ومپایر جایزه روشی که بالاترین تبلیغات غیر حقیقی را در این زمینه کرده است می‌گیرد. او می‌گوید اگر به ادعاهای تبلیغاتی این روش توجه کنیم می‌بینیم که چقدر حماقت بارانه است. زیرا که کلاژن سازی و بازسازی پوست در حدود نود روز زمان می‌برد. مضحک است اگر فکر کنید در 2 هفته چیزی به غیر از تورم در ناحیه عمل مشاهده خواهید کرد. حتما از این روش استفاده نکنید.

آیا کرم های لیفت سینه کاربرد دارند؟

چندین کرم موضعی تبلیغاتی وجود دارد که ادعا می‌شود پوست سینه را سفت کرده و سینه ها را لیفت می‌کنند. دکتر بوفورد می‌گوید اگر هم این محصولات تاثیرات سفت کننده موقتی داشته باشند مطمئنا این روش، درمان طولانی مدت نیست و کرم ها نمی‌توانند سینه را در طولانی مدت لیفت کنند.  دکتر بوفورد می‌گوید بیشتر کرم هایی که برای لیفتینگ سینه دیده است حاوی کلاژن هستند که یا تاثیر بسیار اندکی بر لیفت سینه دارند یا اینکه هیچ تاثیری ندارند.

ترد لیفت یا لیفت با نخ

ادعا می‌شود که این روش درمانی، پوست ناحیه بالای سینه را لیفت می‌کند و یک کشش کلی به سینه ها می‌دهد. ترات می‌گوید از نظر تئوری ایده خوبی به نظر می‌رسد؛ اما من به چشم خود ندیده ام که این روش کارایی داشته باشد. همینطور این روش می‌تواند سبب ناراحتی و زحمت بسیار زیادی برای بیمار شود. یک تکنیک ترد لیفت دائمی برای پستان وجود دارد که شامل روشی به نام لیفت Rifine می‌باشد. اگر چه ممکن است اثر خیلی اندکی داشته باشد. در این روش لازم است پستان را با نخ در 2 ناحیه دیواره قفسه سینه محکم بخیه کرد. بر طبق نظرات ترات این نخ ها می‌توانند باعث ایجاد فرورفتگی در ناحیه بالای پستان شوند که وقتی خانم ها لباس کوتاه می‌پوشند و درز بین پستان هایشان نمایان است این فرو رفتگی کاملا قابل رویت است. به عقیده ترات این روش درمانی کاملا پایدار و  پذیرفته شده نیست و جنبه های بد زیادی دارد.

انواع روش های غیر جراحی لیفت سینه
انواع روش های غیر جراحی لیفت سینه

آیا جایگزین موثری برای جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی وجود دارد؟

البته چند مورد درمان لیفت سینه بدون عمل جراحی وجود دارد که ممکن است تاثیرات اندکی بر روی برخی از بیماران بگذارد. در حالی که هنوز هم این روش ها جایگزینی برای روش های عمل جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی نیستند.

دکتر ترات می‌گوید یک روش که کارایی آن می‌تواند تا چندین ساعت دوام بیاورد تزریق آب و نمک استریل شده یا  در اصطلاح پروتز سالینی به داخل سینه ها است تا آنها را پر حجم کرده و باعث لیفت سینه ها شود. احتمالا باید حدود دویست سی سی در هر پستان تزریق شود و شاید تا آخر شب دوام بیاورد. این درمان به نام lunch time boob job هم معروف است. این روش فرم دهی موقتی سینه می‌تواند به اندازه سه هزارو پانصد دلار به شما ضرر بزند.

دکتر یانگ ودکتر بوفورد هر دو فکر می‌کنند که روش درمانیThermibreast  می‌تواند اثرات تقریبا مثبتی بر روی بعضی بیماران داشته باشد.  دکتر بوفورد می‌گوید این روش برای زنان دارای سینه های آویزان و حجیم یا سینه های لاغر با بافت ضعیف پیشنهاد خوبی نیست. اما برای زنان جوانتر نتایجی را می‌بینیم که در آن قطعا سینه ها چند سانتیمتری لیفت می‌شود و کمک می‌کند که پستان ها ظاهر و شکل بهتری داشته باشند و شکل کلی سینه خوش فرم تر شود.

دکتر یانگ در این مورد با دکتر بوفورد هم نظر بوده و می‌گوید من روش ThermiBreast را برای بیمارانی که کاندیداهای  بسیار خوبی هستند و لیفت بسیار کمی لازم دارند پیشنهاد می‌کنم. اما این، مشکل اصلی روشThermiBreast  است. به طور کلی می‌توان گفت این روش برای بیماران با مشکل افتادگی سینه یا پتوزیس درجه یک یا ملایم که افتادگی سینه شان کم است، روش نسبتا خوبی است. ولی بیشتر بیماران به لیفت بیشتری احتیاج دارند. دکتر یانگ همچنین اشاره می‌کند که قیمت تمام شده این روش تنها اندکی کمتر از روش‌های جراحی لیفت سنتی سینه است.

دکتر ترات در مجموع راجع به کارایی این روش مردد است. ممکن است این روش در ابتدا کمی ورم ایجاد کند که باعث می‌شود نوک سینه چند میلی متری بالاتر به نظر برسد. او می‌گوید اما من تا به حال نتیجه رضایت بخشی که بیمار از آن راضی بوده باشد را مشاهده نکرده ام.

آیا جایگزین‌های غیر جراحی عمل لیفتینگ سینه آینده روشنی دارند؟

این حقیقت که لیفتینگ سینه بدون عمل جراحی در حال حاضر کارایی لازم را ندارد لزوما به این معنا نیست که همیشه به همین صورت  باقی خواهد ماند.

دکتر یانگ می‌گوید با پیشرفت هایی که در زمینه روش های ترنسور چربی صورت گرفته و استفاده جدیدی که از سلول های بنیادی در آینده نزدیک خواهد شد؛ شکی نیست که روش ها و تکنولوژی های جدید باعث افزایش کیفیت نتایج لیفت سینه از روشهای غیرجراحی می‌شوند. در حال حاضر چندین روش نوین وجود دارند که دارای پشتوانه علمی نیز هستند. اما هنوز این روش ها به اندازه روش‌های عمل جراحی موجود که سال ها با موفقیت مورد استفاده پزشکان قرار گرفته اند قابل اعتماد نیستند. دکتر بوفورد با این عقیده موافق است و می‌گوید که تکنولوژی قطعا در حال پیشرفت است و امیدوارم که با گذر زمان تکنولوژی بتواند ادعاها را محقق کند و اینکه ما بتوانیم به بیمارانمان گزینه های غیر جراحی را نیز پیشنهاد کنیم. در حال حاضر متخصصان معتقدند که باید از لیفت سینه بدون جراحی اجتناب کرد و هیچ جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت سینه وجود ندارد.

از روش های غیر جراحی لیفت سینه انتظار معجزه نداشته باشید

در حال حاضر عملکرد روش های لیفت سینه بدون عمل جراحی به اندازه عملکرد جراحی های قدیمی سینه نیست. در حالی که علم در حال پیشرفت های زیادی است و در زمینه استفاده از تکنولوژی های فرکانس رادیویی یا RF انتقال چربی و درمان از روش سلولهای بنیادی می‌باشد، اما هنوز هم به آن درجه از کارآیی در زمینه لیفت سینه از طروق غیرجراحی نرسیده ایم. و طی مدت سال ها، ورزش های سینه، دستگاه های ساکشن، مکملهای غذایی و کرم های مخصوص بالا برنده سینه تنها جایگزین های غیرجراحی لیفت سینه بوده‌اند. امروزه این روش‌های جایگزین هنوز نیز وجود دارند که عبارتند از: سینه بندهای طبیعی گوناگون مخصوص بالا نگه داشتن سینه، محصولات خواب طبی که از افتادگی جلو گیری می‌کنند، پدها، استریپ های طبی، کرم های بالا برنده، لوسیون های بالا برنده و سفت کننده، ژل ها و برنامه های ورزشی متداول که نتایج معجزه آسایی را به بیماران وعده می‌دهند. بیشتر بیمارانی که این روش ها را تست کرده اند از نتایج به دست آمده دلسرد شده‌اند و نهایتا مجبور به عمل جراحی شده‌اند. برخی دیگر از بیماران نیز سعی می‌کنند تکنولوژی های غیرجراحی جدیدتر را نیز امتحان کنند. تکنولوژی هایی مانند لیزر درمانی، امواج فرکانس رادیویی(RF)، انتقال چربی، تزریق سلول های بنیادی و حتی روش ساده و پیش پا افتاده بوتاکس که امروزه از آن به عنوان جایگزین غیر جراحی برای جراحی لیفت سینه تبلیغ می‌شود. اما آیا این روش ها حقیقتا کارایی دارند؟

دکتر کمبل می‌گوید: در مرکز جراحی من در سن آنتونیو که دارای گواهینامهASF  می‌باشد؛ تمام انواع جراحی های لیفت سینه‌ای که من انجام می‌دهم، با روش‌های گونا گون اجرا می‌شوند. در حالی که اکثر بیماران من جراحی لیفت سینه به روش سنتی را انتخاب می‌کنند، وقتی بیمارانم به گذاشتن ایمپلنت علاقه‌ای ندارند یا وقتی که لیفت یا حجم بیشتری در ناحیه بالایی سینه لازم است من انتقال چربی را به آنها پیشنهاد می‌کنم. همچنین برای بیمارانی که کاندیداهای خوبی هستند و سینه هایشان لیفت کمی لازم دارد من روش Thermibreast را پیشنهاد می‌کنم. البته این اشکال اصلی روش Thermibreast است. این روش برای بیماران دارای مشکل افتادگی سینه درجه۱ یا پتوزیس ملایم (افتادگی کم) مناسب است. در حالیکه بیشتر بیماران به لیفت بیشتر احتیاج دارند.

روش Thermibreast  از امواج فرکانس‌های رادیویی کنترل شده برای تولید انرژی گرمایی استفاده می‌کند، بافت پستان را فشرده کرده و باعث سفتی سینه ها می‌شود. وقتی که فرد تحت بیهوشی موضعی قرار می‌گیرد، یک ابزار ظریف و کوچک زیر پوست او قرار داده می‌شود که با دقت دست توسط جراح تحت کنترل او است تا زمانی که به دمای دقیق از پیش تعیین شده می‌رسد. سپس آن ابزار به صورت یک نقشه الگو برداری به حرکت در می‌آید و کل ناحیه پستان را می‌پوشاند.

تکنیک Thermibreast معمولا در 1 جلسه انجام می‌شود و احتیاج به مدت اندکی استراحت در خانه دارد. گرچه ممکن است برای بعضی از زنان تحمل این تکنیک تحت بیهوشی موضعی مشکل باشد. اما معمولا نتایج اولیه تقریبا دو نیم سانتی متر لیفت را در سینه نشان می‌دهند. هزینه استفاده از این روش معمولا اندکی کمتر از روش های جراحی لیفت سینه بصورت سنتی است.

تکنیک های جدید همواره در حال اختراع و معرفی شدن هستند و مدت‌ها مورد استفاده پزشکان قرار می‌گیرند. در طول سالیان گذشته جراحان روش‌ها و تکنیک‌های جراحی زیادی را برای بهبود لیفت سینه را امتحان کرده اند. تکنیک‌هایی مانند سوتین های داخلی (با نوار های ساخته شده از نسج بدن)، سفت کردن سینه ها از بالا و دیگر روش‌هایی که به طور کلی بی‌تاثیر بوده‌اند. اخیرا روش‌های لیفت سینه با لیزر درمانی، بوتاکس درمانی سینه و لیفت سینه ومپایر به عنوان جایگزین هایی برای جراحی سینه توسط برخی از شرکت‌های تولید اینگونه مواد تبلیغ می‌شوند. اما کارایی و زمان دوام این تکنیک ها اثبات نشده است. زمان، کارآمدی و امنیت این مدهای زودگذر را نشان خواهد داد. اکنون هیچ کدام از این تکنیک‌ها نمی‌توانند با نتایج به دست آمده از یک جراحی لیفت سینه که توسط یک جراح پلاستیک با تجربه صورت پذیرفته است رقابت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *