با پیکر تراشی سرد یا کرایولیپولیز بیشتر آشنا شوید.

با پیکر تراشی سرد یا کرایولیپولیز بیشتر آشنا شوید.

پیش از ورود به بحث باید بدانید که این روش درمانی با اسامی مختلفی شناخته می شود، مانند: کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ، پیکر تراشی سرد، cryolipolysis ،CoolSculpting
بخش غافلگیر کننده یک درمان مجسمه سازی با نام کول اسکالپتینگ که می تواند، در نتایجی که شما از پیکر تراشی انتظار دارید تفاوت ایجاد کند. شاید این یک نکته انحرافی بنظر برسد، اما واقعیت همین است. پیکر تراشی علاوه بر روشی که امروزه در ایران با همین نام شناخته می شود. روش‌های دیگری نیز دارد، که غیر تهاجمی هستند. امروز در مجله لیلی لند با یکی از این روش ها به نام پیکر تراشی سرد یا کرایولیپولیز آشنا خواهیم شد.

پیکر تراشی سرد یا کرایولیپولیز چیست؟

اگر قبلا با روش پیکر تراشی غیر تهاجمی آشنا نشده‌اید توصیه می شود این مطلب را تا انتها دنبال کنید. شاید برخی از کسانی که بدنبال روشی برای لاغری هستند، پیکر تراشی را یک گزینه ایده‌آل می دانند؛ شاید کمی درباره کرایولیپولیز اطلاعات داشته باشید. این درمان زیبایی شناسی پزشکی در سال 2010 به بازار آمد و از فناوری غیر تهاجمی برای هدف قرار دادن توده‌های چربی سرسخت، بر روی بدن استفاده می کند. اما آنچه بسیاری از مردم نمی دانند این است که از زمان آغاز فعالیت آن تقریباً یک دهه پیش، این روند درمانی همچنان تکامل یافته است‌؛‌ و این شامل راه اندازی از دستگاه‌های پیشرفته و استفاده از متقاضیان جدید است. در حقیقت، هفت عامل مختلف وجود دارد که برای کمک به یخ زدن و از بین بردن چربی استفاده می شود. که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

درمان کرایولیپولیز یک روش بدون خطر با انجماد چربی است، که باعث کاهش موثر چربی در برخی از “نقاط مزاحم” می‌شود؛ در مناطقی مانند، ران، شکم، پهلو و بازو به همراه چربی سینه و زیر آن می شود. چربی پشت و زیر باسن و در مجموع آن دسته از چربی‌هایی که، صرف نظر از اینکه چقدر آنها را روی تردمیل با عرق کردن آب می‌کنید از بین نمی روند. اگرچه این یک راه حل کاهش وزن نیست، یخ زدن چربی می تواند حجم چربی‌ها را کاهش دهد. مانند هر روش دیگری، خطرات و عوارض جانبی نیز وجود دارد، بنابراین با یک کلینیک مجاز تماس بگیرید تا ببینید آیا این روش برای شما مناسب است؟

به یاد داشته باشید که روش پیکر تراشی سرد در معدود کلینیک‌های زیبایی در دسترس شما قرار دارد. پس با روش‌های دیگر و مشابه اشتباه گرفته نشود.

ممکن است این ابزار جدید یک تغییر کوچک و ظریف در فناوری به نظر بیاین ، اما می توانند در مورد چربی‌های شما تفاوت‌هایی را ایجاد کنند. خبر خوب این است که هر کلینیک معتبری بسته به نیازهای خاص شما دقیقاً از کدام ابزار و تکنولوژی استفاده کند. با این حال، به این ترتیب که شما فکر بهتری داشته باشید که پس از نشستن در اتاق مشاوره یا معالجه، انتظار چه چیزی را داشته باشید، ما تجزیه و تحلیل کامل را به شما ارائه می‌دهیم؛ که ممکن است چه چیزی در نهایت در انتظار شما باشد.

چگونه کرایولیپولیز کار می کند؟

قبل از غوطه ور شدن در انواع مختلف برنامه‌های کاربردی کرایولیپولیز، شما باید درک اساسی در مورد نحوه عملکرد درمان داشته باشید. صرف نظر از منطقه ای که تحت درمان قرار می گیرد، یک عامل خاص بر روی توده‌های چربی؛ مثلاً یک یا دو پا، ران یا شکم، يا برای منجمد کردن سلول های چربی در منطقه مورد نظر و خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیکر تراشی سرد به اندازه کافی سرد است، تا سلولهای چربی (که به آن آپوپتوز گفته می شود) را در منطقه تحت درمان از بین ببرد، اما به اندازه کافی سرد نیست که به بافت دیگر آسیب برساند. به دنبال درمان، با پیکر تراشی سرد، وزن چربی مورد حمله قرار گرفته شده طی چند ماه به طور طبیعی از بدن شما خارج می شود. این روش برای کاهش لایه چربی تا 20 تا 25 درصد در هر بار درمان در نظر گرفته شده است. این بدان معنی است که شما می توانید انتظار داشته باشید که؛ این مقدار چربی در هر بار از بدن شما کاسته شود و این بسیار عالی است. البته این میزان کاهش در طی شانزده هفته آینده بطور کامل صورت می‌گیرد.

روش کرایولیپولیز برای افرادی که مبتلا به کرایوگلوبولینمی، بیماری آگلوتینین سرما یا هموگلوبینوریای سرماخوردگی پاروکسیسم هستند مناسب نیست.
.
آنچه که باید پیش از انجام کرایولیپولیز بدانید و با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید.

قبل از اینکه به یک روش درمانی مانند پیکر تراشی سرد روی بیاورید، باید با پزشک خود مشورت کنید؛ تا از شرایطی برخوردار باشید که جزوکاندیدای انجماد چربی شوید. به عنوان مثال، باید این سوال را بپرسید، که آیا نوع چربی های سرسام آور شما توسط کرایولیپولیز مورد هدف قرار خواهد گرفته یا خیر؟ در حالت ایده آل، شما باید چربی “قابل انعطاف” داشته باشید، تا کاندیدای مناسبی برای پیکر تراشی سرد باشید؛ وگرنه به عنوان یک بیمار مناسب این منظور نخواهید بود. برخی چربی‌ها زیر جلدی شناخته می شود که در حقیقت نمی توان آنها را با این روش از بین برد، به جای چربی احشایی که اعضای بدن را احاطه کرده است، این روش درمانی به طور مؤثر روی افرادی انجام می شود که به طور کلی سالم هستند، خوب غذا می خورند، مرتباً ورزش می کنند و اخیراً با نوسانات وزنی روبرو نشده اند.

همچنین لازم به ذکر است که اگر به دنبال یک راه حل کاهش وزن هستید، انجماد چربی به این صورت نیست. کرایولیپولیز یک روش درمانی برای بدن است که به طور خاص برای کاهش چربی های سرسخت در مناطق خاص طراحی شده است. پزشک شما باید اهداف شما را بفهمد، و تکنیک مناسب استفاده از روش‌های لاغری را در نظر بگیرد. شما باید بدانید که ممکن است برای دستیابی به نتایج مورد نظر ، به چندین درمان نیاز داشته باشید. برای فهمیدن این موضوع باید با یک پزشک متخصص، در یک مرکز درمانی مشورت کنید.

برنامه ها و عملکردهای کرایولیپولیز چیست؟

هفت برنامه اصلی کرایولیپولیز وجود دارد. هر کدام تقریباً به طور یکسان کار می کنند؛ همه آنها به یخ زدگی و از بین بردن چربی کمک می کنند، اما تفاوت های ظریف و مهمی دارند که به دستیابی به موثرترین نتایج در طول برنامه درمانی شما کمک می کند. تفاوتهای اصلی در شکل، مکانیسم مکش و مدت زمان استفاده از دستگاه برای هر بیمار است.

حمله به شکم و پهلوها

این بزرگترین برنامه کرایولیپولیز است و برای هدف قرار دادن قسمت های قابل توجهی از چربی های ناخواسته مانند: شکم فوقانی و تحتانی و پهلو ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این معمولاً در اولین جلسه برای “کم کردن چربی” و خلاص شدن از شر آنها است. این مرحله بصورت ابتدایی در جلسات اول بکار گرفته می‌شود و در جلسات بعدی می‌توان بخش های مختلف را دقیق تر مورد تراش قرار داد تا در نهایت این ترکیب بتواند یک تناسب در مناطق مورد نظر ایجاد کند. مدت زمان درمان حدودا 45 دقیقه برای مناطق پهلو و شکم است.

حمله به مناطقی با حجم چربی بالا

این روش مانند روش پیشین عمل می کند، با این تفاوت که مناطق کوچکتر از چربی های بزرگ را هدف قرار می دهد، از جمله آنهایی که در قسمت داخلی ران، پهلوها، بازوها و شکم قرار دارند. مدت زمان درمان 35 دقیقه برای این قسمت‌ها می باشد.

برای چربی‌های عمیق تر چه باید کرد؟

این مناطق دارای چربی‌های بزرگتر وعمیق‌تر است، اما برای درمان هدفمندتر، عملگر قسمت‌های کوچکتر را مورد هدف قرار می‌دهد. این اغلب در قسمت ران، بازوها و شکم استفاده می‌شود. مدت زمان درمان 35 دقیقه می‌باشد.

حمله به چربی‌های سینه و پشت

این قسمت از بدن معمولا چربی‌های ساختاری دارد که نباید به آنها آسیبی برسانیم؛ برای بر داشتن چربی‌های اشباح مزاحم در این قسمت ها، مخصوصا سینه و دور آن باید با احتیاط بیشتری برخورد کنیم. مدت زمان درمان در این بخش 35 دقیقه خواهد بود.

حمله به چربی‌های نواری پشت سینه بند

معمولا این مناطق شامل چربی های خطی دور تا دوری هستند که؛ نه عمق زیادی دارند و نه تراکم بیش از اندازه دارند، پس باید با یک تکنیک مناسب با آنها برخورد کنیم. مدت زمان درمان در این تکنیک 35 دقیقه خواهد بود.

حمله به چربی های زیر جلدی نا هموار

این تنها برنامه کاربردی در مجموعه کرایولیپولیز است که ویژگی مکش را ندارد. این مناطق مسطح را که قبلاً مورد معالجه قرارگرفته است، را مورد حمله قرار می‌دهد. زمان درمان 75 دقیقه خواهد بود.

حمله به مناطق حساس

این مناطق حساس شامل زیر چانه و بخش‌هایی از گردن است. مدت زمان درمان 45 دقیقه می باشد.

هر کجا که برای معالجه خود مراجعه می‌کنید، مهم است که پزشک شما دانش خوبی در مورد نحوه کار با دستگاه داشته باشد.

جسیکا استلواگن، بنیانگذار بنیاد علمی ققنوس Phoenix، در مورد کرایولیپولیز هشدار می دهد: “اگر به دنبال پزشکی نیستید که واقعاً این فناوری را درک کند، می‌تواند با نتایج غیر طبیعی همراه باشد و یا نتیجه ای نداشته باشد.” وی توضیح می دهد: “نتیجه فرد به این بستگی دارد كه بیماران به درستی انتخاب شوند؛ چگونگی قرارگیری متقاضیان، معالجه بعد از ماساژ و انجام دادن خدمات به مشتری بسیار مهم است.”

به عنوان مثال، اعمال کننده CoolSmooth Pro مبتنی بر مکش نیست و به صورت دو طرفه خنک نمی شود و یا بافت را از بدن دور نمی‌کند. به همین دلیل، باید کمی سردتر باشد تا بتواند به طور موثری از 20 تا 25 درصد کاهش چربی در منطقه تحت درمان را تنظیم کند. ارائه دهنده آموزش دیده این مورد را در تیررس توجه قرار می‌دهد.

واگن توصیه می کند: “کرایولیپولیز یک فناوری خارق العاده است، اما مهم است که با یک کادر بسیار آموزش دیده، تحصیل کرده و با تجربه کار کنید.” از این گذشته، اگرچه یخ زدن چربی یک روش غیر تهاجمی است، شما نباید با استفاده از روش های زیبایی شناسی دیگر بدون اجازه پزشک آن را ترکیب کنید. این بدن شماست و باید به دنبال یک پزشک دارای مجوز باشید. با تیم متخصصان زیبایی شناسی آموزش دیده مشورت کنید، که بتوانند به شما در پاسخ به سؤالات کرایولیپولیز کمک کنند و یک مرکز زیبایی حرفه‌ای را پیدا کنید.

روش کرایولیپولیز برای پاک کردن برآمدگی های چربی قابل مشاهده در مناطق زیر پوستی مثل: (زیر چانه) و زیر مندیبول (زیر فک)، ران ، شکم و پهلو (دستگیره های عشق) است، که مجوز اف دی ای را نیز در سال 2012 بدست آورده است. دقت داشته باشید، روش کرایولیپولیز درمانی برای کاهش وزن نیست. این روش تنها برای فرم دهی به مناطق مورد نظر می باشد. حتما این نکته را در نظر داشته باشید.

با پیکر تراشی سرد یا کرایولیپولیز بیشتر آشنا شوید.
با پیکر تراشی سرد یا کرایولیپولیز بیشتر آشنا شوید.

اطلاعات ایمنی مهم

روش کرایولیپولیز مخصوص همه نیست. اگر دچار کرایوگلوبولینمی، بیماری آگلوتینین سرما یا هموگلوبینوریای سرماخوردگی پاروکسیسم هستید، نباید روش کرایولیپولیز را انجام دهید.

در صورت بروز هرگونه شرایط پزشکی از جمله جراحی های اخیر، یا جراحی های قدیمی یا هرگونه حساسیت یا حساسیت شناخته شده به پزشک خود بگویید.

در طی عمل ممکن است در محل درمان احساس کشش، لرزش، فشار خفیف، سرماخوردگی، سوزن سوزن شدن، لک شدن، درد و گرفتگی را تجربه کنید؛ که البته اگر در مناطق کوچک بدن انجام شود، این احساسات فروکش می کنند.

به دنبال این عمل، عوارض جانبی معمولی شامل قرمزی موقتی، تورم، تاول زدن، کبودی، سفتی، سوزن شدن، لک شدن، حساسیت به لمس، گرفتگی، درد، خارش یا حساسیت پوستی، و احساسسرماخوردگی و… است.

عوارض نا خواسته دیگر

کرایولیپولیز ممکن است باعث ورم قابل مشاهده در منطقه تحت درمان شود، که ممکن است دو تا پنج ماه پس از درمان ایجاد شود و برای بهبود نیاز به مداخله جراحی دارد. از پزشک خود بپرسید که آیا کرایولیپولیز مناسب شماست یا خیر.

منابع:

https://thespotlyte.com/1528986/how-to-get-best-coolsculpting-results

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *