فواید انار و پوست انار برای پوست و بدن

فواید انار و پوست انار

انار یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین میوه‌ها است، اما ممکن است برخی از این امر اطلاعی نداشته باشند، که این ماده خوراکی تقویت کننده کلاژن است، بنابراین با خواندن سطرهای بعدی در مجله لیلی لند، با ما در مورد فواید شگفت انگیز انار برای پوست و بدن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

فواید انار و پوست انار برای پوست و بدن چیست؟

  • روغن انار تغذیه کننده، محافظت کننده پوست است و به پوست ظاهری پر جنب و جوش و سالم می‌بخشد.
  • استفاده از روغن انار بر روی پوست، رنگدانه ها و لکه های تیره پوست را از بین می‌برد.
  • انار به دلیل غنی بودن ویتامین های A، E و C باعث تولید کلاژن در پوست می‌شود و باعث کند شدن پیری پوست می‌شود.
  • روغن انار حاوی آنزیم هایی است که برای تنظیم ترشح استروژن کار می‌کنند، که به بازسازی سلول های پوستی کمک می‌کند.
  • روغن انار به دلیل غلظت بالای اسیدهای چرب، که آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند (معادل 3 برابر مقدار این آنتی‌اکسیدان‌ها در مقایسه با چای سبز) در مبارزه با رادیکال های آزاد مضر برای بدن و پوست نقش دارند، و همچنین در بازسازی و حفظ سلول های پوست نقش دارند.
  • پوست انار به دلیل غنی بودن آنتی‌اکسیدان‌هایی که با باکتری ها و عفونت ها مبارزه می‌کند؛ با آکنه، جوش و بثورات مبارزه می‌کند.
  • استفاده از پوست انار بر روی پوست باعث از بین بردن pH پوست می‌شود و پوست را نرم نگه می‌دارد.
  • با مخلوط کردن آن با یک کرم مناسب و قرار دادن آن بر روی صورت، 20 دقیقه قبل از بیرون آمدن، پوست را از نور مضر خورشید محافظت کنید.
  • پوست انار سلولهای مرده پوست را بیرون می‌کشد و دوباره پر می‌کند.

عملکرد انار بر کلیت سیستم بدن

  • انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها‌، ترکیبات طبیعی و الیاف است که عملکردهای مختلف بدن را تقویت کرده و ایمنی کلی آن را تقویت می‌کند.
  • خوردن انار خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سکته های مغزی و حمله قلبی را کاهش می‌دهد.
  • انار حاوی ماده‌ای مشابه عمل استروژن در بدن است؛ که بدن را از ابتلا به پوکی استخوان محافظت می‌کند، که معمولاً پس از قطع شدن خونریزی قاعدگی در زنان یائسه تأثیر مثبتی بر بدن زنان می‌گذارد.
  • انار باعث کاهش فشار خون بالا می‌شود.
  • از دیابت محافظت می‌کند.
  • کلسترول خون را کاهش می‌دهد.
  • ترکیبات انار از غضروف‌ها و استخوان‌ها محافظت می‌کند، زیرا حاوی آنزیمی است که سرعت آسیب غضروف‌ها را کند می‌کند.
  • خوردن انار یا نوشیدن آب میوه طبیعی آن، بروز برخی از انواع سرطان ها مانند پروستات، غدد لنفاوی و سرطان پستان را کاهش می‌دهد، به این دلیل که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها‌یی است که بدن را از سموم محافظت می‌کند و بدن را از رادیکال های آزاد که سبب رشد سلول‌های سرطانی می‌شوند، کاهش می‌دهد.
  • خوردن انار به دلیل دارا بودن فیبر زیاد در رژیم غذایی، کار دستگاه گوارش را تسهیل می‌کند، و همچنین باعث کاهش وزن و چربی سوزی می‌شود و کبد را از سموم پاک می‌کند.
  • به تنظیم عملکرد روده کمک می‌کند، که آن را به عنوان یک داروی طبیعی برای یبوست و به کار انداختن دستگاه گوارش به دلیل غنی بودن فیبر آن در رژیم غذایی می‌دانند.

 

فواید انار و پوست انار
فواید انار و پوست انار

ماسک های طبیعی انار برای تقویت کلاژن پوست

ما به شما 4 مخلوط طبیعی از پوست را ارائه می‌دهیم که شامل ترکیباتی بر پایه انار است؛ که برخی از آنها ترشح کلاژن را تقویت می‌کنند و بعضی از آنها ممکن است شما را از لکه های آزار دهنده خلاص کند و سایر مواردی که مناسب برای افرادی است دارای پوست روغنی هستند، با توجه به موارد گفته شده شما از بین این مخلوط ها، هر آنچه که متناسب با پوست خود می‌دانید استفاده کنید و از نتیجه آن لذت ببرید.

ماسک انار برای تقویت کلاژن

هلو و انار یکی از تقویت کننده ترین میوه‌ها برای ترشح کلاژن است، که این راز پوست جوان است و برای تقویت آن به طور طبیعی در نظر گرفته شده است. آنچه شما نیاز دارید مخلوط یک هلو با یک قاشق غذاخوری انار (ترجیحا این میوه ها تازه و ارگانیک باشند) در میکسر برقی هستید و سپس مخلوط را در سطح پوست پخش کنید. صورت و گردن را به خوبی ماساژ دهید و سپس به مدت 20 دقیقه صبر کنید و بعد پوست را با آب سرد بشویید.

ماسک انار برای خلاص شدن از سیاه شدن پوست ناشی از نور خورشید

تنها چیزی که برای استفاده از این مخلوط ساده نیاز دارید این است که یک قاشق چای خوری انار را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و وقتی مخلوط یکدست شد، این مخلوط را به مدت 20 دقیقه روی صورت و گردن پهن کنید و سپس آن را با آب سرد بشوئید.

ماسک انار برای لایه برداری پوست چرب

اگر می‌خواهید سلول‌های انباشته شده مرده را روی صورت خود لایه برداری کنید، تنها چیزی که نیاز دارید این است که دو قاشق غذاخوری عسل را با 3 قاشق غذا خوری جو دوسر و دو قاشق غذاخوری آب انار مخلوط کنید و سپس این مخلوط را روی صورت و دستان خود به صورت ماساژ حرکات دایره ای ملایم روی صورت پخش کنید و سپس آن را برای 15 بگذارید بماند و بعد از آن خوب بشویید.

ماسک انار برای سفیدتر شدن پوست است

این مخلوط از 3 ماده طبیعی و مؤثر یعنی لیمو، آب انار و زردچوبه تشکیل شده است. برای تهیه این مخلوط، با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری آب لیمو با یک قاشق زردچوبه و یک قاشق آب انار تازه، به دست می‌آید و سپس این مخلوط را روی صورت پخش کرده و ضمن جلوگیری از رسیدن آن به ناحیه چشم، مالش دهید. این مخلوط به مدت 10 دقیقه روی صورت باقی مانده و سپس با آب گرم شسته می‌شود. برای به دست آوردن نتیجه رضایت بخش، این ماسک را دو بار در هفته اعمال کنید.

انار یک کلاژن طبیعی پوست است و همانطور که با در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و کرم‌های کلاژن دار، جاوی ترکیبات این میوه است، و آن به دلیل فواید و مواد فوق العاده آن است. پوست انار حاوی اسید الاجیک است، که رطوبت سلولهای پوست را به دام می اندازد و از خشک شدن آنها جلوگیری می‌کند، در نتیجه احتمال آسیب پوستی، که به دلیل کم آبی بدن رخ می‌دهد را کاهش می‌دهد.

راه هایی برای استفاده از مؤلفه های فواید انار روی پوست

شما می توانید از مزایای انار روی پوست به این روش استفاده کنید:

  1. روزانه یک قرص حاوی روغن هسته انار میل کنید و این به نفع پوست و بدن شما نیز خواهد بود.
  2. روغن انار را به تنهایی روی صورت بمالید و یا آن را در دستور العمل های رسیدگی به پوستتان قرار دهید.
  3. پوست انار را خرد کرده و آنها را به ترکیب چای گیاهی خود اضافه کنید.
  4. پوست انار را خرد کرده و آنها را به دستور العمل های ماسک های مناسب پوست خود اضافه کنید.
  5. انار را له کرده و بعد از صاف کردن آب آن به تنهایی یا با سایر مواد طبیعی، آن را روی پوست خود بمالید.

در پایان، با ذکر این مزایا و کاربردهایی که از فواید انار و پوست انار برای پوست و بدن ، برای شما آورده‌ایم باعث می‌شود، بدون نیاز به استفاده از کرم های گران قیمت یا غیرقابل اعتماد، کلاژن پوست را از طبیعت تهیه کنید و قاعدتا بعد ازآن که فواید انار را روی پوست و سلامتی بدن خود فهمیدید، از افزودن آن به لیست خرید بعدی خود دریغ نکنید، و همچنین از ماسک‌های طبیعی برای پوست استفاده کنید و از نتیجه فوق العاده آن لذت ببرید!

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *