فواید چای سبز برای پوست صورت و نحوه استفاده از آن

فواید چای سبز برای پوست صورت

چای سبز یکی از بهترین انواع گیاهان طبیعی برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی، سلامتی و مو به طور یکسان است و ما از طریق این مقاله در مجله لیلی لند در مورد مزایای چای سبز برای پوست صورت و نحوه استفاده از آن صحبت خواهیم کرد. مطالعات ثابت کرده اند که گیاهان طبیعی برای زیبایی و سلامتی پوست مزایای بسیاری دارند. یکی از مهمترین گیاهانی که اغلب در فرآورده‌های طبیعی و مواد آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، چای سبز است. زیرا حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به حفظ شادابی پوست و جلوگیری از علائم چین و چروک و همچنین در بهبود کم کردن سن پوست کمک می‌کند. با توجه به مزایای این گیاه، در مورد گروهی از ترکیبات طبیعی مناسب پوست بیاموزید، که تمرکز این دستورات بر استفاده از چای سبز است.

چای سبز

چای سبز همان چای قرمز است که از برگ درخت شتر یا کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis) به دست می‌آید، اما آن را اکسید نمی‌کند، این چای به عنوان نوعی گیاهان دارویی در هند، چین، سنگاپور و سایر کشورهای آسیایی استفاده می‌شد و بعد از آن در سایر نقاط دنیا به عنوان نوشیدنی بسیار مفید برای سلامتی به لطف آنتی اکسیدان‌های موجود در آن استفاده می‌شود.

فواید چای سبز برای بدن

  • این گیاه عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد، زیرا کافئین آن به بیداری مغز، بهبود خلق و خو و تقویت حافظه کمک می‌کند.
  • به سوزاندن چربی و تقویت سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.
  • این گیاه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد، زیرا آنتی اکسیدان‌های موجود در آن در این امر نقش دارند، و بررسی ها نشان داده است زنانی که چای سبز می‌نوشند، 30٪ کمتر از سایر زنان احتمال ابتلا به سرطان پستان را دارند.
  • چای سبز خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد، زیرا مجموعه کاتچین موجود در آن، نورون‌ها را از اختلال در امان نگه می‌دارد.
  • از دیابت محافظت می‌کند، زیرا سطح قند خون را کاهش می‌دهد و حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد.
  • این گیاه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد و علائم حملات قلبی را کاهش می‌دهد که خطر آن را افزایش می‌دهد.
  • با افزایش سطح متابولیسم و ​​در نتیجه کاهش چربی بدن، به کاهش وزن کمک می‌کند.
  • باکتری‌ها را می‌کشد و عملکرد ویروس‌های عفونی را مهار می‌کند.
  • سلامت دهان و دندان را بهبود می‌بخشد.
فواید چای سبز برای پوست صورت
فواید چای سبز برای پوست صورت

فواید چای سبز برای پوست صورت و نحوه استفاده از آن

  • حاوی مواد ضد باکتریایی و ضد‌التهابی است، که به لطف آنتی اکسیدان‌های موجود در آن به کاهش مشکلات پوستی کمک می‌کند.
  • علائم پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز و لکه ها را کاهش می‌دهد.
  • سلولهای پوستی آسیب دیده را بهبود می‌بخشد.
  • این گیاه مشکلات چربی پوست را برطرف می‌کند، زیرا حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به انسداد منافذ و کاهش ترشحات چربی کمک می‌کند.
  • باکتری‌ها و میکروب‌ها و جوش‌های سرسیاه و هرآنچه باعث آکنه می‌شوند را تمیز می‌کند.
  • به آرامی پوست مرده را از بین می‌برد.
  • از اشعه های مضر خورشید محافظت می‌کند.
  • التهاب و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد.
  • باعث تسکین پوست می‌شود و به بهبود اثرات خستگی و حلقه‌های تاریک اطراف چشم کمک می‌کند.

چگونه می توانید از چای سبز روی صورت استفاده کنید

چای سبز برای تسکین حلقه‌های تیره زیر چشم

دو کیسه چای سبز را به مدت 30 دقیقه پس از خیساندن در آب، در یخچال بگذارید تا خنک شود، سپس کیسه های چای سرد را روی پلک های خود گذاشته و حدود 15 دقیقه منتظر بمانید. روزانه دو باراین کار راتکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

چای سبز برای بهبود سلامت پوست

دو قاشق دم کرده غلیظ چای سبز را به همراه 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 1/2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید، سپس ماسک را روی پوست خود بمالید و 10 دقیقه منتظر بمانید، سپس آن را با آب ولرم بشویید و هفته ای 2 بار درمان را تکرار کنید.

چای سبز برای خلاص شدن از شر آکنه

یک چهارم فنجان چای سبز تازه تهیه شده، یک چهارم فنجان آب را با هم مخلوط کنید، محلول را با استفاده از یک توپ پنبه ای به منطقه آسیب دیده بمالید. 10-15 دقیقه بگذارید. سپس با آب سرد بشویید. این روش درمانی را دو بار در روز تکرار کنید.

ماسک چای سبز برای صاف کردن پوست

از این ماسک چای سبز برای نرم کردن پوست و کوچک کردن منافذ باز صورت استفاده کنید. برگ‌های چای سبز را برای چند دقیقه در آب گرم قرار دهید، سپس آنها را روی پوست بکشید و ده دقیقه بگذارید روی پوست بماند، این روال به از بین بردن لکه‌های پوست و صاف کردن پوست کمک می‌کند.

ماسک چای سبز برای تغذیه پوست

مقداری برگ چای سبز را در آب جوش خیس کنید و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را به آنها اضافه کنید، یک قاشق غذاخوری خیار پوره شده را به مخلوط اضافه کنید، مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید؛ سپس آنها را روی پوست بگذارید و نیم ساعت منتظر بمانید، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک چای سبز برای خلاص شدن از حلقه های تیره اطراف ناحیه حساس چشم

برای خلاص شدن از حلقه‌های تیره و رفع پف زیر چشم، تنها کاری که باید انجام دهید اینست که کمپرس های چای سبز سرد را روی چشم ها بمالید و ده دقیقه منتظر شوید.

ماسک برای لایه برداری پوست

می توان از کیسه های چای استفاده کرد، زیرا محتویات آنها به عنوان یک لایه برداری طبیعی برای پوست عمل می‌کند. صورت را با محتویات به صورت دایره‌ای ماساژ دهید، به این ترتیب سلول های مرده پوست را از بین می‌برید و این به روند سفت شدن پوست و از بین بردن جوش های سر سیاه کمک می‌کند.

ماسک چای سبز برای کاهش عفونت‌های پوستی

چای سبز را می‌توان با روغن زیتون مخلوط کرده تا یک درمان بسیار مؤثر برای رهایی از سوزش پوستی و کاهش احساس خارش در آن فراهم شود.

برای تازه بودن پوست، چای سبز بنوشید

اهمیت چای سبز را به عنوان یک بخش اساسی در برنامه روزانه رژیم غذایی فراموش نکنید، فواید غذایی آن بیشمار است، به مرطوب شدن پوست و احیای طراوت و سلامتی آن کمک می‌کند ، زیرا این امر به خلاص شدن از شر سموم انباشته شده در بدن که درخشندگی پوست تأثیر می‌گذارد کمک می‌کند.

ماسک چای سبز برای تمیز کردن پوست

از چای سبز می توان برای تمیز کردن پوست از آرایش و کثیفی که در طول روز روی پوست ایجاد می‌شود استفاده کرد. چای را با روغن کانولا مخلوط کرده و این مخلوط را روی یک توپ پنبه ای بمالید، سپس پوست را به آرامی تمیز کنید.

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *